Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Brownies med valnøtter (med bilder)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-12, 23:48   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Brownies med valnøtter (med bilder)

Jeg elsker Brownies, og disse ble en skikkelig suksess...
Nydelige servert med friske jordbær og litt pisket krem eller hjemmelaget iskrem...

Oppskrift
150 g smeltet smør
3 dl kremfløte
5 egg
5 ss sukrin
50 g kokosmel
1 toppet ts bakepulver
3 toppede ss kakaopulver
1 ts vaniljeekstrakt
1 ts fiberhusk
100 g hakkede valnøtter

Start med å smelte smøret. La dette avkjøles litt, og bland så inn fløte.

Pisk eggedosis av egg og sukrin.

Bland sammen alt det tørre og ha det i eggedosisen. Bland røren godt, og tilsett smør/fløte.
Til slutt vender du grovhakkede valnøtter forsiktig inn i røren.

Ha røren i en bakepapir kledt liten langpanne - ca 20 x 20 cm. Evt kan du bruke en vanlig rund springform.

Stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 20-30 min.
Pass bare på å ikke steke kaken for lenge - den skal forsatt være litt "rå" når du tar den ut av ovnen.

Ta gjerne en titt innom bloggen min for flere bilder

Vedlagte bilder
Filtype: jpg valnøtt_brownies1.jpg (214,2 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg valnøtt_brownies2.jpg (108,0 KB, 27 visninger)
Filtype: jpg valnøtt_brownies3.jpg (129,4 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg valnøtt_brownies4.jpg (201,7 KB, 10 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/

Sist redigert av Mat for sjelen : 09-06-12 kl 20:50.
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 01:07   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Mmm, dette så godt ut!

Lurer på noe...
Hvordan kakao bruker du?
Hvor får man kjøpt kokosmel?
Er det mange kh pr.100?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 02:43   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Mmm, dette så godt ut!

Lurer på noe...
Hvordan kakao bruker du?
Hvor får man kjøpt kokosmel?
Er det mange kh pr.100?

Du kjøper den på helsekost, 4 carbo(3,8sukker)pr 100gr

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 10:36   #4
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Mmm, dette så godt ut!

Lurer på noe...
Hvordan kakao bruker du?
Hvor får man kjøpt kokosmel?
Er det mange kh pr.100?

Jeg kjøper kakaopulver på iHerb, men vanlig regia bakekakao kan også fint brukes
Jeg kjøper Aman Prana Kokos mel på helsekost - det inneholder 4 g karbo pr 100 g

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 11:04   #5
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Kjøp raw kakaopulver på iherb, og kokosmel har de også der! Jeg bruker et organisk et

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:03   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Du kjøper den på helsekost, 4 carbo(3,8sukker)pr 100gr

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Jeg kjøper kakaopulver på iHerb, men vanlig regia bakekakao kan også fint brukes
Jeg kjøper Aman Prana Kokos mel på helsekost - det inneholder 4 g karbo pr 100 g

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Kjøp raw kakaopulver på iherb, og kokosmel har de også der! Jeg bruker et organisk et

Tusen takk for tipsene dere

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:07   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brownies med Valnøtter... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Kjøp raw kakaopulver på iherb, og kokosmel har de også der! Jeg bruker et organisk et

Er det denne: http://www.iherb.com/Navitas-Natural...54-g/8254?at=0 du tenker på? jeg finner ikke ut hvor mange karbohydrater det er i denne...

er det dette kokosmelet? http://www.iherb.com/Bob-s-Red-Mill-...3-g/10965?at=0

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 21:57   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Brownies med Valnøtter (med bilder)

Denne oppskriften er jo så og si identisk med Nannahs brownies..? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14706

Jeg syns det er litt ufint at du mer eller mindre kopierer andres oppskrifter og deler dem videre som dine egne, uten si hvor du har orginalen fra.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:55   #9
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownies med valnøtter (med bilder)

Oi oi oi Dette var jeg slett ikke klar over... Har fått oppskriften av en venninne, og forandret litt etter mine egen smak... Hun sa bare hun hadde funnet den på "nettet"...
Men ser at denne er svært lik Nannahs oppskrift ja, så skal forandre på både blog og innlegg her

Ære være Nannah og hennes flotte oppskrifter!!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 12:34   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Brownies med valnøtter (med bilder)

Ok, skjønner! Beklager hvis jeg virka litt krass. Syns bare det er småsurt når folk tar "cred" for andre sine oppskrifter, men sikkert bare jeg som er litt sær på det der, hehe.. Skjønner jo nå at det ikke var meningen da

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 15:40   #11
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownies med valnøtter (med bilder)

Nei, er helt enig med deg - rett skal være rett

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
brownies, kake, sjokolade, sjokoladekake, valnøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs brownies Nannah Kake/dessert og snacks 64 06-03-12 23:05
Brownies-forvirring Supah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 15-02-11 18:31
Brownies? savoy Eurodiett 13 06-08-10 11:00
Karamell brownies Sissi Kake/dessert og snacks 10 26-01-09 15:12
Brownies - Fedon's Marianne Bakst 0 19-10-04 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no