Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 09:46   #226
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Tuuuuuusen takk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 08:48   #227
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det viktigste jeg har er faktisk ikke elektrisk! Det jeg bruker aller mest og faktisk tar med meg på turer etc, er en kutter.
Ikke den på bildet, men noe i samme stilen!
Jeg ELSKER min kutter!

Og jeg er i ekstase!
Her får man nemlig kjøpt dette vidunderet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:02   #228
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

ååå! Det var jo den jeg så på sist gang jeg var i sverige..... Og IKKE kjøpte ..

Jaja, det blir vel en tur til snart... Nå lønner det jo seg virkelig, når svenskekrona er så lav.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:07   #229
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

De har noe lignende på clas'ern også.. Den så solid ut...

(kanskje vi burde lage en tråd Kitt - Den stor kjøkkenutstyrstråden...)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:10   #230
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Den stor kjøkkenutstyrstråden...

Prøvde meg på en sånn en gang: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10267

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:18   #231
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Ah, beklager Carisma, så ikke det før jeg lagde denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24442

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:33   #232
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Ikke rart, tråden er jo eldgammel

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 09:51   #233
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill
Wink

Sv: Oopsie-roll

Hei dere som er gamle i gamet.
Har akkurat begynt å prøve meg på Atkins kost, og i dag laget jeg Oopsie rolls, som jeg spiste med eggesalat og paprika. Nyyydelig!!
Men er veldig i tvil om mengdene jeg kan spise til hvert måltid??

Takk for alle svar.

Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:22   #234
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg klarer ikke å skjønne at disse ikke skal smake egg! Skal bake i morgen! Gleder meg til å smake!

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 14:40   #235
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill
Wink

Sv: Oopsie-roll

Jeg synes de var veldig gode, men har akkurat hatt et par dager med hodepine og småkvalm, så ingenting har frista.Men det er ikke så verst i dag.
Har laget cocosasjokolade i dag som jeg skal kose meg med i helgen.
Maaange gode tips å finne her.

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:04   #236
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg lager Kvæfjord-oopsie
Jeg er spent på resultatet

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:38   #237
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Jeg lager Kvæfjord-oopsie
Jeg er spent på resultatet

Åh, rapporter status 'a!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 13:26   #238
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Det ble godt! Jeg hadde piska krem i, å ikke vaniljekrem..

Jeg skulle hatt mer marengs på toppen, men det var godt slik den ble..

Den kan ikke måle seg med vanlig kvæfjordkake asså, men den var ikke værst

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 08:26   #239
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

wow! hadde ikke forventa at de skulle bli sånn! men de ble jo supre jo skal definitivt lage fler sånne!

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 19:41   #240
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

DET var digg det :-) Har vært vant med Ziggy's OE lapper men disse var tørre og fine og omtrent uten smak. Hadde en ts splenda i røra men syns ikke de ble spesielt søte. Det gikk fint å ha makrell i tomat med majones på de :-D

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 17:22   #241
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av.
Eggesvamp!

Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! ), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:05   #242
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg har kun laget de i søt versjon med splenda og litt vanilje, og de var fantastiske Som vannbakkels. Veldig gode med krem og litt heistad ja

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 22:39   #243
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

De er også ofte bedre etter å ha stått litt.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 07:16   #244
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, for det andre gir smøreosten/Philadelphia'en en sur bismak.
De minner verken om kake, scones eller brød. Konsistensen er heller ikke noe å juble av.
Eggesvamp!

Det er mulig jeg gjorde noe alvorlig feil da jeg lagde dem (håper nesten det, for jeg vil jo at de skal være så gode som dere sier! ), men at smaken av egg og Philadelphia er til stede tror jeg er unngåelig med mindre man dekker det over med et lass av krydder.

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Nå har jeg bare laget de med krydder, men urk. Ikke noe godt. Kan godt tenke meg at de smaker bedre med søtning, men jeg vet ikke om jeg tør.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 12:49   #245
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

men som sagt: De er ikke best nystekte altså...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:10   #246
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. Nå har jeg bare laget de med krydder, men urk. Ikke noe godt. Kan godt tenke meg at de smaker bedre med søtning, men jeg vet ikke om jeg tør.

Jeg lagde halve røren med Splenda og litt vanilje, samt noen med sjokolade, og ingen av dem ble gode. Splenda-varianten hadde den vemmelige Splenda-ettersmaken i tillegg til egge- og Philadelphiasmak, så nei.. huff. :] Det blir for mange rare ettersmaker for min del i hvertfall.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 01:59   #247
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg må bare spørre - siden folk spiser de i haugevis virker det som. Er dette noe man kan spise nærmest ubegrenset av eller?? Siden mange lager de dag ut og dag inn?

Skal kjøpe kremost over helgen og lage, håper de er så gode som dere påstår, hehe!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 21:22   #248
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier"

Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd!

Mitt råd er å la den hvile på risten en stund...et par timer...og smak om du liker den bedre da...eller ha den i kjøkkenhåndkle i kjøleskapet over natten og prøv igjen da...da har den "satt" seg litt... jeg liker de best dagen etter når jeg skal ha pålegg på...som dessert er den god med krem og bær et par timer etter steking...

Faller det fremdeles ikke i smak, er det neste du må prøve å ha de i fryseren en tur...ta de fram etter at de har vært frosset...og smak...

Er det fremdeles ikke godt...så slipper du sikker å spise flere oopsier!
Og da kan jo du være en av de som kan skrive: "nå har jeg ikke laget oopsier...og det likte jeg"

Ha en fin kveld!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 14:42   #249
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Er jo en del som ikke spiser de dag ut og dag inn da...som sikkert ikke skriver her at "nå har jeg ikke laget ett brett med oopsier"

Og de som skriver om det i denne tråden gjør det jo fordi...ja det nettopp er en oopsie-tråd!

Ja, for det skjønte jeg jo ikke...
Jeg lurte bare helt enkelt på om dette er noe man kan spise tilnærmet ubegrenset av? Siden det var noen som skrev omtrentlig at de brukte det til en ting den dagen, og en annen ting den andre dagen, og så til kos den tredje dagen. Sa ingenting om at jeg trodde alle her inne spiser dette hele tiden.

Jeg skal lage i dag for første gang, så det blir spennende.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:12   #250
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Jeg forstår ikke all ståheien rundt Oopsie rolls. Synes ikke de er gode i det hele tatt! For det første har de så absolutt en smak av EGG, Eggesvamp!

Jeg lagde for første gang i går, og jeg signerer dette. Veldig skuffa, hadde nok litt vel høye forventninger, jeg...

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no