Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Synnøve Finden gresk yoghurt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-13, 17:42   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Synnøve Finden gresk yoghurt

...med pecannøtter og honning.
Yoghurt, honning og nøtter er separert, og så skal man blande. Hvis jeg da ikke blander oppi honningen, kan den spises da? Det står 20 g karbo pr 100, men det står ikke for hver enkelt ingrediens.

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 17:58   #2
Vanii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 27
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten2010, her.

...med pecannøtter og honning.
Yoghurt, honning og nøtter er separert, og så skal man blande. Hvis jeg da ikke blander oppi honningen, kan den spises da? Det står 20 g karbo pr 100, men det står ikke for hver enkelt ingrediens.

Det lurer jeg også på

__________________


Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:42   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...

Det spørsmålet vet sikkert synnøve finden sin produktavdeling (er ikke det Tine?) noe om.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 20:07   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Liker ikke den med honning og nøtter jeg, men de andre greske yoghurtene fra Synnøve, de er bare nydelige og jeg har fått dilla på dem

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 20:15   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det spørsmålet vet sikkert synnøve finden sin produktavdeling (er ikke det Tine?) noe om.

Er ikke det en selvstendig produsent?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 20:41   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Nå kan man kjøpe gresk yoghurt naturell. Den er kjempegod, synes de andre greske og tyrkiske er for kornete og tørre.
Men fant ikke denne naturell på produktsidene, men har tenkt å kjøpe i morgen og kan godt skrive inn karbohydratinnholdet da.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 20:41   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve finden gresk yoghurt...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er ikke det en selvstendig produsent?

Du har rett. Jeg trodde de var slukt av Tine, og det bare var merkevaren igjen, men jeg ser at de heldigvis er selvstendige ennå.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 20:53   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Har smakt den med jordbær, men der var alt blandet sammen. Det er vel tilsatt sukker i jordbæra, er det greit å spise den på lavkarbo da? Den var god.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 21:03   #9
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Har de fått store bokser med gresk naturell yoghurt da? *Skal lete i butikken*

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 21:21   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Har de fått store bokser med gresk naturell yoghurt da? *Skal lete i butikken*

Har store bokser med naturell gresk yougurt i butikkene ja

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 22:22   #11
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Jeg satser på at det går greit å spise om jeg ikke blander oppi honningen jeg honning har jo 57g karbohydrater eller noe slikt, og denne yoghurten har 20 g (pr 100) regner da med at det er inkludert honning? Den inneholder da 75% yoghurt , 20% honning og 5% nøtter... Noen som er flinke i matte?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 23:11   #12
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Har store bokser med naturell gresk yougurt i butikkene ja

Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 23:28   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Nei, ikke 10%, sjekket på fredag, undres på om det var 2%, så da gidder jeg ikke å kjøpe.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 23:45   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Den Synnøve-varianten er ekstremt fettredusert, så jeg har avfeid den som uinteressant for meg - men samboern har spist den i sånn porsjonsboks med müsli osv, og sier han synes yoghurten er veldig god.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 00:00   #15
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

....jeg har falt så for russisk yogurt, så det er bare den som gjelder for meg

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 00:07   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Er det type lite fett, eller type 10 gram fett pr 100 gram som den tyrkiske yoghurten? Hvilke butikker selger denne?

Det er den med 10g fett ja. Bunnpris der jeg bor.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 00:12   #17
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Holder meg til Lindemanns tyrkiske yoghurt. Den har 10% fett og ikke tilsatt sukker eller annet søtstoff. Da kan man heller tilsette det man ønsker. Selv bruker jeg bringebær, blåbær og nøtter. Bruker ikke noe søtt, men drysser over litt kanel og evt. litt nypeekstraktpulver. Mulig den yoghurten ikke er tilgjengelig overalt, men spør på butikken, kanskje de tar den inn? Her går det 1-2 bøtter i uka.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 08:56   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Rema fører Lindemann i hvert fall!
Har de ikke i din butikk, be dem ta den inn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:09   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 09:42   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rema fører Lindemann i hvert fall! Har de ikke i din butikk, be dem ta den inn!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)



Vet jo det! Må huske å bruke hodet selv om det liksom er ferie for tiden!

(Syns navnet skurret litt, men tenkte det var jeg som tok feil!)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 11:31   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er den med 10g fett ja. Bunnpris der jeg bor.

10% i den fra Synnøve? Lurer på hvilken det er, jeg jeg har kun sett slik som er veldig fettredusert fra de. Den fra Linddals har 10% og russisk enda mere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 13:10   #22
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Eller Lindahls, som noen av oss mener at det står på boksen. (Om man skal be noen om å ta inn et produkt, hjelper det vel å ha navnet under kontroll)

Kanskje det var påskevinen som slo ut her, det var meg som skrev feil. Burde vel ha sjekka kjøleskapet først. Lindemann er som kjent et australsk vinmerke, noen av deres viner er OK på lavkarbo.

For øvrig har jeg ikke sett den russiske verken her i Tromsø eller i Nord-Sverige.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 14:18   #23
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Kanskje det var påskevinen som slo ut her, det var meg som skrev feil. Burde vel ha sjekka kjøleskapet først. Lindemann er som kjent et australsk vinmerke, noen av deres viner er OK på lavkarbo.

For øvrig har jeg ikke sett den russiske verken her i Tromsø eller i Nord-Sverige.

Coop Obs her i Tromsø hadde den russiske inne på lørdag Den har vært borte en stund, men nå har de tydeligvis fått inn en ny forsyning

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:12   #24
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Coop Obs her i Tromsø hadde den russiske inne på lørdag Den har vært borte en stund, men nå har de tydeligvis fått inn en ny forsyning

Rema 1000 på K1 hadde halvkilos bokser inne da jeg var der i går, og da gjorde jeg store øyne. Jeg kjøpte en, og jeg har så vidt smakt på den. Det blir neppe siste gang.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 18:20   #25
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Synnøve Finden gresk yoghurt

Hvordan smaker den russiske da? I forhold til den greske... Har smakt tyrkisk og gresk, men russisk var nytt for meg..

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren? knax Ketolysekuren 10 31-10-12 17:12
Tyrkisk/gresk yoghurt Marielle40 Mer enn 30 kg overvekt 8 28-05-12 16:20
Tyrkisk yoghurt vs gresk yoghurt Imp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 07-01-12 10:02
Gresk Yoghurt Kanutten Mellommåltider 10 22-04-08 22:15
Tine vs. Synnøve Finden Fedonisten Generell ernæringsdebatt 30 16-03-05 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no