Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mange gram karbs er ketogent?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-12, 15:03   #1
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Hvor mange gram karbs er ketogent?

Lurer litt på hvor mange gram med karb man bør spise for og komme i ketose?

MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 15:09   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Det er individuelt.
Tenker du og følge ketolyse-dietten, anbefaler jeg deg og sette deg litt inn i det først, slik at du vet hva du gjør og får en best mulig effekt av den.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:02   #3
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Tenker egentlig ingen spesiell diett, vil bare legge om kostholdet for å få en sunn kropp og en sunn livstil som passer med mine allergier og som kan hjelpe meg sakte men sikkert ned i vekt også

MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:15   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Når jeg gikk over til lavkarbo for over ett år siden, hadde jeg for liten kunnskap om lavkarbo, så jeg brukte ganske lang tid før jeg valgte en retning og følge, slik at jeg var sikker på at jeg gjorde ting rett for meg selv. Det er derfor jeg anbefaler det samme til alle som er nye og uerfarne.
Da havnet jeg på dr.Hexeberg, og holdt meg under 70 karber pr dag, og etter hvert som jeg ble tryggere og så hva som skjedde med min kropp, forandret jeg det dit jeg er i dag.
Men tilbake til hovedspørsmålet ditt; noen må ned i 15-20 karber, andre havner i ketose allerede ved 40-50 karber.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:18   #5
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når jeg gikk over til lavkarbo for over ett år siden, hadde jeg for liten kunnskap om lavkarbo, så jeg brukte ganske lang tid før jeg valgte en retning og følge, slik at jeg var sikker på at jeg gjorde ting rett for meg selv. Det er derfor jeg anbefaler det samme til alle som er nye og uerfarne.
Da havnet jeg på dr.Hexeberg, og holdt meg under 70 karber pr dag, og etter hvert som jeg ble tryggere og så hva som skjedde med min kropp, forandret jeg det dit jeg er i dag.
Men tilbake til hovedspørsmålet ditt; noen må ned i 15-20 karber, andre havner i ketose allerede ved 40-50 karber.

Ah okei, da får jeg lese litt om de forskjellige retningene Finner jeg det her inne også eller? Takk for svar

__________________


MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:24   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

Ah okei, da får jeg lese litt om de forskjellige retningene Finner jeg det her inne også eller? Takk for svar

Begynn med å lese nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min - der finner du MYE god informasjon!

Mens du leser, og venter på at kunnskapen skal sette seg - kan du starte å spise etter "lavkarbo på 3 minutter" som du også finner i signaturen min. Det er "oppskriften" på et lavkarbokosthold med ganske lite karbohydrater - og uansett en fin måte å starte "avvenningen" på.
Det fine er at du etterhvert som du lærer lavkarbo og kroppen din å kjenne kan justere kh-inntaket til noe du føler deg komfortabel med.

Husk at de første par ukene KAN du oppleve abstinenser som ligner på influensasymptomer, slapphet, hodepine og irritabilitet. Er du forberedt på dette, blir de lettere å håndtere og holde ut.
Spis gode porsjoner med kvalitetsproteiner, masse grønnsaker og naturlig tilskudd av fett til alle måltid, og drikk mye vann i denne perioden - det går over!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:37   #7
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Begynn med å lese nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min - der finner du MYE god informasjon!

Mens du leser, og venter på at kunnskapen skal sette seg - kan du starte å spise etter "lavkarbo på 3 minutter" som du også finner i signaturen min. Det er "oppskriften" på et lavkarbokosthold med ganske lite karbohydrater - og uansett en fin måte å starte "avvenningen" på.
Det fine er at du etterhvert som du lærer lavkarbo og kroppen din å kjenne kan justere kh-inntaket til noe du føler deg komfortabel med.

Husk at de første par ukene KAN du oppleve abstinenser som ligner på influensasymptomer, slapphet, hodepine og irritabilitet. Er du forberedt på dette, blir de lettere å håndtere og holde ut.
Spis gode porsjoner med kvalitetsproteiner, masse grønnsaker og naturlig tilskudd av fett til alle måltid, og drikk mye vann i denne perioden - det går over!

Tusen takk for svar Da skal jeg sjekke ut disse linkene

__________________


MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 21:39   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Hvorfor sier Lutz max 72 g karbo hvis de fleste faller ut av ketose ved 50 g?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 21:53   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvorfor sier Lutz max 72 g karbo hvis de fleste faller ut av ketose ved 50 g?

Lutz snakker ikke nødvendigvis om ketogent kosthold. 72g kh er en gjennomsnittlig grense der man må begynne å redusere ned på fettmengden dersom man vil spise mer kh. Merk at dette også er individuelt, enkelte må redusere ned fettmengden ved lavere mengde kh for å holde vekten/gå ned i vekt. og enkelte kan gå høyere.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 12:22   #10
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Så under 50 er ok ? Jeg ligger på 30gr om dagen nå er det for mye tror dere? Jeg spiser heller ikke mye fett. For er ikke så glad i det men spiser en del fet fisk og grønnsaker som ikke vokser under jorden. Kan man fortsatt komme i ketose da?

__________________


MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:46   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

Så under 50 er ok ? Jeg ligger på 30gr om dagen nå er det for mye tror dere? Jeg spiser heller ikke mye fett. For er ikke så glad i det men spiser en del fet fisk og grønnsaker som ikke vokser under jorden. Kan man fortsatt komme i ketose da?

