Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavt stoffskifte

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-10, 14:41   #1
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte

Hei.

Hvis lavt stoffskifte er grunnen til at man ikke har gått ned i vekt, vil det da ta litt tid før det løsner igjen etter man blir riktig medisinert? Jeg har gått med ubehandlet lavt stoffskifte siden november 09 - september 2010. I følge siste blodprøve får jeg nå riktig dose..

__________________

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:50   #2
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Det kan nok ta en stund ja.

Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:10   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Mitt lave stoffskifte (ikke under referanseverdien, men nesten) økte en hel del etter bare 3 mnd på lavkarbo - men jeg gikk ikke ned de første 6 mnd... først da jeg reduserte kcal i tillegg ble det fart i sakene - det kan vel også ha med lavt stoffskifte å gjøre når jeg tenker meg om *ler* - men så lenge det er på vei opp tar jeg behandlingen "au naturel" eller "au lavkarbo" som jeg kaller det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 00:22   #4
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Khi: Okei, får bare smøre meg med enda mer tålmodighet da

Nerthus: Levd med lavkarbo i snart ett år, om det har hatt noen innvirkning på stoffskifte vet jeg ikke, men det jeg vet er at det ikke ble normalt før jeg fikk medisiner. Men jeg har helt klart tenkt på om jeg burde begynne å telle kcal også, jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal starte..

Takk for svar begge to

__________________

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 09:28   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Jeg har hatt veeeeldig lavt og ustabilt stoffskifte i over 20 år. Jeg begynte å gå ned med en gang da jeg la over kosten til ketolyse og etter noen få mnd har jeg fått et stabilt soffskifte!
Ikke forandret dosering på det drøye året jeg har spist lavkarbo og så lang tid uten forandring av dosen har jeg aldri opplevd før!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 13:25   #6
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Nerthus - er det lov å spørre hva slags kcalorimengde du endte opp med? Gjorde du andre elimineringer før du endte med å telle kcal? Var kcalorimengden du endte med utregnet med tanke på utgangsvekt?

Jeg har selv lavt stoffskifte og står på Levaxin. Følger ketolyse og har opplevd å gå ned ingenting jeg også faktisk.

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 19:42   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Nerthus - er det lov å spørre hva slags kcalorimengde du endte opp med? Gjorde du andre elimineringer før du endte med å telle kcal? Var kcalorimengden du endte med utregnet med tanke på utgangsvekt?

Jeg har selv lavt stoffskifte og står på Levaxin. Følger ketolyse og har opplevd å gå ned ingenting jeg også faktisk.

Med bestilt spis-deg-slank mat lå jeg ganske lavt, 12-1400, nå holder jeg meg til 15-1600, det ble litt høyere etter at jeg begynte å lage maten selv etter spis-deg-slank boka. Ligger på rundt 20 gram karbo pr dag. Utifra beregninger på vekt, alder og høyde er 1600 kcal det jeg bør ligge på for å gå ned i vekt. Jeg trener pt ikke, men skal begynne igjen snart, har nemlig opplevd stagnering i vektnedgang ved trening.

Har ikke opplevd at det er andre ting som stopper opp,så jeg drikker noe pepsimax, og bruker kunstig søtning (stort sett bare flytende natreen) når jeg trenger søtt. I tillegg ser jeg at jeg går ned om jeg strikt spiser siste måltid senest kl 18... så jeg har muligens bedre forbrenning tidligere på dagen enn på kvelden?

Nå har jeg stått stille et par uker igjen - men det har vært litt uregelmessig spising så det er greit Så lenge jeg bare spiser lavkarbo så er det jo ikke noe problem
Har kommet halvveis, og jeg stresser ikke i det hele tatt med vekta lengre siden jeg kommer til å spise lavkarbo resten av livet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Marita Stoffskifte / hormonproblemer 68 19-04-09 00:03
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no