Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 21:17   #1
Ju9ta
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 66
Ju9ta er på en erverdig vei

Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Redd jeg kan komme til å bli lei av blomkål og brokkoli etterhvert..
Selv om jeg moser de, blander de med middagen og prøver de ut i alle varianter.
Har til gode å prøve gratinerte grønnsaker, men d tenkte jeg å prøve på søndag

__________________
Ju9ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:22   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Kokte rosenkål (må vere renska for stilk og ytre blad) med plenty smør, salt, pepar og muskat. Nam!
Sellerirotstappe, også med godt med smør og muskat, og gjerne fløte.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:26   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Hei,
Jeg vil bare anbefale deg å ta en tur innom den forholdsvis nye samletråden for grønnsaker:
Grønnsaksretter og –grønnsakstilbehør til middag (samletråd)


Sist redigert av arnakristin : 25-03-11 kl 20:12.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:28   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Her går blir det myyye i stekt sellerirot, definitivt sambos favoritt!
Han synes det blir som potet

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:39   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Elsker stekt champignon og lettkokt og deretter frest asparges med litt parmesan på! Pleier også å hive en håndfull mini-perletomater i panna på slutten så de blir myke.

Til daglig går det mye i lettkokt blomkål og broccoli (MAKS 5 minutter) - jeg klarer ikke disse grønnsakene om de blir overkokte... ugh...

I dag laget jeg feks blomkålsalat til den stekte baconsurrete kyllingfileten min (Kokt blomkål -maks 2 minutter, avkjøles i kaldt vann, 50/50 majo og CF, litt dijonsennep, litt sitronsaft, litt flytende natreen (smak til), masse gressløk, purreløk, vårløk - bland alt sammen - knallgodt!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:43   #6
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Grønne asparges stekt i panne med smør og grovt salt er veldig godt til mye. Spinatstuing er superdigg (spinat tint i smør i en kjele, tilsatt krydder og 1 boks filadelphia-ost). Og så er jeg glad i stekegrønnsaker som aubergine, squash og løk. Løk skal man jo være litt forsiktig med, men det smaker jo så mye at man ikke akkurat trenger mengder

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 20:30   #7
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Blandet salat til hver middag, og som oftest lettkokt broccoli. Koker den såvidt i microen. Men mest salat.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:01   #8
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Bruker ofte stekt løk sopp og paprika.
Er også veldig glad i blomkål og brokkolimos. Koker da blomkål og brokkoli i hjel, før jeg moser de. Smaker til med smør, fløte, salt og pepper, nam nam.

Bruker også salater.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:35   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke grønnsaker bruker dere til middag?

Kokt brokkoli, smørdampa brokkoki m/ost, brokkolimos
Kokt blomkål, smørdampa blomkål m/ ost, blomkålmos, fløtegr. blomkål
Sellerirotmos, sellerifries, fløtegratinert sellerirot
Kokt rosenkål, smørdampa rosenkål, rosenkålmos
masse squash i alle former
soppstuing

Kommer ikke på mer i farta. Blir wok ofte og da putter vi jo i det vi har av grønnsaker

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke kosttilskudd bruker du? Borealis Kosttilskudd 18 15-07-11 14:08
Hvilke meltyper bruker man? Ronald Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 11-10-10 09:01
Hvilke grønnsaker? Almyrida Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 21-02-10 19:44
Hvilke kostilskudd bruker dere? Chantelle Generell ernæringsdebatt 0 19-04-09 19:42
Bruker dere kosttilskudd? Hvilke? liten løve Kosttilskudd 4 10-01-08 17:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no