Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-12, 16:10   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Jeg prøvde meg på peanøttkjeks for andre gang igår og de ble anbefalelsesverdig gode. Her er oppskriften:

adas peanøttkjeks 9 mai (8 kjekstopper)

2 store egg vispes en kort stund
70 g peanøttmel fra iherb.com (avfettet peanøttmel)
20 g soyaproteinpulver, jarrows, iherb eller annen usøtet tørrvare
50 g sukrin
1 krm stevia
6 suketter i 2 ss kokende vann
2 g vaniljepulver eller essens
2 g kanel
2 klyper salt
2 g bakepulver

Legg 8 kladder ( bruk en spiseskje og en slikkepott) på et bakepapir. Stekes på 200 grader noen få minutter til de er gyldne.

146,1 g og 534 kcal, 23,67 g fett, 71,76g protein, 11, 34 g karbo.
Delt på 8:
66,75 kcal og 18,26g, 2,96 g fett, 8,97g protein, 1,42 g karbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 18:53   #2
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Hei! Min kjære savner kjeks, så jeg leter etter noe sånt til ham. Tror du jeg kan bruke soyamel og malte peanøtter istedet?

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 22:32   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Ja det tror jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 02:27   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja det tror jeg.

Da prøver jeg også med malte peanøtter

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 02:29   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Da prøver jeg også med malte peanøtter

Må vite tiden på steking ???

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:34   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Tror det holder med noen få minutter senka. Prøv med 5-6 minutter, og se om de blir gyldne. Hvis de ikke er gyldne da, så øk med ett og ett minutt av gangen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 10:58   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanøttkjeks av avfettet peanøttmel

Jeg kom på at avfettet peanøttmel trenger mer væske enn malte peanøtter.Så det er mulig dere må bruke en smule mindre væske. Pass på at det er minimalt med kokende vann dere bruker for å smelte sukettene.

Da jeg la de ut på papiret var de veldig seige, så seige at jeg nesten ikke fikk deigen av skjea. Jeg stekte de noen få minutter bare. Til de er tydelig stekt men ikke brente. Husk de skal bli tørre siden det er kjeks.

Jeg prøvde oppskriften med tre eggehviter isteden, men det ble langt fra like godt og ikke så sprø i konsistensen.

Jeg steker på 180 /200 grader midt i ovnen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Adas fluffy peanøttmel-lefse til en Yrla Bakst 2 23-03-12 16:31
Kjeks med peanøttmel lav på karbo og fett men veldig gode Yrla Bakst 6 27-02-12 23:01
Avfettet mandelmel rut311 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 05-12-11 19:39
Peanøttkjeks fra sukkerfritt Timona Lavkarbo generelt 1 24-06-10 14:31
Peanøttkjeks (Fedons) Marianne Bakst 8 21-12-05 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no