Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vaniljefudge (myke karameller)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-10, 13:37   #101
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Da lage jeg en halv porsjon med vanilje og en halv porsjon med sjokolade.

Lot 2 SS med sukrinmelis, 1 dl fløte og 50 gram smør koke i ca 1 time. Så tok jeg den vekk fra plata og smelta 60 gram sukkerfri mørk sjokolade oppi der igjen. Helte hele smørja i ei brødform og satt på kjøling nå.

Den andre var lik, men da hadde jeg oppi 1,5 ts med vaniljepulver og lot den koke med basisen hele timen. Den ble veldig seig til slutt, så var bare å legge på bakepapir i ei langpanne. Delte opp i ruter og lagt på kjøling.

Gleder meg til å smake på dette i kveld når vi skal feire bursdagen til samboern. Lagde også en snickerskake i går kveld som sto til kjøling til i dag. Ser heelt fantastisk ut. namme namme

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:36   #102
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jada...da har jeg egenhendig spist hele posjonen min på 2,5 dager.... jeg ga bort 3 stykker av 30.....hehehe.. Huff... De var jo så gode! Heldigvis lite karber i dem, så jeg er fortsatt i ketose altså!!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:12   #103
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg lagde sjokoladevarianten på lørdag, ble god, men jeg brukte 2 ss råkakao - og det ble litt for mye for gubben og dattera - så disse får jeg ha for meg selv, de syns de var for bitre. Jeg liker jo bitter sjokoladesmak, men må si meg enig i at det kanskje ble litt mye av det gode. Dere som har laget sjokoladevarianten - hvordan har dere gjort det? Hva og hvor mye??

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:29   #104
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Jeg lagde sjokoladevarianten på lørdag, ble god, men jeg brukte 2 ss råkakao - og det ble litt for mye for gubben og dattera - så disse får jeg ha for meg selv, de syns de var for bitre. Jeg liker jo bitter sjokoladesmak, men må si meg enig i at det kanskje ble litt mye av det gode. Dere som har laget sjokoladevarianten - hvordan har dere gjort det? Hva og hvor mye??

Bruker du kakao OG vaniljepulver?

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:53   #105
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

jeg brukte i tillegg til vaniljepulver 1 ts bakekakao til ca. 1/2 grunnrøra
De vart gode, og forsvant på et blunkt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 17:21   #106
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

får ikke til jeg,skilte seg etter 30min småkoking ... hva gjør jeg galt? jeg som hadde gleda meg til karameller til ikveld

__________________


helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 19:47   #107
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Det samme skjedde meg første gangen. Tror jeg hadde for sterk varme. Laget en porsjon til men er ikke helt fornøyd Synes de ble litt "kornet" så jeg har vel gjort noe feil med den også

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:37   #108
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Nå gir jeg opp med denne oppskriften, uansett hva jeg gjør så sprekker den! Men takk for at du delte

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:49   #109
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Minsten, her.

Nå gir jeg opp med denne oppskriften, uansett hva jeg gjør så sprekker den! Men takk for at du delte

Den skilte seg også for meg etter ca. 30 minutter dvs. det blanke fettet. Fargen ble også etterhvert (50-60 minutter) for mørk selv om jeg rørte og med rett temperatur.

Hvis jeg hadde tatt den rundt 30 minutters merket ville den lignet bedre på karamell. Jeg fikk knapt 10 små muffins-bunner ved 90gr. fløte mengde. I tillegg var sukrin(melis)bismaken klart pregende, nesten mer ubehagelig enn som rent produkt.

Nå skal jeg prøve en variant som jeg fant på et diabetesforum og se.

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:58   #110
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

mmmm..ELSKER fudge Så dette må absolutt prøves! supert som julekos da

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:12   #111
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg synes det er så utrolig rart at dere ikke får det til...jeg mener, det er jo ikke mye vi kan gjøre så forskjellig. Jeg er absolutt ingen kløpper på kjøkkenet, men mine fudges har blitt helt supergode! Det har nok lite med meg å gjøre, men all ære til den supre oppskrifta!!
Skal lage min 3.posjon i morgen.
Når det kommer til den kalde sukrin smaken, så var den veldig sterk når jeg smakte på røra, både underveis og når den var ferdig. Men, den forsvant helt etter at de var kjølt ned og stivna.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:41   #112
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Åh, dette var helt herlig! Jeg lagde dette i kveld til moren min som har bursdag og hun syntes også det var helt fantastisk godt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:44   #113
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg synes det er så utrolig rart at dere ikke får det til...jeg mener, det er jo ikke mye vi kan gjøre så forskjellig. Jeg er absolutt ingen kløpper på kjøkkenet, men mine fudges har blitt helt supergode! Det har nok lite med meg å gjøre, men all ære til den supre oppskrifta!!
Skal lage min 3.posjon i morgen.
Når det kommer til den kalde sukrin smaken, så var den veldig sterk når jeg smakte på røra, både underveis og når den var ferdig. Men, den forsvant helt etter at de var kjølt ned og stivna.

