Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dålig nårsk av Wenche Frølich

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-02-04, 19:15   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs
Talking

Dålig nårsk av Wenche Frølich

Hei
Dette er ett innlegg fra nettmøtet med Wenche fra dagbladet:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/10/370844.html

Måtte ta det med fordi hun kan jo ikke skrive! Jeg synes ihvertfall det var artig. Les og le!

Les også resten av innleggene hun hadde. Artig lesning det også.

SITAT:
"Loff? Kneipp? Ellers?

  • Unskyld min ikke so bra norsk, men jeg haaper du forstaar hva jeg mener:
    Hvilken slags broed anbefaler du aa spise i Norge (det finns jo ikke so mye) - er kneipp okay? Ellers boendebroed?
    Takk!
    Innsendt av: Kimmie
Båder kneip pg bondebrød er bar. Men det finnes mange typer kneipp. Hvorfor ikke spise så mange som mulig av de grovere brødtypene som du får tak i . Variasjon er bra skjønner du.

Wenche Frølich"
SITAT SLUTT

------------
Hennes meninger om proteiner:

Proteiner
  • Er et ensidig kosthold med masse proteiner fornuftig for en med nedsatt nyrefunksjon og liten forbrenning pga sykdom i tarmer?
    Innsendt av: Lajla
Absolutt det mest ufornuftife man kan gjøre
Wenche Frølich


------------


Ellers så skriver hun følgende om Atkins:

Sitat:
"Nye impulser?
  • Det er et vitenskapelig bevist faktum at matvarer med mye karbohydrater (brød, ris, pasta og poteter) omdannes til sukker når det kommer i kroppen. Dette sukkeret gir en ugunstig blodsukkerstigning. Noen reagerer særdeles negativt på slike blodsukkerstigninger, og man kan i verste fall pådra seg diabetes.

    Før hadde jeg og min familie et tradisjonelt, norsk kosthold, rikt på karbohydrater, inkludert ovenfor nevnte matvarer (ikke mye sukker). Etter dårlige erfaringer med dette (særlig vektmessig), byttet jeg for en stund siden kosthold. Nå spiser jeg svært lite karbohydrater, og har økt inntaket av fett og proteiner. Jeg har aldri følt meg i bedre form enn det jeg gjør nå. I tillegg til mer overskudd i hverdagen, har vekten gått ned betydelig. Jeg henviser også til spennende forskningsresultater som ble presentert i norske medier en kort tid tilbake, der det viser seg at en diett basert på Dr. Atkins' prinsipper, er svært gunstige når det gjelder hjerte og karsykdommer. Jeg presiserer at jeg ikke bedriver mer trening enn jeg gjorde før.

    Hva er din kommentar til dette?
    Innsendt av: Henrik
Når det gjelder Atkins prinsipper er de direkte skadelige mht hjerte- og karsykdommer.
Mye fett er faktisk ikke bra. De resultater som kom frem er altfor kort og for få til å trekke noe som helst om. Du bør heller lese om Oslo undersøkelsen som startet for 25 år siden og hvor man senket fette. Der så man en fantastsk gunstig effekt med hensyn til hjerte og kar sykdommer.
Det sies at Atkons selv fikk hjerte og karsykdommer etterhvert

Wenche Frølich
-------------------

Da sier vi takk til henne. Har ikke hørt makan til "professor-snakk"!

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 19:20   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

HA-HA! Har lest det før, men det var morsomt med et gjensyn! Eller skal vi grine? Hun har heldigvis ikke noe makt i ernæringsdebatten, men er grådig irriterende lell.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 20:19   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hvis du ser på innlegget "wenche frølich er en idiot" på generell debatt, så har jeg lagt ut akkurat den samme linken i januar

hun er en dust uten hjerne. beklager usakligheten, men hun er det! hun er også en av grunnene til at jeg ikke realiserer drømmen min om å bli ernæringsfysiolog. hun er nemlig professor på HIS, og jeg orker ikke å SE på henne engang.

"DET SIES at Atkins selv fikk hjerteproblemer etterhvert??? DET SIES??? at hun er professor er meg en evig gåte, siden hun kan dra frem et så "vitenskapelig" argument

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 29-02-04 kl 20:22.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 20:26   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Iset: Kan du ikke bli ernæringsterapeut da? Eller ta ernæring ved NAN (Norsk Akademi for Naturmedisin). Det synes jeg høres spennende ut!

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 20:32   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Iset: Kan du ikke bli ernæringsterapeut da? Eller ta ernæring ved NAN (Norsk Akademi for Naturmedisin). Det synes jeg høres spennende ut!

hvor blir jeg det?? bor i Stavanger, så det må være i nærheten. syns ikke det frister å reise bort med en jente på 5 mndr i hus....

jobber jo med helsekost (har helsekost fagskolen i Oslo, + så mange kurs innen ernæring/kosttilskudd/urter osv at jeg har mistet tellingen hehe.
så det hadde absolutt vært noe for meg.

men vi har dårlig økonomi, så jeg kan ikke bruke en haug med penger heller pleier å være dyrt med sånne kurs....

har du en oversikt? eller vet hvor jeg kan finne info?

Iset har sååå lyst å realisere drømmen sin!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-02-04, 21:00   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

søktepå Google og fant... men det er så dyyrt... får vel ikke studielån heller for dette, og det bør vi ikke ta opp nå heller pga økonomien.

at dårlig råd skal hindre folk i å ta utdannelse. syns det er hårreisende!!!!!!!!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Wenche Frølichs uttalelser i nettmøte hos Dagbladet Iset Generell diskusjon 8 24-01-04 02:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no