Vi er ulike så det er ingen fasit på det. Men kommer du til ønsket vekt med 30 g karbo funker det for deg. 30 er jo lite i forhold til hva ikke-lavkarbospisere inntar. Du må nesten se det an selv. Høres ut som du spiser sunt ihvertfall

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:47   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Folk som går på ketolysekuren ligger på 15 karber pr dag, og det er en del "regler" for hvordan gjøre dette rett/hva som er lov og spise.
Står om de forskjellige diettene her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Når du presser kroppen ned i 40 eller for såvidt 50 karber om dagen, så du øke på med fett. Om du ikke gjør det vil du føle deg skikkelig elendig fordi kroppen ikke har noen kilder til energi, og du vil heller ikke få den ønskede vektnedgang fordi kroppen tror det er hungersnød og tviholder på hvert gram.

Når vi sier spise fett, så betyr ikke det at vi spiser smør med skje, drikker olje eller svelger unna bacon i uante mengder.
Frø og nøtter, fet fisk, ingen lav-fett-produkter, men full-fett-produkter, smør og ikke margarin også til steking/baking, lage sauser med fløte i og bruke gode oljer til f.eks salater.

Varierte grønnsaker spiser vi helst til hvert eneste måltid,

Jeg bruker diett.no og legger inn maten jeg spiser der jevnlig for og sjekke at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg spiser forresten mellom 20 og 30 karber, 60 til 80 gram protein og oftest over 200 gram fett til dagen

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 18:45   #13
MayBritt80
Juniormedlem
 
MayBritt80 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Stange
Alder: 44
Innlegg: 18
MayBritt80 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Folk som går på ketolysekuren ligger på 15 karber pr dag, og det er en del "regler" for hvordan gjøre dette rett/hva som er lov og spise.
Står om de forskjellige diettene her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Når du presser kroppen ned i 40 eller for såvidt 50 karber om dagen, så du øke på med fett. Om du ikke gjør det vil du føle deg skikkelig elendig fordi kroppen ikke har noen kilder til energi, og du vil heller ikke få den ønskede vektnedgang fordi kroppen tror det er hungersnød og tviholder på hvert gram.

Når vi sier spise fett, så betyr ikke det at vi spiser smør med skje, drikker olje eller svelger unna bacon i uante mengder.
Frø og nøtter, fet fisk, ingen lav-fett-produkter, men full-fett-produkter, smør og ikke margarin også til steking/baking, lage sauser med fløte i og bruke gode oljer til f.eks salater.

Varierte grønnsaker spiser vi helst til hvert eneste måltid,

Jeg bruker diett.no og legger inn maten jeg spiser der jevnlig for og sjekke at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg spiser forresten mellom 20 og 30 karber, 60 til 80 gram protein og oftest over 200 gram fett til dagen

jeg spiser nøtter og fet fisk, fløte kan jeg ikke bruke pga melkeallergi, men bruker rismelk og havrefløte de få gangene jeg bruker noe med melk, men leste et sted at kokosmelk var mere lavkarb vennlig.

__________________


MayBritt80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 00:16   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Ja rismelk og havremelk er ikke så lavkarbo-aktig. Ren soyamelk og kokosmelk er mer lavkarbo. Mandelmelk funker også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:53   #15
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Folk som går på ketolysekuren ligger på 15 karber pr dag, og det er en del "regler" for hvordan gjøre dette rett/hva som er lov og spise.
Står om de forskjellige diettene her http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Når du presser kroppen ned i 40 eller for såvidt 50 karber om dagen, så du øke på med fett. Om du ikke gjør det vil du føle deg skikkelig elendig fordi kroppen ikke har noen kilder til energi, og du vil heller ikke få den ønskede vektnedgang fordi kroppen tror det er hungersnød og tviholder på hvert gram.

Når vi sier spise fett, så betyr ikke det at vi spiser smør med skje, drikker olje eller svelger unna bacon i uante mengder.
Frø og nøtter, fet fisk, ingen lav-fett-produkter, men full-fett-produkter, smør og ikke margarin også til steking/baking, lage sauser med fløte i og bruke gode oljer til f.eks salater.

Varierte grønnsaker spiser vi helst til hvert eneste måltid,

Jeg bruker diett.no og legger inn maten jeg spiser der jevnlig for og sjekke at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg spiser forresten mellom 20 og 30 karber, 60 til 80 gram protein og oftest over 200 gram fett til dagen

Hei! :-)

Kan jeg spørre deg hvor høy du er? Jeg bare lurer på hvor mange gram fett man burde innta. Jeg er 1,58 :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:20   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange gram karbs er ketogent?

Jeg er 159,5 cm og veier mellom 46 og 47 kilo, men jeg trenger mer kalorier enn de fleste andre siden jeg er så heldig og ha en ekstremt høy forbrenning takket være Graves.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbs ... lillepia Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 2 08-07-11 21:42
Hvor mange karbs Ju9ta Ketolysekuren 3 13-03-11 22:51
Hvor mange karbs i nannahs pizzasnurrer? Minusnoenkg Ketolysekuren 0 20-07-10 15:56
Hvor mange karbs om dagen? linnkri Spørsmål og svar 2 04-04-08 19:04
Hvor mye er 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 5 29-07-05 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no