Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Skravletråd for gravide

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-12-11, 22:29   #326
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Joa, om det var noen her å gjøre det med
Fordelen/ulempen med offshore-mann

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:30   #327
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Vel, jeg har on-shore mann uten at det hjelper en dritt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:39   #328
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Skravletråd for gravide

5,5 uker etterpå.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 11:03   #329
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

13 uker and counting... Men det er den babyen sin skyld!! drive å våkne når det ikke passer .

Husk prevensjon hvis dere ikke fullammer, eggløsningen er alltid før mensen.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 09:32   #330
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Hei, melder meg inn her jeg....

Har akkurat fått greie på at jeg er gravid .

Er det flere her inne som vil få et stort alderssprang på barna sine når sistemann blir født?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:19   #331
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Hei, melder meg inn her jeg....

Har akkurat fått greie på at jeg er gravid .

Er det flere her inne som vil få et stort alderssprang på barna sine når sistemann blir født?

Gratulerer
Jepp ,jeg har en gutt som blir 13 i april og jeg har termin 8 mars med 2 mann eller jente da

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 14:43   #332
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Gratulerer
Jepp ,jeg har en gutt som blir 13 i april og jeg har termin 8 mars med 2 mann eller jente da

Ahhh...det blir spennende!! Grattis!

Jeg er så usikker på hvordan det blir med et alderssprang på 9 år. Håper de får masse glede av hverandre allikevel

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 14:59   #333
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Det sies at om aldersspennet et mer enn seks år regnes de som enebarn i utviklingen. Men du har jo snart barnevakt i det minste.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 20:08   #334
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Skravletråd for gravide

Ja ikke sant ,jeg har jo 2 gutter på 12 hjemme nå så kommer jenta i mars .Det som er litt merkelig er jo at når gutta er 18 år er jenta bare 5 år.
Men jeg fikk jo første mann ung da så det er greit,men blir vel kanskje enebarn å regne ja...

Så barnevakt har vi jo i tillegg

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:31   #335
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Får håpe de får myye glede av hverandre når de blir eldre. Også er det jo litt greit å få litt hjelp denne gangen også da .

Jeg er så nervøs denne gangen kjenner jeg......, jeg føler meg så svak. Håper alt går bra.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:32   #336
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Ja ikke sant ,jeg har jo 2 gutter på 12 hjemme nå så kommer jenta i mars .Det som er litt merkelig er jo at når gutta er 18 år er jenta bare 5 år.
Men jeg fikk jo første mann ung da så det er greit,men blir vel kanskje enebarn å regne ja...

Så barnevakt har vi jo i tillegg

Det blir kos å få jente denne gangen da,,,også to store gutter som kan passe på så ingen er slemme mot henne .

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:59   #337
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Får håpe de får myye glede av hverandre når de blir eldre. Også er det jo litt greit å få litt hjelp denne gangen også da .

Jeg er så nervøs denne gangen kjenner jeg......, jeg føler meg så svak. Håper alt går bra.


Det går nok så fint så

Jeg har også et helt annet svangerskap denne gangen .Tror ikke det blir flere på meg neiDa må mannen gå gravid :fnise:

Masse lykke til og håper du koser deg med graviditeten fremover

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 10:49   #338
Theas
Juniormedlem
 
Theas sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 22
Theas er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Heihei! Jeg hopper inn her, jeg også! Har akkurat funnet ut jeg er gravid med førstemann. Har gått ned masse kg, og har ingen planer om å legge på meg igjen som gravid.. Altså, opp går man, men jeg vil leve lavkarbo og så sunt som mulig, for å forhåpentlig gå opp minst mulig. Spent på hvordan div sug vil fortone seg.. Spiser foreløpig som vanlig (holde vekten lavkarbo/vedlikehold), spiser folat, multivitamin, krom, b-vitamin, og så har jeg Udos choice i kjøleskapet som jeg har tenkt å begynne å spise igjen. Men jeg må lese meg opp på lavkarbo ift graviditet, det vet jeg lite om. Har fått med meg såpass at det er mulig, må bare finne ut litt mer hva som jeg evt bør spise mer el mindre av.
Det var litt om meg.

