Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Til dere med "treg" start

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 14:33   #1
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Til dere med "treg" start

De fleste regner med å gå ned flere kg den første uken på ketolysekuren, det er jo da de fleste raser ned i vekt. Eller er det virkelig sånn? Undertegnende mistet ikke ett gram den første uken, men gikk OPP. Jeg gikk opp ca 1,5 kg og kunne ikke fatte hva som skjedde. Iallefall var det ikke noe hyggelig! Jeg engstet meg og lurte på hva som var galt med meg og hva jeg gjorde feil ( Lurte på om jeg ALDRI vile klare å gå ned i vekt?) Jeg bestemte meg for å smøre meg med tålmodighet og å ta det hele som det kommer. Min teori var at jeg uansett var nødt til å gå ned i vekt med det kostholdet jeg nå hadde begynt med.

Nå 2 1/2 uke etter oppstart har jeg gått ned 4,1 kg. Altså det tok tid for kroppen og omstille seg til nytt kosthold og fettforbrenning. Jeg ser at det nytter, bare man tar det hele med ro uten å stresse med det. Ikke det at 2 1/2 uke er lang tid, men da har jeg tatt i betraktning at de fleste går ned flere kg den første uken. ( MEN ikke alle) Tror det er et poeng å ikke stresse

Jeg er iallefall utrolig fornøyd. Jeg har også merket at en halv times gåtur i raskt tempo, hjelper på nedgangen dagen etter Deilig å gå tur med fengende musikk i ørene, da går man automatisk mye raskere. Anbefales! ( selv om det ofte kan være hat å komme seg ut for å gå denne turen)

Synes dere alle sammen er helt fantastiske

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:53   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Til dere med "treg" start

Hei,
Helt riktig, alle raser ikke ned i vekt, det bare virker sånn når man leser her på forumet.
Jeg har aldri vært plaget med mye vannansamlinger, går minimalt opp i vekt ved mes/eggløsning eller når jeg spiser salt mat …og den første uka er det jo i hovedak vann som forsvinner.
I tillegg så er det so du sier en krevende prosess for kroppen å skifte drivstoff, det kan ta kroppen opp til 4 uker for å oppnå optimal fettforbrenning …og derfor vil en del av oss ikke være blant de som raser ned i vekt i den første perioden. ...men det går seg til og selv om ikke kiloene raser av så merker de aller fleste veldig fort hvilken betydning kostholdet har si for helsa.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 15:13   #3
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

tusen takk for kjempebra historie. trenger å høre om de som ikke raser ned første uken også...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:08   #4
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

tusen takk for kjempebra historie. trenger å høre om de som ikke raser ned første uken også...

Tenkte det kunne motivere de som sliter med å gå ned, sånn helt i starten Man forventer seg at man skal gå ned endel den første uken, men når man ikke får noe annet resultat på vekta enn null nedgang eller enda værre opp i vekt, da sliter man med motivasjonen. Kan snakke for meg selv iallefall Å gå opp i vekt første uken, var absolutt ikke noe gøy. Men plutselig løsnet det og jeg må jo si jeg ble veldig glad

Stå på jenter!

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:11   #5
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Deilig og lese om at det ikke alle raser ned i vekt!
Tusen takk for en fin "reminder"

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:14   #6
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Helt riktig, alle raser ikke ned i vekt, det bare virker sånn når man leser her på forumet.
Jeg har aldri vært plaget med mye vannansamlinger, går minimalt opp i vekt ved mes/eggløsning eller når jeg spiser salt mat …og den første uka er det jo i hovedak vann som forsvinner.
I tillegg så er det so du sier en krevende prosess for kroppen å skifte drivstoff, det kan ta kroppen opp til 4 uker for å oppnå optimal fettforbrenning …og derfor vil en del av oss ikke være blant de som raser ned i vekt i den første perioden. ...men det går seg til og selv om ikke kiloene raser av så merker de aller fleste veldig fort hvilken betydning kostholdet har si for helsa.

Helt riktig at ikke alle har så mye vannansamlinger i kroppen og man får dermed en mindre vektnedgang den første uken, enn de som har mer vann. Jeg er av de som gjerne går opp 1-2 kg når jeg har mensen og liker ikke det jeg ser på vekten da, men jeg vet jo at det forsvinner etter mensen er ferdig

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:51   #7
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Til dere med "treg" start

Hei!
Flott innlegg som kan minne mange på å ikke ha sås tore forventninger i starten og å stresse ned med vektnedgangen. Selv skal jeg ikke ha av mange kilo og det går tregt. MEN det går jo!

