Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

No knead bread ...

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-12, 23:37   #1
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

No knead bread ...

Er det noen som har laget dette lavkarbo style? Hadde vært kjekt å prøve da. men usikker på hva som skulle vært ingrediensene. Men om noen andre har prøvd så kom med erfaringer!

__________________


Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 13:11   #2
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: No knead bread...

Ingen?

__________________


Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 13:15   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: No knead bread...

Hele poenget med de vanlige no knead brødene er jo at glutenet i hvetemelet blir seigt og smaken får utvikle seg ved lang hevetid. Den lange hevetiden gjør nettop det samme med melet og glutenen som god elting gjør.

Det finnes mange røre-sammen lavkarbobrød, men man vil aldri på noe vis få den gode smaken uten hvetemelet. Man kan sikkert bruke knutteloffen og ha i litt mere vann, om man tåler SÅ mye rent gluten, og la den heve over natta. Jeg har kuttet gluten, det var ikke bra for meg på noe vis.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
No-knead brød Trixie Bakst 3 17-04-11 22:36
Flax Bread Ullabulla Bakst 23 13-11-08 18:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no