Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

MBT-sko

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 12:32   #51
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MBT-sko

Lurer på å tusle en tur til skobutikken i byen og prøve litt etterpå. For på den siden var det jo levelige priser.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 13:15   #52
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Sjekk ut denne siden http://www.mbtskobutikk.org/
Det er deres egen nettbutikk med "lagersalg" og prisene er noe helt annet.

Hmm, nettsida ser ikkje overvettes proff ut, amatøroversatt om eg skal legge godviljen til. Dessutan - "betal m Western Union og vi gir deg 10% rabatt" får meg til å stusse litt...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 14:23   #53
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Hmm, nettsida ser ikkje overvettes proff ut, amatøroversatt om eg skal legge godviljen til. Dessutan - "betal m Western Union og vi gir deg 10% rabatt" får meg til å stusse litt...

Gikk inn på mbt.com og der sto følgende på den norske siden:




Beklageligvis finnes det en mengde aktører som tilbyr MBT til sterkt reduserte priser på nettet. Men vær klar over at dersom du kjøper falsk MBT sko, risikerer du å skade heller enn å styrke kroppen din.

Vi anbefaler derfor at du kjøper din ekte MBT hos en av våre autoriserte forhandlere heller enn på nett. MBT i Norge selger ikke sko over nett. MBT er seriøst helseprodukt der alle kunder skal få personlig, profesjonell opplæring i bruk av skoen og veiledning i hvordan man går og står riktig.


Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å handle på den nevnte nettsiden.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:05   #54
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Sjekk ut denne siden http://www.mbtskobutikk.org/
Det er deres egen nettbutikk med "lagersalg" og prisene er noe helt annet. Har ikke bestillt enda men skal på tirsdag(da kommer lønn) Sjekket ut frakten og den kom på 85 kroner hjem til meg på ett forblåst vestlandsbygd.

Hvilke type anbefaler dere til nybegynner? Joggesko? ballerinasko? Tenkte litt på sandaler, men i første omgang tenker jeg at det er jo veldig sesongbetont, så det får komme senere.


Ettersom ekte MBT ikke selges i nettbutikker så ville jeg definitivt ikke kjøpt herfra!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:35   #55
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Bonitta, her.

Ettersom ekte MBT ikke selges i nettbutikker så ville jeg definitivt ikke kjøpt herfra!

Jeg skal kjøpe disse juksembtskoa. Når jeg ble såååå mye bedre av disse mbtskoa fra sparkjøp tviler jeg på at jeg blir værre av disse mbtskoa fra denne shopen.. Mamma følte også at disse sparkjøpmbtskoa var knallbra... såpass bra at hun overtok dem. Kanskje skrotten min ikke er så kravstor???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:42   #56
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: MBT-sko

Eg ville nok vore vel så redd for svindel som for dårleg kvalitet, men det er jo opp til deg å ta den sjansen når du uansett veit om kva du risikerer

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:50   #57
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg ville nok vore vel så redd for svindel som for dårleg kvalitet, men det er jo opp til deg å ta den sjansen når du uansett veit om kva du risikerer

Det viser seg at jeg har hatt sandaler ala mbt tidligere uten at jeg visste at det var jeg jeg hadde! Jeg lurer også på HVA er det som er annerledes med disse mbtskoa kontra juksembt? Føtter er jo helt forskjellige! OG går du på en vanlig skobutikk og spør etter mbt får du ingen innføring i føtter, behov og skikk og bruk. Vanlige skobutikker bare selger mbt... UTEN denne fotsjekken...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:51   #58
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Thaleia, her.

Gikk inn på mbt.com og der sto følgende på den norske siden:




Beklageligvis finnes det en mengde aktører som tilbyr MBT til sterkt reduserte priser på nettet. Men vær klar over at dersom du kjøper falsk MBT sko, risikerer du å skade heller enn å styrke kroppen din.

Vi anbefaler derfor at du kjøper din ekte MBT hos en av våre autoriserte forhandlere heller enn på nett. MBT i Norge selger ikke sko over nett. MBT er seriøst helseprodukt der alle kunder skal få personlig, profesjonell opplæring i bruk av skoen og veiledning i hvordan man går og står riktig.


Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å handle på den nevnte nettsiden.

Skjer ikke på skoringen i allefall...

De har ikke peiling på helsesko.. Kun sko generelt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 22:23   #59
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Jeg har kjøpt jukse-MBT-sko på nettet, husker ikke om det var fra den nettbutikken her....men jeg tror faktisk det.

Hadde en følelse av at det var juks, men tok allikevel sjansen. Når bestillingen var gjort, fikk jeg ordebekreftelse fra Hong Kong......så da var jeg ganske sikker på at det var fake.

Skoene ankom, de ser helt ekte ut, men er her minuset jeg opplevde:

Sålen var ikke i skinn (noe som jeg ønsket da jeg svetter mye på bena). Sålen ser ut som semsket skinn, men er altså i et slags stoff.

Jeg får ikke strammet skoen (sandal) ordentlig over foten ved tærne, borrelåsen er for kort. Ergo sklir jeg litt frem i skoen.

Ellers føles de gode å gå på. Jeg trives også med mine Sparkjøp-sko, det å få litt gyngefunksjon gjør uansett godt for ryggen min.
Har i tillegg sko fra RYN, de er gode med han begynt å knirke forferdelig.

Jeg angrer ikke for kjøpet av fake MBT, men du får kun det du betaler for.

