Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erstatter for poteter, pasta og ris??????

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-06, 18:29   #1
Flippa
Nytt Medlem
 
Flippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 4
Flippa er på en erverdig vei

Erstatter for poteter, pasta og ris??????

Hei...
Jeg er helt ny her og skal nå legge om kosten min til en tilnærmet lik Lindberg kost....

Så sitter jeg her og tenker...Hm... Ikke poteter, ikke ris og ikke pasta... Og ikke brød... Hm... Dette er jo det jeg spiser mest av. I allefall poteter og brød. Ser at noen spiser en del knekkebrød. Kan man det? På pakkene står det at det inneholder ganske masse karbohydrater...

Men altså til poenget: Hva kan jeg spise i steder for poteter, ris og pasta? Siden jeg ikke skal ned så enormt masse så kan det vel ikke skade å spise 1 potet i steder for 3-4???

Flippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilnærmet lik Lindberg... Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 18:33   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatter for poteter, pasta og ris??????

de er litt forskjellig fra person til person. Noen går ned ved å kutte ned på karbo, andre må gå hareder til verks. Lindberg tuilater linser, kikerter, litt fullkorns/fedonpasta etc. men først og fremt GRØNNSAKER ialle varanter!! Og salater selvsagt. Mye er en vanesak...helt sant!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 18:46   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatter for poteter, pasta og ris??????

Finnes lavkarbobrød da. Fin erstattning for vanlig brød dersom du ikke kan leve uten..

Og som nevnt tidligere.. det er er en vanesak. Du kommer fort inn i det og vil med tida ikke savne noe av det.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 20:04   #4
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Erstatter for poteter, pasta og ris??????

Brokkoli er en fin erstatter da

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 20:09   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Erstatter for poteter, pasta og ris??????

eller lag Nilles cauli-flied rice... ris av blomkål

fiberrik i steden for brød... masse fiber som beskytter tarmen og som metter godt

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
Hvilken type ris? Nemi Lavkarbo generelt 1 25-07-04 07:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no