Jeg tror ikke man skal veie seg mer enn 1 gang i uken, da dette kan bli en stressfakor å se vekten svinge både opp og ned. Finn en dag i uken, feks søndags morgen etter at man har gjort det man skal gjøre på do. Hold fast på den tiden. På den måte slipper man forvirring og psykisk stress knyttet til tallene på vekta.

Mange legger på seg av stress - da bør vi vel prøve å unngå dette?

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:59   #8
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Hei!
Flott innlegg som kan minne mange på å ikke ha sås tore forventninger i starten og å stresse ned med vektnedgangen. Selv skal jeg ikke ha av mange kilo og det går tregt. MEN det går jo!

Jeg tror ikke man skal veie seg mer enn 1 gang i uken, da dette kan bli en stressfakor å se vekten svinge både opp og ned. Finn en dag i uken, feks søndags morgen etter at man har gjort det man skal gjøre på do. Hold fast på den tiden. På den måte slipper man forvirring og psykisk stress knyttet til tallene på vekta.

Mange legger på seg av stress - da bør vi vel prøve å unngå dette?


Signerer 100 %.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:42   #9
Varus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
Varus er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Selv begynte jeg på temmelig streng lavkarbo 1. nyttårsdag og merket ikke noen nedgang første uke(sjekket bare ved å bruke buksene mine og kjenne strammingen), men veide 110kg nyttårsaften, da jeg begynte. Jeg er en kraftig kar av bygning og er tidligere hobbystyrkeløfter, så jeg så ikke så veldig feit ut, men merket at kiloene satte seg som et belte rundt magen.(Det gjorde de aldri før i tiden, for da la de seg jevnt over alt. Veide 125kg en gang for 8 år siden og gikk ikke særlig opp i livvidde. Tok dem av på ca 3 mnd og var på 100 veltrente kilo)
Nå, etter strengt regime med null øl og alkohol(jeg er pasjonert ølfantast ) samt bare feit lavkarbomat så har jeg gått ned 13,5kg(veide meg for første gang igår) på under 2 måneder. Klarer å kneppe de ti år gamle buksene i str 36 nå og det har ikke skjedd på mange år.
Tror det tok nesten 2 uker før jeg begynte å miste vekt i særlig grad.
Har selvfølgelig trent jevnt hele tiden, med intervaller 4x4x2 om lag 3-4 morgener i uka FØR morgensmat samt kulevektstrening (Kettlebells, som de sier på engelsk) 3-4 ettermiddager hver uke, minus når jeg er på jobb i utlandet og får uregelmessig styrketrening, dvs ca 3 uker i tomånedersperioden.
Har ikke giddet å følge noen slags kostholdsfilosofi, men bare fokusert på å ete mye feit mat, kjøtt og fisk, samt noe grønnsaker som vokser over jorden. Null brød, knekkebrød, finncrisp, nøtter og alt det der, men har unnet meg lavkarbosjokolade ved leilighet. Har kjøpt egen farrismaskin og det må jeg si er et gulltips, siden det både er er EKSTREMT billig med hjemmelaget farris og også litt "ekstra", i alle fall reint psykisk, samt at en jo ikke legger på seg av vann.
Hadde én dag i slutten av januar da jeg bevilget meg noen øl og "vanlig" mat og skal ha en ny slik dag 8 mars, passende kalt Feitetirsdag etter tradisjonen og siste dag før fastetiden.

Mitt råd til dere som er nervøse og stresser... Ikke gå på vekta, særlig hvis dere trener tung styrketrening. Sjekk heller de klærne du vil ha på deg og prøv dem på etter ei stund. Ved mye styrketrening kan vekta gå opp(muskeløkning), men fettprosenten går ned.

Varus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:58   #10
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Men det er jo ikkje alle som raser ned i vekt, eg er eit godt eksempel! Har holdt på i to mnd, og gått ned TRE kilo, det er ikkje mykje å skriva heim om altså.... Nesten litt demotiverande, men har jo egentlig bestemt meg for å holde på eit år, for så å ta ei vurdering

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:31   #11
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Men det er jo ikkje alle som raser ned i vekt, eg er eit godt eksempel! Har holdt på i to mnd, og gått ned TRE kilo, det er ikkje mykje å skriva heim om altså.... Nesten litt demotiverande, men har jo egentlig bestemt meg for å holde på eit år, for så å ta ei vurdering

Jeg vet så inderlig hva du snakker om!! Det er det samme med meg, men det har nok tatt en god del tid før jeg har skjønt det er her med for lite/nok/for MYE fett... Er litt spent på vekta 1.mars...
Jeg er med på langen, og sånn er det. Selv om jeg drømmer stort om å plukke av meg kilo på kilo, uke etter uke, for så å være slank til sommeren kommer... Nei, vi får holde ut!!!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:43   #12
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av MarTar, her.

