Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

2 måltider om dagen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-05, 12:51   #1
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

2 måltider om dagen

Hei!

Er det for lite å spise 2 måltider om dagen??
Synes jeg går veldig tregt ned i vekt.
Spiser stort sett morgenomelett el. egg og bacon til frokost(eller skal vi si lunsj,for jeg pleier ikke å spise før i 12 tiden) kjøtt,grønnsaker og saus til middag og litt baconsvor til kvelds.
Spiser lite karbo til frokost for å "spare" slik at jeg kan spise greit med grønnsaker og litt saus til middag.

Noen som har noen råd!!

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 12:53   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Ja, 2 måltider er altfor lite. Du bør ha 3 hovedmåltider og 1 helst 2 mellommåltider!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 12:55   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: 2 måltider om dagen

Opprinnelig lagt inn av guro

Ja, 2 måltider er altfor lite. Du bør ha 3 hovedmåltider og 1 helst 2 mellommåltider!

signerer

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 13:00   #4
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: 2 måltider om dagen

Som jeg tenkte. Men kan jeg erstatte resterende måltider med proteinpulver da?

Vet ikke om jeg klarer å holde meg til innenfor 10 karbo om dagen om jeg må spise mere. Middagen betyr mye for meg. Er liksom det jeg ser fram til hver morgen jeg våkner.

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 13:03   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Er ikke 10 karbo lite da? Kann du ikke unne deg noen til? Trodde det var intil 15 på ketolyse og 20 på atkins induksjonen?

I følge min 'lærer' bør det var både protein, fett og antioksidanter(karbo) i alle måltider, også mellommåltider.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 13:11   #6
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: 2 måltider om dagen

Jo,er egentlig 15 karbo,men jeg gikk ned så lite at jeg gikk ned til 10 som det står i boken. Men da kan det jo hande at grunnen til at jeg ikke går ned er at jeg spiste for lige da å. Får prøve en uke med 15 igjen og spise flere ganger
Det skal ikke alltid være lett dette her gitt

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 13:42   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Hvor mye har du gått ned da, og på hvor lang tid?

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 13:49   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Jeg tror kanskje du skal teste ut å øke til 4 måltider om dagen, og 15 karbo. Jeg er rimelig sikker på at du iallfall ikke kommer til å gå MINDRE ned i vekt.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 14:29   #9
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: 2 måltider om dagen

Jeg synes også at du burde øke måltidene til 4 hver dag, minimum 3. Prøv deg frem. Hvis 3 måltider funker for deg så er det jo ingen grunn til å øke til 4. Det har ihvertfall ingenting å si på din nedgang i vekt å spise 10 g karbo kontra 15 g. Og jeg vil ikke anbefale å erstatte mat med proteinpulver.

Hvor mye går du ned i vekt i uka da?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 17:18   #10
Tusta
Juniormedlem
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 54
Innlegg: 27
Tusta er på en erverdig vei

Sv: 2 måltider om dagen

30 min med mosjon er også viktig i følge ketolyseboka for å øke fettforbrenningen.....

Tusta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 17:58   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 måltider om dagen

Men du må da spise frokost, Begynn dagen med en halvtimes spasertur og så spiser du frokost. Det er viktig å spise mat en innen en time etter at du står opp for at du skal få igang forbrenningen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 14:50   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Ser alle sier at du må spise mere enn to måltider pr dag, men det er også viktig å forstå hvorfor det er lurt av deg å spise oftere. Når du spiser gir du kroppen din noe å jobbe med, slik at den begynner å forbrenne. Når du da fyller på etter hvert, har kroppen din noe å jobbe med, og forbrenninga di opprettholdes. Dersom du ikke spiser ofte nok, setter kroppen seg i "sparemodus" og den vil spare på fettet. Det kan også være en av grunnene til at du ikke går ned så mye/fort som du ønsker
du skal se at dersom du spiser frokost, lunsj, middag og et eller to mellommåltid, så øker du også forbrenninga di...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-11-05, 11:09   #13
linse
Juniormedlem
 
linse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 29
linse er ny på veien

Sv: 2 måltider om dagen

Opprinnelig lagt inn av Harefrøken

Hei!

Er det for lite å spise 2 måltider om dagen??
Synes jeg går veldig tregt ned i vekt.
Spiser stort sett morgenomelett el. egg og bacon til frokost(eller skal vi si lunsj,for jeg pleier ikke å spise før i 12 tiden) kjøtt,grønnsaker og saus til middag og litt baconsvor til kvelds.
Spiser lite karbo til frokost for å "spare" slik at jeg kan spise greit med grønnsaker og litt saus til middag.

