Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-08, 15:11   #1
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Hei!

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men nå er jeg tilbake på ketolyse for fullt! Sikkert ingen som husker meg, men jeg håper likevel noen kan svare meg?!

Når jeg kommer i ketose, så mister jeg veldig stor del av matlysten. Jeg spiser veldig lite iløpet av dagen. Får i meg veldig lite karber! Hva skjer med forbrenningen da? Jeg spiser mange små måltider gjennom dagen. F.eks kan jeg spise ett egg, deretter et lite måltid et par tre timer senere med kjøtt, deretter litt grønnsaker, så litt ost osv. Jeg klarer ikke store måltider og må spre det utover og det fører til at jeg som sagt spiser veldig lite iløpet av dagen! Er det slik at siden jeg er i ketose så ødelegger jeg ikke forbrenningen fordi den tar av kroppens fettlager. Jeg spiser ikke slik fordi jeg tror jeg skal gå ned fortere av det, men blir så veldig fort mett!

Hmmm.....?

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 15:13   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Kan ikke komme med noe konkret til deg der ang forbrenning, men jeg spiser igrunn ganske lite jeg også, tenker ikke så masse på mat lengre og er ikke så sulten. Spiser for lite karbs jeg også, men har alikevel gått ned hele tiden. Kan ikke si om det er bra eller dårlig, men hvis det stopper opp for meg så kan jeg jo kanskje prøve å øke karbs siden jeg har spist for lite.
Tror det er veldig individuelt og vi vet jo at vi skal jo ikke spise hvis vi ikke er sultne
Nydelig sønn du har og velkommen så masse tilbake

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 19:49   #3
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Kan ikke komme med noe konkret til deg der ang forbrenning, men jeg spiser igrunn ganske lite jeg også, tenker ikke så masse på mat lengre og er ikke så sulten. Spiser for lite karbs jeg også, men har alikevel gått ned hele tiden. Kan ikke si om det er bra eller dårlig, men hvis det stopper opp for meg så kan jeg jo kanskje prøve å øke karbs siden jeg har spist for lite.

Ja det er sikkert lur tanke!

Tror det er veldig individuelt og vi vet jo at vi skal jo ikke spise hvis vi ikke er sultne

Ja, det er nok individuelt, men jeg er så redd for å ødelegge forbrenningen at jeg tenke å høre hva andre visste rundt dette!

Nydelig sønn du har og velkommen så masse tilbake

Tusen takk for det!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:44   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Jeg spiser en mama lupe om kvelden når jeg ikke har fått i meg nok karbs, blir jo ikke karbs fra grønnsaker da, men får iallefall i meg noe mer mat.
Kan kanskje være noe å prøve
Jeg ligger vel på mellom 10 -15 karbs, en dag i uka er jeg oppe i nesten 20. Dette gjør jeg bevist for å øke kunne øke gradvis uten at kroppen får sjokk

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:57   #5
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg spiser en mama lupe om kvelden når jeg ikke har fått i meg nok karbs, blir jo ikke karbs fra grønnsaker da, men får iallefall i meg noe mer mat.
Kan kanskje være noe å prøve
Jeg ligger vel på mellom 10 -15 karbs, en dag i uka er jeg oppe i nesten 20. Dette gjør jeg bevist for å øke kunne øke gradvis uten at kroppen får sjokk


Det tror jeg faktisk er en veldig lur tanke, det å sørge for at kroppen ikke får sjokk ja! Må få i meg litt mer jeg tror jeg! Takk for svar!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:28   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Bare hyggelig, kjekt å hjelpe og få hjelp.
Digger bare dette forumet, alle er så hyggelig og hjelpsomme
Stå på videre, dette går veien

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 22:10   #7
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Når man ikke er sulten og man spiser veldig lite hva skjer med forbrenningen...?!

Hei!

På en måte er jo noe av poenget med lavkarbomaten at den er mye mer konsentrert næring, kroppen får masse av det den trenger (proteiner=kroppens byggesteiner, som vi lærte på skolen ) - da blir man sjeldnere sulten.

Men det kan være litt uvant å venne seg til denne måten å spise og forbrenne på, hvor kroppen ikke hungrer etter karber, men at man bare spiser når man virkelig trenger det. Viktig derfor å få i seg nok grønnsaker, selv om du ikke alltid hungrer etter det, som inneholder masse vann bl.a., og å drikke nok væske på lavkarbo!

Det er liksom en ny måte å spise på, synes jeg - uvant å bare spise det man trenger, og ikke bare det man får sug etter gjennom dagen.

Kanskje matlysten din reagerer litt snurt nå ("får jeg ikke karber, så vil jeg ikke ha noe!"), men det er en tilvenning. I mellomtiden må du la fornuften din bestemme at du skal spise karber i form av grønnsaker, fordi DU vet at kroppen trenger det - selv om matlysten ikke har kommet helt dit enda etter sjokket over denne radikale nye spisemåten

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Her skjer det fint lite! finka Mer enn 30 kg overvekt 18 04-07-06 14:02
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52
skjer lite på vekta.. nøtte Induksjonen 9 05-04-05 16:43
Det skjer så lite på induksjonen Minus Induksjonen 3 23-05-04 17:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no