Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 13:38   #19676
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Takk Carisma. Kjekt å vite

Hvilken skritteller bør jeg kjøpe? Den trenger ikke å gjøre noe annet enn å telle skritt (jeg driter i kilometer, kaloriforbruk og sånn), men den må være mest mulig nøyaktig. Fant ingen nyere tester ved et kjapt googlesøk ...

Sjekk ut Omron sine, denne kanskje? Dei er lydlause (eg får noia av slike som tikkar)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-13, 13:50   #19677
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde forsåvidt en omron walking style II før som jeg var veldig fornøyd med bortsett fra at displayet ble ødelagt etter et par måneder (tallene forsvant gradvis). Men den var i hvert fall ganske nøyaktig. Fikk ikke bytta den fordi de var tomme på lager (fikk bare igjen pengene), og har ikke kjøpt samne igjen fordi jeg tenkte displayet kunne være en svakhet ... Men kanskje det bare var jeg som fikk et mandagsprodukt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 06-05-13, 14:31   #19678
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg hadde forsåvidt en omron walking style II før som jeg var veldig fornøyd med bortsett fra at displayet ble ødelagt etter et par måneder (tallene forsvant gradvis). Men den var i hvert fall ganske nøyaktig. Fikk ikke bytta den fordi de var tomme på lager (fikk bare igjen pengene), og har ikke kjøpt samne igjen fordi jeg tenkte displayet kunne være en svakhet ... Men kanskje det bare var jeg som fikk et mandagsprodukt

Mogleg du fekk eit mandagsprodukt, ja. Min har halde bra, mannen sin vart til og med vaska i vaskemaskin og overlevde. Men kanskje verdt å teste III'aren?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-05-13, 14:37   #19679
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har bestilt III nå Var jo så fornøyd med den forrige inntil displayet røyk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 06-05-13, 15:12   #19680
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Har bestilt III nå Var jo så fornøyd med den forrige inntil displayet røyk.

Jeg hadde en omron jeg slett ikke var fornøyd med, jeg kontrolltelte skritt og den telte knapt halvparten av de skrittene jeg faktisk gikk! Måtte trå temmelig hardt for at den skulle telle. Nå har jeg denne:

http://www.skritteller.no/products/s...ller-3d-sensor

og bortsett fra at memoryfunksjonen sluttet å virke etter en tid så er jeg fornøyd med den - den teller i alle fall alle skrittene jeg tar!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-05-13, 15:27   #19681
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm, så rart. Den II'ern kom ut best i test som den mest nøyaktige (riktignok i 2006, så er jo en stund siden). Jeg kontrolltelte også skritt og den var veldig nøyaktig. Har hatt to andre også tidligere (ikke omron) og den ene telte for mange og den andre for få. Kanskje du også fikk et mandagsprodukt, eller kanskje følsomheten var feil innstilt. Får i hvert fall håpe jeg blir fornøyd

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-05-13, 09:48   #19682
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man fjerne eller blokkere uønskede følgere på Instagram?

Jeg var for sen med å sette bildene privat..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-05-13, 09:51   #19683
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei, da stiller jeg samme spørsmålet her som jeg stilte hos Camomilla. Tenkte det kunne være greit å få litt flere meninger:

"Jeg spør etter ren synsing. Jeg har vært røykfri i over ett år, men har i det siste blitt fristet mer og mer. Jeg kan ikke bare røyke av og til. Røyker jeg så røyker jeg, og da røyker jeg mye. Men, det jeg lurte på er om det kanskje kunne være en ide å prøve en slik elektrisk dings med bare damp. Uten nikotin. Kanksje de å ha noe i hendene kunne hjelpe litt med småspisingen... Eller kan det bare vekke demonene igjen...?"

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 07-05-13, 10:15   #19684
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Hei, da stiller jeg samme spørsmålet her som jeg stilte hos Camomilla. Tenkte det kunne være greit å få litt flere meninger:

"Jeg spør etter ren synsing. Jeg har vært røykfri i over ett år, men har i det siste blitt fristet mer og mer. Jeg kan ikke bare røyke av og til. Røyker jeg så røyker jeg, og da røyker jeg mye. Men, det jeg lurte på er om det kanskje kunne være en ide å prøve en slik elektrisk dings med bare damp. Uten nikotin. Kanksje de å ha noe i hendene kunne hjelpe litt med småspisingen... Eller kan det bare vekke demonene igjen...?"