Det kan jo ha noe med varmen å gjøre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 08:00   #114
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Så mye som dere andre skryter får meg til å lure på om jeg skal prøve en tredje gang Alle gode ting er tre som det så fint heter

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 08:51   #115
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Så mye som dere andre skryter får meg til å lure på om jeg skal prøve en tredje gang Alle gode ting er tre som det så fint heter

Jeg prøvde to ganger, lot det omtrent ikke koke 2. gang sånn at du nesten ikke så at det kokte. Holdt på i nesten en time. Jeg syns imidlertid at resultatet mitt ikke på noen måte kan sammenlignes med fudge, ihvertfall Det så ut som på bildet, men var mer likt for myke karameller og det er jeg igrunnen ikke så veldig glad i Lykke til!

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:26   #116
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg prøvde to ganger, lot det omtrent ikke koke 2. gang sånn at du nesten ikke så at det kokte. Holdt på i nesten en time. Jeg syns imidlertid at resultatet mitt ikke på noen måte kan sammenlignes med fudge, ihvertfall Det så ut som på bildet, men var mer likt for myke karameller og det er jeg igrunnen ikke så veldig glad i Lykke til!

Får se om jeg gidder en tredje gang i og med at du heller ikke forbinder det med fugde .Det var nemlig det jeg ble skuffet over ved 2.forsøk da jeg trodde jeg hadde fått det til

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 14:35   #117
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)



Nååååååå skal jeg løpe ut å handle
Må bare vente på ribba i ovnen Det blir ikke ribbemiddag før ingridiensene er i hus

Dere som ikke får det til.. Hva slags smør bruker dere?


Jeg regner med at jeg skal kjøpe inn vanlig meierismør?


Herremin som jeg gleder meg til i morra, da skal jeg nemlig age adventsgodteri

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 17:01   #118
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Dere som ikke får det til.. Hva slags smør bruker dere?


Jeg regner med at jeg skal kjøpe inn vanlig meierismør?

Brukte vanlig meierismør, jeg, ja.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 17:24   #119
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Gosj, nå har jeg det som trengs for å lage disse.. Jammen skal de testes ut i helgen

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 10:11   #120
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Disse var utrolig gode

Men hvor lenge holder de i kjøleskap ?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:25   #121
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Jeg la halvparten i fryseren...og de va helt fine når jeg tinte dem. Jeg spiste også noen direkte fra fryseren, og det funka og helt bra!!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:25   #122
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Da har jeg prøvd meg igjen Denne gangen gikk det bra, men jeg koker dem ikke. Røra bare trekker.
Som søtning brukte jeg en ss sukrin, en ss natreen, og litt stevia.
Smaken ble fortreffelig

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:27   #123
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Da har jeg prøvd meg igjen Denne gangen gikk det bra, men jeg koker dem ikke. Røra bare trekker.
Som søtning brukte jeg en ss sukrin, en ss natreen, og litt stevia.
Smaken ble fortreffelig

Mente selvfølgelig melis sukrin

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:40   #124
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg synes det er så utrolig rart at dere ikke får det til...jeg mener, det er jo ikke mye vi kan gjøre så forskjellig. Jeg er absolutt ingen kløpper på kjøkkenet, men mine fudges har blitt helt supergode! Det har nok lite med meg å gjøre, men all ære til den supre oppskrifta!!
Skal lage min 3.posjon i morgen.
Når det kommer til den kalde sukrin smaken, så var den veldig sterk når jeg smakte på røra, både underveis og når den var ferdig. Men, den forsvant helt etter at de var kjølt ned og stivna.

Varianten på diabetesforumet foreslo å ta i smør på slutten og så røre mye rundt..

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:26   #125
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vaniljefudge (myke karameller)

Hvor lenge kan jeg oppbevare disse i kjøleskapet ??? Jentungen vil lage disse i julegave til pappa`n sin,men er det for tidlig ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Myke sponplater Sandrine Bakst 6 24-05-04 17:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no