Noen som har noen råd!!

2 måltider høres lite ut, men om jeg ikke tar mye feil mister man litt matlyst når man er på ketolysekuren. Har ikke Torkilds bok her og nå, men synes å huske at han ikke ser det som noe poeng å presse i seg man. Mulig jeg tar feil. Er enig med jeef-micro om at forbrenningen øker jo oftere du spiser, men kanskje det er et unntak med ketolysekuren. Men et annet spørsmål er: hvor ofte trener du? Slik jeg har skjønt det kan dette ha mye å si for å "kikke" i gang vekttapet. Jeg har ikke selv noen erfaring med ketolysekuren, men starter snart....

linse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-05, 13:28   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Opprinnelig lagt inn av Harefrøken

Er det for lite å spise 2 måltider om dagen??

Jeg mener JA, det er for lite. I utgangspunktet er det ikke farlig å bare spise to måltider om dagen. Du skal ikke tvinge i deg mat heller. Men det er bedre for deg og for kroppen din å spise flere små isteden for to store. Det er også bedre å spise en større frokost og mindre måltider senere på dagen.

Opprinnelig lagt inn av Harefrøken

Synes jeg går veldig tregt ned i vekt.

Hva mener du med treigt ?? Og i forhold til hva ? Alle opplever et platå nå og da - hvor vekten kanstå stille fra 1-6 uker. Uten at det betyr at du gjør noe feil. Å begynne å spise MINDRE er skjelden en god ide !!

Uansett det at du tar av lite et godt tegn på at din kropp kanskje trenger mat oftere for å holde forbrenningen i gang. (Som Jeef allerede har forklart).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 13:10   #15
Harefrøken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 57
Innlegg: 15
Harefrøken er på en erverdig vei

Sv: 2 måltider om dagen

Jeg har gått ned ca. 4kg på litt over en mnd. å jeg trener annen hver dag. går fort en halvtime å tar i tillegg 255 sittups. Men om jeg skal kunne spise en god middag så er det bare karbo igjen til 1 måltid. Skjønner ikke hvordan jeg skal få delt det opp bedre.

Harefrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 13:38   #16
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: 2 måltider om dagen

Jo du spiser mindre til middag, da klarer du deg med færre karber til middagen og får matlyst til neste måltid.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 13:43   #17
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: 2 måltider om dagen

jeg fordeler mine kh utover dagen.

et ekspempel.
1-2 på frokosten. 2 på lunsjen. 2 på eventuelle mellomåltid.og 3 på middag. og gjerne noe til kos eller ikvelds. (uten søtning selvfølgelig)

og en typisk dag for meg kan se sånn ut

frokost: 2 egg og 3-4 bacon strimler. litt agurk e.l.
mm: litt ost
lunsj: rester fra middag eller ketolyse brød med 0,5 kh pr skive eller ostog skinke i staver med litt grønnsaker
mm etter trening: 2 ss cc med litt fløte og kanel
middag: beefburger med smeltet ost og rapid salat og agurk
kos/kvelds: en kopp te med fløte i


Sist redigert av Siljevanilje : 27-04-06 kl 13:53.
Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 13:51   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

Opprinnelig lagt inn av Harefrøken

Jeg har gått ned ca. 4kg på litt over en mnd. å jeg trener annen hver dag. går fort en halvtime å tar i tillegg 255 sittups. Men om jeg skal kunne spise en god middag så er det bare karbo igjen til 1 måltid. Skjønner ikke hvordan jeg skal få delt det opp bedre.

4 kilo på en måned er midt på gjennomsnittet og et flott vekttap ! Det er garantert IKKE lite ! Du burde absolutt være fornøyd med det.

Hva er det du spiser til måltidene siden du bruker så mye karber da ?
Kan du poste en typisk meny ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-04-06, 14:11   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 2 måltider om dagen

du må også huske på at kroppen din skal henge med på vekttapet, sånn at dersom du går ned for fort kommer du bare til å legge det på deg igjen når du slutter å slanke deg, nettopp på grunn av at kroppen din ikke greie rå følge med. man sier at 1 kg pr uke er bra når man skal holde på vekta etterpå.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan sette sammen måltider Mokia Induksjonen 4 08-04-09 02:13
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 18:58
Hoppe over måltider? Liva Atkins kosthold 2 14-08-04 20:30
Gratulerer med dagen HP! Fedonisten Generell diskusjon 16 15-05-04 14:09
Gratulerer med dagen Anitra!! Carbokiller Generell diskusjon 2 05-05-04 11:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no