Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frokostblanding eller lignende?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-08, 12:01   #1
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Frokostblanding eller lignende?

fins det noe slikt lavkarbo??
har prøvd fedon sin, men vet ikke helt om
den falt helt i smak, også anbefales det jo
bare 30g pr dag.. det blir eg ikke mett av..
eg klare rett og slett ikke få i meg knekkebrød,
salat, eggerøre og slikt på morgenen, har aldri
vært noe frokost menneske, men vet jo at
frokost er viktig, så prøver...

noen gode tips??

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:07   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Frokostblanding eller lignende?

Hva med å ta litt fiberrik og knuse, blande det med linfrø, solsikkefrø, hakkete walnøtter og paranøtter og litt havregryn, og blande det med youghurt?

Har du prøvd smoothie til frokost? Feks 2-3 egg, 200g frosne bringebær, og 1-2 ss olje kjørt i miksmaster (sånn med knivblader, kjør først eggene). Det blir en fin og frisk sorbet som kan spises med skje og som er godt dersom en har litt liten matlyst, pluss at du får i deg mer proteiner.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:10   #3
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokostblanding eller lignende?

Prøv denne: 1 eple i biter, 6-7 aprikoser i biter, 1/2 boks cottage cheese, hakkede nøtter på toppen. En skikkelig vinner!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:26   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokostblanding eller lignende?

Liker du grøt? Det ligger noen spennende grøtoppskrifter på forumer her. Jeg holder på å lage nå for første gang og gleder meg til å smake.
Ellers holder jeg også en knapp på Smoothie, for det går fortere å lage.
Håper du finner noe du liker.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:50   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Frokostblanding eller lignende?

Jeg bruker soyaflak som frokostblanding, den kan du jo spe ut med nøtter osv.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 14:06   #6
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Frokostblanding eller lignende?

Det er riktignok egg, men... Jeg har i dag stekt opp omeletter i muffinsformer. De fryser jeg ned, og tar opp kvelden før. Spiser dem kalde eller varme med eller uten noe knekkebrød/brødgreier under. Det er deilig å slippe stekelukt tidlig om morgenen.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 23:46
Du blir hva du spiser....eller ??? Nille Livets lyse side 4 15-02-06 09:53
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 23:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no