Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-18, 17:29   #1
Marshall
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 5
Marshall er på en erverdig vei

Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Har store problemer med å spise kjøtt med masse fett. Egg er også blitt kvalmendes.

Når spinatbladene uten noe til er begynnt å bli det man gleder seg til å spise, da skjønner dere at jeg sliter.

Har dere noen gode råd til hva jeg kan gjøre eller hvorfor det er slik med meg?


Kan nevnes at jeg rett og slett ikke liker lavkarbo-mat noe særlig, men at jeg elsker at blodsukkeret er såpass stabilt.

Marshall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 20:15   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Det hjelper ofte å spise mer grønnsaker; paprika, tomat, agurk, spirer, avokado, salsa. Hvordan ser en gjennomsnittlig matdag ut for deg? Spiser du mat når du egentlig ikke er sulten?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 21:29   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Mine 5ss med olivnenolje er jo som dressing på mye grønn salat. Det kan du i praksis spise så mye du vil av. For å gjøre det mer interessant har jeg litt tomat, paprika og andre fine grønnsaker til. Jeg kan godt spise mager fisk sammen med dette siden salaten har alt fettet jeg skal spise.

Alternativt så kan du gå den andre veien å spise fet fisk. Laks og makrell er knall mat.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 22:47   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Kanskje du trenger enzymer for å fordøye fettet?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 22:51   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Om du ikke liker typisk lavkarbomat, men stabilt blodsukker kan du spise mer karbohydrater og mindre fett, men påse at karbohydratene har lav glykemisk index bare. Fedon har kanskje den veiledningen som passer deg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 00:53   #6
Marshall
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 5
Marshall er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Aha. Ja muligens jeg trenger å spise mer varierte grønnsaker.

Dagen er sånn.

Lunsj: 2egg (lager eggerøre av, salt, løkpulver), 90g baconterninger (mye smør), en håndfull spinat

Middag: 1 eller 2 Nakkekoteletter (av og til med sopp og løk til), spinat, smør



Jeg leste for en stund siden at tomater ikke var lavkarbo?? Men kanskje jeg bør tilsette flere grønnsaker?

Hva mener du med at jeg ikke har nok enzymer til å bryte ned fettet?


Sist redigert av Marshall : 11-06-18 kl 01:05.
Marshall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 01:13   #7
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Best å få i deg 5 om dagen, dvs. 500g grønnsaker. For å holde seg under 20g betyr det mye av det som faktisk er grønt.

Tomater er vel 2,5g/100g så det er absolutt lavkarbo. Paprika, min favoritt, er 5g/100g. Jeg spiser noen skiver paprika hver dag.
Se på matvaretabellen på førstesiden sin grønnsaksoversikt.

Jeg ville ha gjort sånn:
Lunsj: 200gr spinat, en tomat, litt paprika og 5ss olivenolje på. 20-35g med protein. 1 egg, 50g bacon.

Middag: 1/2 brokkoli (200g) 4minutter i micro og deretter smørstekt med sopp og litt løk og 1dl rømme med salt+pepper. 1 eller 2 Nakkekoteletter til. (pleier å være litt bein så 2 er ikke så veldig mye)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)

Sist redigert av sylwester : 11-06-18 kl 01:25.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 11-06-18, 11:58   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Krydder! Masse sterke smaker

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-18, 12:54   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør man når man holder på å kaste opp av kjøtt med fett?

Jeg skjærer bort en del fett på kjøttstykker, jeg liker ikke konsistensen. Foretrekker svinekoteletter fremfor nakkekoteletter (eller langtidssteker nakkekotelettene så godt at fettet er smeltet/brutt ned).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt? Sorgfri Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-03-13 23:14
Rimelig kjøtt med mye fett beinrangel Spørsmål og svar 26 29-10-12 10:18
Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon? karianna Generell diskusjon 20 01-07-11 10:37
Fett holder magen i gang? mam Lavkarbo generelt 2 18-04-07 23:15
Kjøtt og fett. Før og nå Aline Generell ernæringsdebatt 9 20-11-06 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no