Jeg vet så inderlig hva du snakker om!! Det er det samme med meg, men det har nok tatt en god del tid før jeg har skjønt det er her med for lite/nok/for MYE fett... Er litt spent på vekta 1.mars...
Jeg er med på langen, og sånn er det. Selv om jeg drømmer stort om å plukke av meg kilo på kilo, uke etter uke, for så å være slank til sommeren kommer... Nei, vi får holde ut!!!

Jepp! Me får berre fortsette! Eg legg deg til som venn, så kan me oppdatere kvarandre dersom det brått skulle bli forandring!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:41   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Til dere med "treg" start

Ja vi må bare stå på, og håpe på at UNDERET skal skje

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:49   #14
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til dere med "treg" start

Er så flott å lese. Går litt trott for meg nå i 2011, men syns det er utrolig at jeg fortsetter, på tross av null nedgang. Lavkarbo er jo slik en herlig livstil, sånn utenom vektnedgangen. Men, hadde jo hvert gøy å slå i bordet over for skeptikere hvor effektivt detter er, men håper det kommer. Om det tar et år før jeg er i mål, så får det være, så lenge jeg kommer ned i idealvekta en eller anne gang, så er jeg fornøyd

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:55   #15
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Er så flott å lese. Går litt trott for meg nå i 2011, men syns det er utrolig at jeg fortsetter, på tross av null nedgang. Lavkarbo er jo slik en herlig livstil, sånn utenom vektnedgangen. Men, hadde jo hvert gøy å slå i bordet over for skeptikere hvor effektivt detter er, men håper det kommer. Om det tar et år før jeg er i mål, så får det være, så lenge jeg kommer ned i idealvekta en eller anne gang, så er jeg fornøyd

Ja, men det hadde jo vore kjekt om det var LITT framgong! Og eg synest det er vanskelig å sei at eg et lavkarbomat når eg ikkje går ned i vekt... Skeptikarane ser på meg med eit målande blikk og spør om eg synest det har effekt...det er litt ekkelt altså!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 07:40   #16
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Til dere med "treg" start

Ja! Jeg vet! Det er nettopp det.. Det hadde vært så bra å bare sagt, SE HER! Men, på en annen side, jeg bestemmer da vel for rakker'n selv hva jeg ønsker å putte i kroppen, så skeptikere kan være skeptikere, og seile sin egen sjø, for min del.

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:06   #17
California Girl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
California Girl er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Hei Nurse
Dette var godt å lese. Vært på lchf i en uke uten at vekten har gått ned, heller litt opp. Helt fortvilt. Har lurt på hva jeg har gjort galt. Skjønner ingenting. Fulgt Skaldeman's plan + trent nesten hver dag siden jul. Cardio og styrke. Ser nå litt lysere på det. Takk til dere som har skrevet at en ikke må gi opp.
California Girl

California Girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:14   #18
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av California Girl, her.

Hei Nurse
Dette var godt å lese. Vært på lchf i en uke uten at vekten har gått ned, heller litt opp. Helt fortvilt. Har lurt på hva jeg har gjort galt. Skjønner ingenting. Fulgt Skaldeman's plan + trent nesten hver dag siden jul. Cardio og styrke. Ser nå litt lysere på det. Takk til dere som har skrevet at en ikke må gi opp.
California Girl

Og husk at kroppen treng tid på venne seg til dette! Ei veke er ikkje så mykje i den store samanhengen. Ting tar tid, med meg skjer det lite, fire kilo på to mnd er ikkje så mykje akkurat! Eg jobbar veldig med meg sjøl for å ikkje stresse meg opp over vekta, ikkje lett, men prøver!

Det er mange flinke og kunnskapsrike folk her inne,så bruk formumet! Og dersom du søker litt, så ser du at temaet har vore oppe før

Lykke til!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:30   #19
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Og husk at kroppen treng tid på venne seg til dette! Ei veke er ikkje så mykje i den store samanhengen. Ting tar tid, med meg skjer det lite, fire kilo på to mnd er ikkje så mykje akkurat! Eg jobbar veldig med meg sjøl for å ikkje stresse meg opp over vekta, ikkje lett, men prøver!

