Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Koka babygraut av kokosmjøl?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-11, 12:11   #26
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Et par linker som kan være nyttig når det gjelder introdusering av nøtter:

http://wholesomebabyfood.momtastic.c...-have-nuts.htm
http://gladerebarn.blogg.no/13166007...rdien_i_g.html

Og når det gjelder kokosnøtt spesifikt, står det i linken jeg la inn tidligere at kokosnøttallergi er svært sjeldent. Kokosnøtt er heller ikke på listen over allergener i den første linken over her.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 12:15   #27
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Vi lagde all babymat selv og så ga vi Hollegrøt i tillegg. Jeg ville aldri gitt kokosmel til en baby, men så er jeg en slik som ikke tar noen sjanser med babymaten.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 12:23   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Men er det egentlig å ta så store sjanser å gi kokosmel til en baby? Ikke inneholder det gluten, ikke er det regnet for å være en allergen og jeg har ikke funnet noen som har frarådet kokos til babyer når jeg har googlet på det. Derimot finner jeg en del oppskrifter på babymat som inneholder kokosmelk, så da anser jeg kokos for å være like trygt som f.eks. hirse (for kokos er vel kokos om det er i form av melk eller mel, så lenge det ikke er tilsatt noe ekstra?).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 15:52   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Jeg er mer skeptisk til å dytte i babyen industrialisert rismel og maismel enn kokkos. Det finnes jo veldig mange land hvor det er hoveddelen av kosten og det første barna introduseres til. I thailand er visstnok kokkosmelk det første man gir et barn i tillegg til morsmelk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 08:01   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Nettopp! Det er vel bare det at kokos ikke er det som er mest vanlig her til lands som gjør at noen blir skeptiske, for jeg har ikke funnet noe som skulle tilsi at kokos ikke er greit å gi til babyer. Det er vel ikke så mange år siden man ble sett rart på om avokado var det man introduserte først til babyen, men nå har jo også det blitt ganske vanlig her i potittlandet Norge

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no