Husker ikke hvor jeg leste det, men den eneste fordelen med de elektriske er at ikke omgivelsene blir røyket... De er visstnok farligere for den som "røyker".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-05-13, 10:49   #19685
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan kanskje "røyke" på et halvt sugerør? Det gjorde jeg og funka på det psykiske suget som bare det selv om jeg sikkert så ut som en idiot

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-05-13, 10:58   #19686
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Husker ikke hvor jeg leste det, men den eneste fordelen med de elektriske er at ikke omgivelsene blir røyket... De er visstnok farligere for den som "røyker".

Har du hørt noen begrunnelse for hvorfor de skulle være farligere? Det jeg har lest er at man bare får i seg nikotin og slipper de andre skadelige stoffene som f.eks. tjære.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 07-05-13, 11:04   #19687
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kan man fjerne eller blokkere uønskede følgere på Instagram?

Jeg var for sen med å sette bildene privat..


Du går inn på brukeren, trykker på de tre prikkene som står til høyre for brukernavnet og kan både blokkere og rapportere for spam.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 07-05-13, 11:50   #19688
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Du går inn på brukeren, trykker på de tre prikkene som står til høyre for brukernavnet og kan både blokkere og rapportere for spam.

Ah Tusen takk!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-05-13, 11:58   #19689
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Har du hørt noen begrunnelse for hvorfor de skulle være farligere? Det jeg har lest er at man bare får i seg nikotin og slipper de andre skadelige stoffene som f.eks. tjære.

Nei - husker bare at jeg ble overrasket. Skal legge inn linken om jeg kommer på hvor det var jeg leste det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-05-13, 12:11   #19690
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nei - husker bare at jeg ble overrasket. Skal legge inn linken om jeg kommer på hvor det var jeg leste det.

Fant ikke igjen det, men man kan jo lese litt om hva det er man inhalerer her http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk.
http://www.guardian.co.uk/commentisf...haling-unknown
Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-05-13, 12:35   #19691
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Fant ikke igjen det, men man kan jo lese litt om hva det er man inhalerer her http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk.
http://www.guardian.co.uk/commentisf...haling-unknown
Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen...

Såvidt jeg har lest meg til består væsken som fordampes og inhaleres enten propylenglykol eller vegetabilsk glyserol som hovedbestanddel (eller en blanding av disse). Dette er tilsetningsstoffer som er vanlig i mat, kremer, tannpasta osv. Disse væskene blir tilsatt aroma (smak), også i kategorien mattilsetningsstoffer og evt. nikotin. Bortsett fra å være sterkt vanedannende er visstnok ikke nikotin i seg selv så fryktelig skadelig - mens selve forbrenningsprosessen i en tobakkssigarett er svært skadelig. Bortsett fra de åpenbare skadelige stoffene som kullos og tjære er det svært mange fler både skadelige og kreftfremkallende stoffer i en forbrenningssigarett. Sitter på jobb, men jeg skal nok greie å hoste opp (haha) noen linker på dette

For dem som søker informasjon har forumet http://www.norsk-dampselskap.no/Nors...orum/index.php mye å dele

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 07-05-13, 14:46   #19692
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lang tid tar det før man føler seg hjemme etter å ha flyttet inn til noen?
Ungene og jeg flyttet jo inn til sambo for fire år siden. Jeg hadde så og si ingenting med meg siden jeg forlot omtrent alt jeg eide da jeg flyktet fra faren til mine søte "små".

Mange har sikkert tusen ting i heimen sin, sambo har titusenvis! Jeg føler ofte at jeg er i et museum eller en slags utstilling. Jeg kan ikke noe for det, men jeg savner å sette mitt preg, men det er ikke plass til det. Huset er jo på ca 400 kvm i boligflate, men han har altså fyllt opp alt fra topp til tå.
Kan liksom ikke kaste ut hans ting heller.
Så, når blir hans ting også mine slik at jeg trives med dem?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-05-13, 15:14   #19693
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor lang tid tar det før man føler seg hjemme etter å ha flyttet inn til noen?
Ungene og jeg flyttet jo inn til sambo for fire år siden. Jeg hadde så og si ingenting med meg siden jeg forlot omtrent alt jeg eide da jeg flyktet fra faren til mine søte "små".

