Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Kosthold, trening og karbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-08, 01:38   #1
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys
Question

Kosthold, trening og karbo

Ser at her er en hel del forskjellige personer og filosofier her på forumet.
Så, det jeg lurer på er:

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 01:46   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Kosthold, trening og karbo

1. for å trives og ha overskudd, klare å yte
2. noe utholdende, litt styrke, golf
3. etter harde utholdenhetsøkter spiser jeg også karbo, aldri før, alltid protein og vann i tillegg etter trening.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 09:35   #3
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Kosthold, trening og karbo

  • For å leve lenger
  • For å ha det bedre mens jeg lever
  • For å orke mer
  • For å se bedre ut
  • For å gå ned i vekt fortere
  • For ikke å miste muskelmasse mens jeg går ned
  • og kanskje treffe en kjekkas på trening
Hmmm det var mange gode grunner... Hvorfor har jeg ikke kommet igang før montro?

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 10:16   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 46
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosthold, trening og karbo

- Fordi jeg for to år siden var sliten, hadde mage og knapt klarte å gå opp en trapp uten å bli utslitt. I dag løper jeg opp samme trappa og har six-pack

- For å få fram potensiale i min egen kropp, man lever bare en gang

- For å konkurere med meg selv og flytte grenser år etter år, samt utfordre meg selv på ting jeg før ikke behersket

- "Merket" i alle 3 disipliner på Birken når jeg er 33 år

- Trener sykkel, ski, løping, fotball, styrke, turer i vakker norsk natur (helst over tregrensa)

- Spiser ikke noe spesielt før trening. Tynn shake med protein, cocosa og 1-2 råe egg etter trening. Drikker vann underveis.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:29   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kosthold, trening og karbo

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Ser at her er en hel del forskjellige personer og filosofier her på forumet.
Så, det jeg lurer på er:

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

1) For å bli sterk og se bra ut naken.
2) Løfter ting og sykler.
3) Før trening blir det normalt et lite måltid, f.eks et par bokser med sardiner (i olje), tre-fire egg, el. Ca en time før økten.

Etter trening kommer litt an på hvor tung treningen er i den aktuelle perioden, men det blir alltid to skjeer med Whey tech i vann rett etter trening, og dagens største måltid (1000-1500kcal) en halvtime-time etterpå.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 19:09   #6
Hajdi
Medlem
 
Hajdi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Norge
Alder: 46
Innlegg: 91
Hajdi er på en erverdig vei

Sv: Kosthold, trening og karbo

A) For å bli sterkere, sette rekorder og vinne mange flere titler og medaljer (jeg er ganske enkel sånn. hehe)

B) Stortsett styrke, styrke og mer styrke. Med kondis innimellom.. (eget styrkeløftprogram)

C) Varierer i forhold til sesong. Men det går stortsett i vanlig middagsmat (kjøtt/fisk/grønnsaker/saus halvannen time før trening og rester etterpå). Når jeg karber blir det gjerne prottisshake med melk, havregryn og banan etter økta. Gjerne kreatin før trening også.

__________________

Hajdi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:27   #7
kimanders
Juniormedlem
 
kimanders sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 17
kimanders er på en erverdig vei

Sv: Kosthold, trening og karbo

Hvorfor trener vi?
Hva trener vi?
Hva spiser vi før og etter trening?

1. Jeg trener fordi det er gøy, for å bli bedre, for å nå mine mål
2. Sykkel i gruppe (landevei), Spinning, sirkeltrening og golf
3. Før trening er det som oftest en shake. Ved lange økter på sykkelen, må det fylles på underveis. Tidligere har jeg kjørt i meg energibarer, gels etc. Men nå som jeg har bestemt meg for å følge lavkarbo-stilen, så er jeg skikkelig usikker på hvordan jeg kan fylle lagrene underveis. Har noen noen gode råd til meg? Etter trening er det viktig å få i seg godt med proteinholdig mat. Enten en god middag, eller en protein/recovery-shake som kroppen tar opp raskt.


Jeg vil virkelig anbefale folk som vil ned i vekt å melde seg inn i en sykkelklubb. Landeveissykling er (stort sett) lavintensitetstrening, og det gjør det lettere for kroppen å brenne fett. I tillegg til at det er en idrett som i stor grad gjøres best som gruppe, så kan man lettere få andre til å hjelpe seg å bli god, uten at det går særlig utover gruppen.
For meg var dette en viktig faktor da jeg skulle begynne å trene. Jeg ville IKKE være "det svakeste ledd".
Man har det moro ute i friskluft om sommeren, og man finner alltid på vintertrening inne når det blir mørkt og kaldt. www.røyken-ck.com er en klubb har stoooor grad av sosial faktor og som passer for de fleste.

kimanders er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 13:10
Trening og karbo etter prat med olympiatoppen dydde Trening 20 26-04-09 00:10
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 12:18
Tigergutts lille bok om Kosthold og Trening Fedonisten Livets lyse side 31 31-10-04 12:18
Trening og Atkins, kosthold Carbokiller Trening 8 16-09-04 13:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no