__________________
Theas lavkarboliv
Theas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 11:31   #339
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Grattis og velkommen, Theas!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:59   #340
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Velkommen Theas

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:00   #341
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Får snike meg inn hit jeg også da, nå som kvalmen min sånn smått begynner å roe seg ned

13 uker og termin 10 august

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:36   #342
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Gratulerer Fumle!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 19:36   #343
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Gratulere så mye

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 16:44   #344
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Melder meg her, i tilfelle det er noen flere gravide som har lyst til å skravle litt

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 23:44   #345
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for gravide

Jeg tar turen inn her jeg også. Så hyggelig at det er flere av oss

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 22:54   #346
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Hei!
Melder meg inn her jeg! Gravid i uke 23, fra før har jeg en herlig gutt på to år. Sliter med et liberalt lavkarbo kosthold som som regel blir høy karbo når dagen er omme. synes det er vanskelig å ikke ha strenge regler å forholde seg til...
Sliter vel mest med tanken på at vekta skal gå opp... ser jeg på forrige svangerskap, så gikk jeg opp 21 kg (som var vanskelige å få av) og er på god vei til å gjøre det samme denne gang. ligger akkurat der jeg lå i uke 23 forrige gang og har konstant dårlig samvittighet for det.
Noen som kjenner på det samme?!

__________________


swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 16:46   #347
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Hei!
Melder meg inn her jeg! Gravid i uke 23, fra før har jeg en herlig gutt på to år. Sliter med et liberalt lavkarbo kosthold som som regel blir høy karbo når dagen er omme. synes det er vanskelig å ikke ha strenge regler å forholde seg til...
Sliter vel mest med tanken på at vekta skal gå opp... ser jeg på forrige svangerskap, så gikk jeg opp 21 kg (som var vanskelige å få av) og er på god vei til å gjøre det samme denne gang. ligger akkurat der jeg lå i uke 23 forrige gang og har konstant dårlig samvittighet for det.
Noen som kjenner på det samme?!

Hei!

Grattis med spiren!

Synes kosthold er en utfordring selv, det blir mye brødskiver bare fordi at det ikke er kvalmende... Nå spiser ikke jeg lavkarbo pga vekt, men fordi hverken kroppen eller jeg trives særlig godt på høykarbo. Sliter med blodsukkerfall og forstoppelse, ikke akkurat topp...

Får tipse hverandre om mat som funker, og spise så bra mat som vi kan!

Jeg oppdaget i dag at tyrkisk yoghurt blandet med litt fløte, med en skje bær og litt nøtter på var et supert mellommåltid! Mettende og friskt!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 12:38   #348
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Hei!

Jeg skal gi deg ett mentalt klaps på ryggen når du måtte trenge det Klara
Gratulerer med spiren til deg også, ser på signaturen din at det har vært litt jobb..

Har sklidd ut av lavkarbo verden i vår/sommer etter at jeg ble gravid, men nå skal det strammes opp tenkte på å holde meg til 100 karber til dagen. Noen meninger?

Siri

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 20:05   #349
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Så bra! Godt med med litt selskap!

Takk! Ja, det tok 3,5 år og 2 IVF. Det var tungt, men vet det blir verdt det!

Har ikke ork til å telle selv, men 100 karber er vel fint! Har du bra appetitt, eller er det utfordringer der?

I dag har jeg ikke spist høykarboting :tøff: Skal kose meg med bakte epler til dessert, babyen hadde lyst på Så lenge jeg spiser nok fett, kjennes det som om jeg klarer å tøyle det verste karbosuget!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:30   #350
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for gravide

Ekstra stor glede når drt skjer!

Huff, i dag ble jeg så gotte syk at jeg kjøpte inn pepsimax, rømme, holliday dipp og grønnsaker. Det hele endte med at rømme boksen forsvant på meg alene med grønbsaker selvfølgelig, men en føler seg ikke så veldig sunn etter å ha kverka en hel boks med seter rømme alene

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kven er med som er gravide lavkarbofolk? Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 26 07-09-11 10:24
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 12:34
Reviderte kostholdsråd for gravide Bæret Nyheter / media 1 09-05-10 12:26
Krom, ikke for gravide? 4711 Kosttilskudd 1 02-02-10 13:23
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no