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 23:08   #60
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Anbefaler at du finn ein butikk som har skoa først, og prøver diverse modellar, det er ganske stor skilnad på dei forskjellige modellane. Eg har ulik storleik i ulike modelar.

Det har jeg også

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 00:58   #61
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skjer ikke på skoringen i allefall...

De har ikke peiling på helsesko.. Kun sko generelt.

Fikk ikke veiledning jeg heller da jeg kjøpte mine MBT sko for mange år siden, fikk med en dvd som omhandlet skoens oppbygging og bruk.
Men som en nevnte over kan det like godt hende at en blir svindlet som om at den nettbutikken leverer fake MBT...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:33   #62
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Fant ekte mbtsko i dag til kun 500 kr! Fikk tom opplæring på dem. Jeg kjente at musklene begynte tvert å jobbe så nå sitter jeg her med melkesyre både i legger og lår. Jeg gikk med dem i ca 45 min. Det var helt merkelig å gå med disse. Jeg følte meg omtrent som ei slik dukke med bly i bunnen slik at den aldri kan tippe helt over, den bare retter seg opp igjen. Og skjønner derfor at man kan bli både sjøsyk og kvalm.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 12:48   #63
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: MBT-sko

Jeg har for tiden ikke råd til å kjøpe ekte MBT. Så jeg lurer på å ta en tur til Spar Kjøp i ettermiddag. Da får jeg testet prinsippet i alle fall. Ser det er forskjellige erfaringer, så jeg krysser fingrene for at det blir bra for meg. Og at jeg kanskje kan kjøpe originale når ferie- og skattepengene kommer

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:11   #64
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Jeg kjøpte et par joggesko tidligere modell litt rimeligere enn de nye. Kunne bruke de hele dagen med en gang, og blei heller ikke sjøsjuk. Nå tre uker etterpå har jeg lagt de bort, de er for tunge i seg sjøl, så nå har jeg fått vondt i knea, og det var jo for å forhindre det at jeg kjøpte de skoa.
"jeg er sur"

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:47   #65
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Hmm, jeg venter på disse, men da er de kanskje fake da? Betalte med paypal, men ikke hørt noe fra nettbutikken. Kanskje kreve pengene tilbake?

Har ekte fra før, like som de røde, men i brunt. Kjøpt fra statene.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:45   #66
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Ba om å få tilbake pengene via paypal, fått mail fra butikken om at de er refundert nå, men venter på mail fra paypal.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 14:31   #67
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: MBT-sko

Jeg har "balanse" sko fra Chung Shi. Samme konsept som MBT.
Jobber i butikk, og fikk et par sandaler til å bruke på jobb. Får mye mindre vondt i ryggen når jeg bruker disse (hardt murgulv i butikken).

Var en fysioterapeut innom - han fortalte at han anbefaler disse skoene til sine pasienter, men han vurderte å slutte med det da han mistet kunder fordi skoene er så effektive

Vi selger skoene til 1/2 av 1/2 pris (fra 425,- til 575,-), så om noen bor i Kristiansund eller kjenner noen her som ønsker seg sånne sko må de gjerne komme ned til Varekompaniet Outlet på kaia

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 10:22   #68
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Hvis du går inn på nettsiden deres, så har dem flere fine jobb sko (for eks Imara )
....Jeg klarte forresten ikke styre mine lyster, så
Mathuta Aqua og Baridi2 Red er bestilt
Gleder meg

Di gamle joggeskoene er så slitt at det er hull i sålen, så det var på tide

Hvor bestiller du de?

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 11:01   #69
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Heisann. Jeg tok opp dette med MBT-sko med fysioterapeut - beskjeden var at disse er ikke å anbefale for akillessenebetente og trøblete bein som mine. Men for dere som kan bruke dem så forsikret han altså at de virkelig har drastisk effekt på holdning og energiforbruk - men ikke vennlig når man har akkurat denne problematikken, altså...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 17:53   #70
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Jeg er blitt mye bedre i ryggen!! Kanskje jeg ikke trenger flere behandlinger av kjekkeputten!

Jeg har ekte MBT-sko jeg bruker hver dag mens jeg går tur, og så bruker jeg disse Grete Waitzskoa på jobb. De er bra! Ikke så mye rulling som MBT, men er veldig gode å gå på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 18:17   #71
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Så flott Kanutten

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 18:23   #72
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Så flott Kanutten

Bra og bra, kommer til å savne all massasjen fra putten for den gjorde godt. MEN sambo har begynt å bli litt mer obs på at jeg liker kraftig massasje på ryggen så det blir kanskje ikke så ille likavel.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 18:26   #73
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: MBT-sko

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bra og bra, kommer til å savne all massasjen fra putten for den gjorde godt. MEN sambo har begynt å bli litt mer obs på at jeg liker kraftig massasje på ryggen så det blir kanskje ikke så ille likavel.

Hørtes veldig bra ut synes jeg

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 19:48   #74
Dazzledust
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
Dazzledust er på en erverdig vei

Sv: MBT-sko

Jeg har prøvd både Ryn og MBT. Ryn satt ikke så godt på foten, så det ble ike så stødig å gå i de. Jeg har slitt tu et par MBT-sko og ett par sandaler. De passer meg perfekt og jeg er nå på jakt etter et nytt par. For meg som går mye på jobb merker jeg stor forskjell på fottøyet.

Dazzledust er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg spiser god mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no