Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-11, 13:47   #1
ChubbyHoney
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
ChubbyHoney er på en erverdig vei

Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Moro at det kommer en skikkelig rosa-kokebok på markedet. Blir spennende å se hvilke oppskrifter som ser dagens lys.

ChubbyHoney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Glamour - Selvironiske øyeblikk Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:03   #2
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Takke meg til Eivind Hellstrøm...

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 14:08   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Man kan si mye om rosablogger, men jeg skal faktisk gi Fotballfrue det at oppskriftene er gode, hun er flink! Hun har tenkt gjennom det hun lager. Det er ikke bare duse pastellbilder som kommer til å selge denne...

Nå skal det sies at jeg personlig trenger ikke kokebok for å lage mat, jeg bruker fora og eget hode, men for de som vil ha en bok på benken til hjelp og inspirasjon, så hadde jeg holdt en knapp på oppskriftene hennes fremfor mange andres. Har bladd i lavkarbobøker som egentlig er ganske kjedelige eller ikke passer på ketolyse.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:37   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Blir sikkert fint det. Er veldig spent, for oppskriftene jeg har sett hittill har kun vært modifiseringer av andres oppskrifter. Er sikkert vanskelig å finne på noe banebrytende, men. Hun poster sikkert ikke sine heeeeeeeeelt egne på bloggen, hvis hun skal gi ut bok om dem.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:51   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Jaja, det er jo Halloween i dag.... Rosablogger-kokebok er noe av det skumleste jeg har hørt på lenge!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:57   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Enig i at hun ikke har oppfunnet så mye "nytt", men vi har nå de og de råvarene å holde oss til, og visse typer bakst er lettere å få til ketolysevennlig enn andre.

Om man går gjennom forumet her er sikkert det meste "funnet opp".

Inntrykket er i alle fall at hun er god på å optimalisere en type rett, ved å få maks igjen med smak for hvert gram karbohydrat. Har i alle fall ikke sett så mange av disse "blæh-enda-en-omelett-i-forkledning"-oppskriftene :P Og mange lavkarboretter smaker jo sagmugg og py (selv om det sikkert er litt individuelt)

Synes hun er god på å kombinere mengden ingredienser så resultatet blir bra.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 09:18   #7
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Bollene hennes er iallefall veldig gode De smaker boller og skal definitivt lages til fastelaven her i huset

Hun holder igjen en del oppskrifter nå, men har også gjort noen småendringer på andres -men det gjør jo alle så ser ikke noe problem i det jeg

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:59   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Ja, det er sikkert mange som modifiserer oppskrifter og kaller dem for sine egne, men det er ikke alle som gir ut kokebok da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:59   #9
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Har prøvd noen av oppskriftene hennes, og er imponert!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 11:13   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Jeg liker veldig godt oppskriftene hennes og kommer nok til å vurdere boken.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 11:17   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Tror de fleste modifiserer oppskrifter og tilpasser de sin egen "smaksløk". Det gjør jeg. Men jeg kaller ikke oppskriftene mine, men syns det er greit å få frem at det er lavkarbo

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 20:16   #12
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Jeg prøver i ny og ne litt av Fotballfrues oppskrifter, og er veldig begeistret for dem. Hun er flink synes jeg. Jeg kommer nok til å kjøpe kokeboken hennes

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 21:58   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Jeg synes også at hun er flink på kjøkkenet! Oppskriftene er greie å følge og det jeg har lagd av henne, har vært kjempegodt.

Jeg har også lest en del av de kommentarene hun har fått, og hun kan virkelig svare for seg - og hun har satt seg godt inn i hva LCHF er!

Jeg kommer nok til å se på boka og sikkert kjøpe den.

Den lime-ostekaken hun har, var nyyyyydelig forresten, hehe!!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 18:43   #14
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Her er en video fra dagens lansering - jeg synes Caroline gjør en god figur:
http://www.kjendis.no/2012/03/22/kje...ebok/20799049/

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 18:58   #15
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

... jeg blir litt skremt over alle de slemme kommentarene som folk kommer med ... på db.no altså.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 19:28   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

... jeg blir litt skremt over alle de slemme kommentarene som folk kommer med ... på db.no altså.

fant de ikke jeg. Var de rettet mot henne eller lavkarbo? vet du, du skulle ikke henge deg opp i enkelte menneskers negativitet, le av deres dumhet og overse deres smålighet, fordi det de kommer med er ikke verdt oppmerksomheten din.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 19:28   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfrue lager LCHF kokebok!

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

... jeg blir litt skremt over alle de slemme kommentarene som folk kommer med ... på db.no altså.

Det norske folk elsker å hate... man skal ikke vise seg fram, være synlig, være stolt av seg selv, være slank og pen og populær. Hmmm - janteloven var det vel den het ja

I andre land - bla USA - er det i mye større grad LOV til å være synlig og flink og populær. Norge er og blir et pottittland dessverre
Ser man på kommentarfeltene på flere artikler både på db.no og andre steder kan man finne et svært - og overraskende stort antall - "slemme" mennesker som tydeligvis personlig får mye utav å pøse dritten sin utover det ganske land. Trist. Spesielt trist siden det ødelegger enhver debatt om så godt som ethvert tema som publiseres.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fotballfrue Caroline vimsen85 Lavkarbo generelt 71 10-12-10 18:52
Enda en svensk lchf-kokebok Perdita Lavkarbobøker 3 07-04-09 18:48
LCHF Kokebok sma Oppskrifter 9 15-02-09 15:05
LCHF kokebok - veldig bra Adriane Lavkarbobøker 24 10-02-09 19:41
Kokebok sstorebo Oppskrifter 4 31-07-08 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no