Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Muskelsmerter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-07, 23:45   #1
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Muskelsmerter

Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 10:39   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsmerter

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Hvor ?
Du kan få leggkramper, evt. leddsmerter om du ikke få i deg nok magnesium eller drikker nok vann.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 10:42   #3
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Muskelsmerter

Jeg tar magnesium 400 mg. på kvelden, og multivitaminene og kalsiumen min inneholder en del magnesium. Det er ikke leggkramper eller leddsmerter jeg har.

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 11:03   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsmerter

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Jeg tar magnesium 400 mg. på kvelden, og multivitaminene og kalsiumen min inneholder en del magnesium. Det er ikke leggkramper eller leddsmerter jeg har.

OKI, det var derfor jeg spurte HVOR du har vondt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 16:25   #5
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Muskelsmerter

Insjil, jeg overså den hvor'en.

Jeg har vondt på to plasser i ryggen, og et sted ved kragebeinet, og nå et sted bak eller ved siden av knehasene. Kjennes ut som jeg har blåmerke alle stedene, men jeg kan ikke se noen ting. Det er helt merkelig, aldri opplevd noe liknende før.

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 10:17   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Muskelsmerter

Et sidespor her - Nille, kan du svare på de siste innleggene mine på leggkrampe-tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12835&page=2

Kan ikke hjelpe deg MysticalSaga, annet enn at jeg hadde voldsomt mye smerter i musklene pga lavt stoffskifte. Det ble først bedre etter at jeg fikk endret medisinene.
Tenkte på at en kostomlegging får hormonene ut av balanse før kroppen justerer seg. Det kan gi utslag i at en får endret menstruasjonsrytme, noen begynner å flasse, de fleste har hodepine og kjenner seg slappe. Kan vel gi muskelsmerter også??

Forbigående problemer, men de dukker som regel opp i uke 1-2.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 12:54   #7
Madame
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
Madame er på en erverdig vei

Linnex mot muskelsmerter

Hei, jeg tenkte jeg ville dele informasjon om en Linnex varmesalve, som funket mot muskelsmerter både på min mor og meg. Du kan finne den på Aries Helseprodukter sin hjemmeside.

Lykke til.

Hilsen Madame

Madame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:34   #8
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Muskelsmerter

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Jeg har den siste uka opplevd tre ganger at jeg får vondt i muskler. Det kjennes ut som jeg har fått et skikkelig blåmerke, eller er støl, selv om jeg vet at jeg ikke har slått meg der. Ikke er jeg blå eller har noen ytre tegn til å ha fått meg en trøkk heller. Det begynte da jeg for litt under en uke siden begynte på lavkarbo, og det varer i flere dager. Har ikke gitt seg enda. Er dette et normalt fenomen, eller bør jeg bli bekymret?

Jeg vet ikke om det er alvorlig eller ikke. Men jeg hadde skikkelig vindt i musklene mine i nesten 2 uker( de 2 første), Det var så ille at jeg måtte bruke paracet.
Over natten ble de borte og har ikke kjent noe siden. Så jeg tenkte at det hadde noe med sukker abstinensen å gjøre.
Kjennes fremdeles støl når jeg går i tunge bakker, men det er vanlig.
Håper du ble litt klokere.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:27   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsmerter

Psst! Tråden er fra mai 2007!

Muskelverk er helt vanlig ved ketolyse/lavkarbo oppstart og kan bedres ved at man tar ketolysevitaminene som anbefalt, i hvert fall magnesium!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no