Det er mange flinke og kunnskapsrike folk her inne,så bruk formumet! Og dersom du søker litt, så ser du at temaet har vore oppe før

Lykke til!

En halv kilo i uken er jo helt topp det! Da rekker både huden og hodet følge med

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:41   #20
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

En halv kilo i uken er jo helt topp det! Da rekker både huden og hodet følge med

hmm..ja, kanskje det. Men det føles vel litt lite, og eg har stått stille ein del og men sett over 8 veker, så er det vel kanskje greit? går lite ned i cm då.. men men

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:48   #21
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

hmm..ja, kanskje det. Men det føles vel litt lite, og eg har stått stille ein del og men sett over 8 veker, så er det vel kanskje greit? går lite ned i cm då.. men men

Jeg har vel gått ned ca 100 gr de siste 2 mnd... Men har bestemt meg for ikke å stresse, bare kose meg med de deilige bivirkningene av lavkarbo Vekta mi har timeout, og kommer bare ut av skapet en gang i mnd. Måler meg oxå samme dagen. Nå har jeg faktisk 1 års jubileum i morra, huhei hvor tida går
Bare ikke gi opp, det løsner etterhvert! Heier på dere alle

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:05   #22
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Til dere med "treg" start

Jeg har ikke gått ned mer enn ca 3 kilo siden 12 januar, har også hatt ferie hvor jeg la bort lavkarbo tenken ganske masse å drakk både øl og vin, men spiste ikke brød og poteter. Tok heller å bestillte ekstra grønnsaker da....
MEN var jo ikke det jeg skulle si da jeg raser ikke ned i vekt, men det mest ideelle er jo 500 gram til 1 kilo i uka. Målet mitt er ikke å rase ned i vekt, men å bli friskere å få ett mere normalt liv.... All vekt som forsvinner er bra. Om man er syk kan fikk jeg høre at kroppen den første tiden vil konsentrere seg om repreasjon fremfor vektnedgang. Jeg skal hvertfall la dette teste seg ut til sommerren, da har jeg prøvd 6 mnd, men har ikke gått opp, men ned i vekt, og selv om ikke vekta har rast ned har jeg mistet 2 cm i livet og gått ned en buksestørrelse

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:10   #23
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

[color=purple]Jeg har vel gått ned ca 100 gr de siste 2 mnd... Men har bestemt meg for ikke å stresse, bare kose meg med de deilige bivirkningene av lavkarbo Vekta mi har timeout, og kommer bare ut av skapet en gang i mnd. ]
Bare ikke gi opp, det løsner etterhvert! Heier på dere alle

men du har jo allerede gått ned MASSE! Og det er jo superflott Eg satsar på at ting løsner snart Men merker i alle fall gode bieffekter, lite hovudverk (hadde HEILE tida før) og bedre i magen Så bortsett frå at eg har hatt mensliknande blødningar i snart to veker, er er fornøyd!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:47   #24
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Til dere med "treg" start

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Om man er syk kan fikk jeg høre at kroppen den første tiden vil konsentrere seg om repreasjon fremfor vektnedgang.

Joda, dette har jeg hørt også, og det er jo kjempeflott! Men etter å ha forbannet vekta i dag tidlig, på grunn av stillstand i 2 (TO!!) måneder, så lurer jeg litt på hvor syk jeg egentlig har vært uten egentlig å vite/føle det....
Men, det er utrolig godt å ha muligheten til å se hvordan dere andre gjør ting og erfarer ting. Å gå ned i vekt er ofte et "one-man-band"-prosjekt, og kanskje særlig med lavkarbo, men når så mange "one-man-bands" spiller sammen, så bør det bli sabla god musikk til slutt!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:06   #25
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Til dere med "treg" start

Jeg har holdt på i over ett år (snart ett og et halvt...). Fordelen er at kostholdet "setter seg", så nå går jeg ned selv om jeg egentlig har avslutta. Så ha tålmodighet

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken "start"-bok? Karikatur Spørsmål og svar 1 24-01-11 20:38
Har dere noen "gulrot" i enden når dere har nådd målet deres? Helene M Ketolysekuren 40 08-11-10 21:06
Dere "treningsguruer", kan dere ta en titt på dette? Kakeåndsen Trening 13 08-08-09 23:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hvor setter dere inn disse "tickerne" dere har? Lindis Generell diskusjon 5 27-08-08 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no