Mange har sikkert tusen ting i heimen sin, sambo har titusenvis! Jeg føler ofte at jeg er i et museum eller en slags utstilling. Jeg kan ikke noe for det, men jeg savner å sette mitt preg, men det er ikke plass til det. Huset er jo på ca 400 kvm i boligflate, men han har altså fyllt opp alt fra topp til tå.
Kan liksom ikke kaste ut hans ting heller.
Så, når blir hans ting også mine slik at jeg trives med dem?

Jeg flyttet inn hos Gubben for 20 år siden og sakte, men sikkert forsvant alle hans ting og kun våre står igjen!
Etter at vi flyttet, er jo huset vårt og de aller fleste ting er byttet ut med noe som nå er vårt!

Jeg tenker at dette er noe du må snakke med han om, rett og slett! At du ønsker å gjøre noe med huset slik at du føler at det er ditt hjem også, at du ikke bare er på besøk, liksom!
Dere er jo så glade i huset, så det blir nok du som må ta kampen om å sette ditt preg på deres felles hjem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-05-13, 15:15   #19694
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 07-05-13, 15:51   #19695
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Fant ikke igjen det, men man kan jo lese litt om hva det er man inhalerer her http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_cigarette

Såvidt jeg kan forstå ligger tvilen på om tilsetningene er bedre, like dårlige eller verre enn ordinær tobakk.
http://www.guardian.co.uk/commentisf...haling-unknown
Men... jeg har aldri røyket nok til å la det blil en vane, så for meg er det lett å si at jeg ikke hadde ønsket å ta denne risikoen...

Ut ifra dette virker det for meg fortsatt som de er mindre farlige enn vanlige sigaretter. Vanlige sigaretter inneholder veldig mye skadelig. Jeg skjønner selvfølgelig at det er dumt å begynne å røyke disse hvis man ikke røyker fra før, men for noen som allerede er avhengig, må det da føles veldig dumt at man ikke skal få lov til å røyke noen som er mindre skadelig.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 07-05-13, 15:53   #19696
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning

Jeg var på Plantasjen i forrige uke, og de hadde i hvert fall. Husker ikke pris, for jeg var ikke interessert i dem selv.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 07-05-13, 16:07   #19697
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-05-13, 16:20   #19698
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.

Det er jo det jeg og føler. Men, har vært så svak med maten i det siste, at jeg ble redd at det skulle gjøre utslag på skikkelig røyk også. Ville liksom være føre var og kanskje redde meg ved å bruke disse uten nikotin (sluttet jo tvert i fjor i februar uten nikotinplaster/tyggi/osv. Men, er nok bare å bite tennene sammen og holde ut

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 07-05-13, 16:27   #19699
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvilke butikker selger kunstige blomster ? Vet om europris. Gjerne billig. Skal snart fylle opp noen utepotter og tenkte å kjøpe noe kunstig som tåler sterk sol uten vanning

På Ikea hadde de en del, å de så helt ekte ut.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 07-05-13, 18:52   #19700
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men milena har jo vært røykfri i et år, og da er det jo dumt å begynne med sånne syns jeg. Stefaren min kan fortsatt få lyst på en røyk i visse situasjoner selv om han sluttet for 15 år siden. Jeg får også lyst på røyk inniblant selv om jeg har vært helt røykfri i et par år nå. Men det er jo ikke den fysiske avhengigheten som taler da. Det beste er vel å lære seg å leve med at man kan få jævlig lyst på en røyk i blant.

Ja, det er jeg enig i. Jeg snakket litt mer generelt, jeg. Sjøl sluttet jeg å røyke for mange år siden nå, og det var sikkelig vanskelig. Takk og lov for nikotinplaster, uten det vet jeg ikke om jeg hadde greid det. Det tok veldig lang tid etter at den fysiske avhengigheten hadde gitt seg før den verste psykiske greia forsvant, husker jeg. Det å holde på med hendene, sugebehovet osv... Jeg kan fortsatt få lyst på en røyk en gang iblant, men nå er det ikke noe problem å stå imot lenger.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no