Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-12, 21:58   #1
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt
Smile

Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

Kom over denne på en blog og har trikset litt for å gi norske mål:

6 egg
1 dl kokosmel
1 dl kokosolje (flytende) originalen bruker også smør
1 dl honning (lite honning i hus så vi brukte mest lønnesirup)
1/3 ts natron
1/3 ts salt (bare grov havsalt i hus, den gikk i morteren)
1 ss valmuefrø
1-3 sitronsaft (best med fersk, tenker jeg) Obs! vi brukte 3 og min fem-åring er enig i at det kunne vært mer.

10 min på 180 grader ble bra i min ovn, røren ble til 25-30 stk.

Originalen sier bare bland alt sammen, men jeg fulgte tommelfingerregelen til skolekjøkkenet og blandet alt det flytende for seg først og alt det tørre sammen og så oppi bollen til slutt.

Når det kommer til stykket liker jeg dem best, guttungen liker nok selve bakingen mest.
Men jeg har ikke laget muffins selv siden ungdomsskolen og disse ble bra i sånne små former. Altså de som var vanlige muffinsformer før...

Jeg har også debutert på Diett.no for å sjekke oppskriften og selv om jeg måtte gjette på antall gram der jeg egentlig har brukt dl, ble fordelingen 72/15/13 fett/p/kh, som jeg synes er veldig lovende.

Noen bakeracere her vil sikkert bytte med sukrin eller stevia eller ingenting og det skulle gå fint, søtingen i oppskriften utgjør ikke særlig fyllstoff.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:29   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

Spennede! Kommer til å teste med stevia - og gi rapport

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 21:04   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

Fikk endelig ut finger'n og fikk testa disse. Offesielt godkjent av sambo

Jeg brukte 1/2 ts stevia i pulverform, 6 ande egg(større enn vanlig) og 2ss sitronsaft.

Stekte dem i store former i 20 min.

Deilig og friske!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:54   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

2 ss sitronsaft? Kjenner du noe til sitronene da?

Jeg er oppe i saften og skallet av en hel sitron og synes ikke det smaker særlig mye sitron...
Jeg bruker noe tysk kokosmel som heter Tropical, hva har du brukt? Kanskje det er melet som dekker over sitronsmaken?

Eeeelsker sitron altså.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 22:29   #5
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Kokosmuffins med sitron og valmuefrø

Aha sto ikke noe mål, så jeg tegnet med at det skulle være ts og synes jeg dro på skikkelig skallet brukte jeg ikke, men synes de smakte sitron likevel. Brukte bare vanlig kokosmasse fra rema

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar

Emneord
kokosmel, muffins


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kryddermuffins med sitron lovehandles86 Kake/dessert og snacks 12 05-04-12 04:35
Kokosmuffins Areola Bakst 23 19-02-11 23:58
Mandelkjeks med sitron Lisbeth Kake/dessert og snacks 1 20-12-10 19:49
Kokosmuffins Georgine Bakst 0 28-04-10 16:32
Løk og sitron? Kaysa Spørsmål og svar 1 16-01-09 23:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no