Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kinamat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-09, 19:38   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Kinamat?

Hei! Vi (familien min og jeg) drar en sjelden gang ut og spiser, og da blir det gjerne kinarestaurant. Nå har jeg ikke vært der på lenge, og husker ikke hele menyen....men er det noe der jeg kan spise? noen som vet? Jeg er i ketose, og vil holde meg der et par-tre uker til. Dvs at jeg kan ikke overstige 20 karbs om dagen. Spiser til vanlig mye kjøtt, fisk og grønnsaker, noe som de har på kinarestauranten også, men alt er så "innsausa" med jeg vet ikke hva....Litt skummelt med tanke på at det kan være mye sukker og skjulte karbs i den type mat....Mulig de har ren biff der med grønnsaker til, men hvis det er noen som vet at det er ok å spise kinamat, så gjøre jeg helst det. Syns det er utrolig godt! Takk for svar!;-)

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:23   #2
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Kinamat..?

Ja, enig i at det er godt med kinamat *nam* MEN jeg tror mange retter har karber i saus og sånt, tror det er jevna med maizena kanskje? Det går jo an å spørre kelneren da, min erfaring med kinarestauraner er at de er veldig serviceinnstilt :-) Mange kinarestauranter er ganske allsidige og tilbyr vanlig grilla kylling eller biff i menyen sin også. Du kan sikkert få bare kjøtt og grønnsaker hvis du spør :-)

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:25   #3
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Kinamat..?

Gi kelneren utfordringen, så skal du se at han klarer å løse problemet på en elegant måte... ;-)

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 13:26   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Kinamat..?

vi spurte restauranten før en takeaway bestilling. Flott service asså, med full opplysning om innhold etc.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:41   #5
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Kinamat?

Har hørt at kinamat inneholder veldig mye sukker, så mye at diabetesmennesker gjerne holder seg unna. Men er ikke 100% sikker....

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:16   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kinamat?

ja.. sukker , og ikke minst i sur-søt saus! men kansje chicken curry er bedre?

de har vell ikke sukker i karri.. (æsj?)

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 19:18   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat?

Det er vel ikke så mye curry i kinesisk mat, kanskje du tenker på indisk? Minus ris så er indisk nærmest perfekt lavkarbomat Nam nam!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 09:07   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kinamat?

De pleier vel som regel å ha en "kylling/svin/okse - i karri" rett på menyen - men kanskje det er en annen ting en curry?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 13:37   #9
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kinamat?

Opprinnelig lagt inn av Peach, her.

Har hørt at kinamat inneholder veldig mye sukker, så mye at diabetesmennesker gjerne holder seg unna. Men er ikke 100% sikker....

Jeg har diabetes, og har bestandig fått kjempeutslag på blodsukkeret etter en tur på kinarestaurant så det blir svært sjeldne besøk der.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:43   #10
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kinamat?

vi har mange kina-resturant-menyer fra OldTimes , det står noe med Curry eller RedCurry i alle

ÅÅH! nå vil jeg ha kinamat!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 11:09   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kinamat?

Enig - jeg elsker kinamat! Så hvis noen vet om en typisk rett fra en kina restaurant som er ok å spise så hyl ut! Hva med chop suey - er ikke det sånn ca bare gr. saker ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 11:29   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat?

Ah, jeg har tydeligvis ikke så peiling på Kina-mat. Ikke er jeg særlig begeistret heller. Sursøt saus, æææsj

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 11:51   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Kinamat?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Enig - jeg elsker kinamat! Så hvis noen vet om en typisk rett fra en kina restaurant som er ok å spise så hyl ut! Hva med chop suey - er ikke det sånn ca bare gr. saker ?

Chop Suey-sausen er jevnet med maizena. Jeg tror stort sett alle kinarett-sauser inneholder maizena. Men kanskje du kan be om å få chop suey uten den vanlige sausen, og bare litt østerssaus til istedenfor. Jeg tror hovedingrediensen i chop suey-sausen er østerssausen nemlig. Men du må nok være forsiktig med østerssausen også. Den inneholder vel 10-12 karber pr 100g - litt avhengig av merket.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:23   #14
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Kinamat?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, jeg har tydeligvis ikke så peiling på Kina-mat. Ikke er jeg særlig begeistret heller. Sursøt saus, æææsj

La meg begeistre deg med kinesisk klassemat ved å ta deg til middag på Dinner i Oslo .....mmmm
Foreslår grillet hummer og scampi med deilige grønnsaker....ganske sterkt men du verden så godt!

Eller kan mange av de såkalte kinaresturantene, som smaker det samme av uansett hva du bestiller, være for meg!
Sursøt saus - ææææsj, enig!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 12:49   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat?

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

La meg begeistre deg med kinesisk klassemat ved å ta deg til middag på Dinner i Oslo .....mmmm
Foreslår grillet hummer og scampi med deilige grønnsaker....ganske sterkt men du verden så godt!

Eller kan mange av de såkalte kinaresturantene, som smaker det samme av uansett hva du bestiller, være for meg!
Sursøt saus - ææææsj, enig!

Ah, ok. Jeg har vel ikke nok Kina-materfaring, går som regel for indisk, det kan være ganske dårlig men fortsatt bra, om du skjønner
Jeg liker ikke wok, da (foretrekker grønnsakene mine ihjælkokt ). Men har alltid hatt lyst til å prøve hummer!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 02:43   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Kinamat?

Skal man ha kinamat har jeg lest at sursøt og øster saus har mest sukker. Jeg tror at alle sausene lages med maizena. Mitt beste forslag er rent kjøtt og mye grønnsaker, og spør om å få sausen vedsiden i en skål. Da trenger ikke middagen din å "flyte" i saus, du kan begrense mengden selv. Og så selvfølgelig bytte ut risen med en salat
Det er nok den beste måten å holde seg på sporet om man skal ha kinamat.

De har selvfølgelig sånne "kontinentale retter" på menyen og, men nå er det ikke akkuratt det man er ute etter på en kinarestaurant..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:29   #17
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kinamat?

jeg savner SUSHI!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 18:30   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kinamat?

Du kan jo alltids spise sashimi

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 22:24   #19
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kinamat?

men jeg bare digget den maki greia! den med rå scami på toppen av ris, med sånt grånt imellom! ( hva het det igjenn.. )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kinamat Monen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 28-10-11 10:46
Kinamat? Cammis Spørsmål og svar 5 02-02-09 23:10
Hurtig svar ønskes angående kinamat! :) Tess Spørsmål og svar 3 08-04-08 14:46
Kinamat - hva bør jeg unngå nystolen Dr Lindbergs 5 09-11-07 15:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no