Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 14:32   #1
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Går på ketolysekuren og dytter i meg hauger av blandt annet bacon. Problemet er at jeg blir så inni granskauen uggen noen ganger. har funnet ut at noe av problemet ligger i hvilken produsent som lager baconet. f.eks Bacon kjøpt i sverige er ufattelig salt og det er denne jeg blir uggen av. hvis jeg spiser like mye bacon av f.eks First Price går det bra.

Er det andre som har merket forskjell på Bacon?
Kanskje noen som har anbefalinger rundt hvilke som er bedre enn andre ???

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 14:42   #2
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Test av bacon

http://www.abcnyheter.no/livet/110301/best-i-test

Jeg syns generelt norsk bacon fort blir for salt..

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:06   #3
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

DET var kjapt svar, takk!

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:08   #4
thomis
Juniormedlem
 
thomis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 24
thomis er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

hva er din favoritt?

__________________



Startet tirsdag 9. august 2011
thomis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren - deretter har jeg ikke tatt stilling til videre vei... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:48   #5
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Husker ikke navnet på det svenske baconet jeg spiser (ikke tulip)
Men jeg liker det salt, ellers er det ikke bacon for meg.
Firstprice synes jeg smaker gummi, gilde er greit, men for dyrt.
Så vi har spist dette svenske baconet i noen år nå og er veldig fornøyd. Forholdsvis tygge gode skiver til en god pris. Men smaken er som baken.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:51   #6
Melaisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Melaisa er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Jeg liker godt Tulip, mens mannen min kjøper og tilbereder Norfjord kjøtt sin variant med svor. Den skjærer han vekk, altså. God det også, men mer pes siden noe må bort.

Melaisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 16:20   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Hvis baconet er for salt, er det bare å legge det ei stund i vann og tørke det med papir før man steiker det. Noen typer bacon er ikke røkt, men bare tilsatt røyksyre, det syns jeg er juks. Kjøpte tulip bacon i skiver i Sverige, det har vi pakka i mindre porsjoner og fryst ned. Når vi kjøper bacon er, går det i Kystbacon, som er min favoritt fordi det er tykke skiver eller de blå pk til Gilde, husker ikke navnet.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:08   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Jeg liker alt av bacon som er tørrsaltet feks Aron. Slipper da alt dette vannet mye av baconet er tilsatt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:09   #9
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

jeg liker skogsbacon beste fra gilde, og også gilde stjernebacon i smak

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:18   #10
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Jeg liker faktisk veldig godt coop sitt bacon. Ser at de gjør det veldig bra i testen også, woho

Da mener jeg den trepacken fra coop xtra eller hva det heter

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 17:37   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Jeg bruker first price bacon på grunn av pris. Jeg liker det best etter at det har fått ligge i vann i kjøleskapet noen timer.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:11   #12
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Hos oss spiser vi ganske mye bacon, så jeg kjøper kun tørrsaltet økologisk bacon fra Grøstad Gård. Ikke tilsatt nitrat/nitritt, og grisene har levd et godt liv.

http://frilandsgris.no/produkter?cc=20&i=27&p=0

Jeg tenker som så at det man spiser ofte og mye av, bør være renest mulig med minst mulig tilsetningsstoffer. Det man spiser bare noen få ganger i løpet av et år er det ikke så farlig med.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:33   #13
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Liker filosofien din kula!

  Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:49   #14
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg liker alt av bacon som er tørrsaltet feks Aron. Slipper da alt dette vannet mye av baconet er tilsatt.

Enig. Tørrsalta er best. Gjerne frå den lokale gardbutikken.. mmmmm...

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:17   #15
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Jeg liker helsprøtt bacon fra Gilde best! de scoret 6-er på terningen i VGs test.

http://www.handelsbladetfk.no/id/17762

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:42   #16
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Spiser kun tørrsalta Bacon fra Idsø. Det er klasse forskjell i forhold til de som er sprøytet fulll med saltvann.

En liten digresjon i forhold til det sprøyte inn salt vann. I fjor vinter så jeg ei Svineribbe som inneholdt 89 % kjøtt!!! Kan tro jeg lurte på hva de resterende 11 prosentete var.... Joda saltvann....

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:15   #17
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hos oss spiser vi ganske mye bacon, så jeg kjøper kun tørrsaltet økologisk bacon fra Grøstad Gård. Ikke tilsatt nitrat/nitritt, og grisene har levd et godt liv.

http://frilandsgris.no/produkter?cc=20&i=27&p=0

Jeg tenker som så at det man spiser ofte og mye av, bør være renest mulig med minst mulig tilsetningsstoffer. Det man spiser bare noen få ganger i løpet av et år er det ikke så farlig med.


-

Den spiser vi også, men vi må dra et stykke med bil for å få kjøpt det. Hvis vi handler på nærbutikken, må vi nøye oss med Norgården økologisk bacon eller skogsbacon fra Gilde.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:07   #18
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Akkurat ribbe er det en fordel at har ligget i saltvann...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:23   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Akkurat ribbe er det en fordel at har ligget i saltvann...

Det er det nok, men det blir dyr kilopris for det saltvannet jeg kan tilføre ribba selv hjemme....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 23:40   #20
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ?

Kanskje en ide å tørrsalte selv? Jeg har gjort det en del med diverse kjøtt og fiskestykker (og noen ganger rett i røkeovn), aldri prøvd med bacon, men skulle ikke være noe problem.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:05   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Opprinnelig lagt inn av Melaisa, her.

Den skjærer han vekk, altså.

Hvorfor det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:56   #22
Melaisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Melaisa er på en erverdig vei

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor det?

Den er ikke så grei å tygge på.

Melaisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:59   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Opprinnelig lagt inn av Melaisa, her.

Den er ikke så grei å tygge på.

Hvis den er ordentlig stekt syns jeg ikke det er noe problem. Spurte mest fordi det er endel som er livredd svor på ting, men spiser baconsvor... det er jo akkurat det samme

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:07   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis den er ordentlig stekt syns jeg ikke det er noe problem. Spurte mest fordi det er endel som er livredd svor på ting, men spiser baconsvor... det er jo akkurat det samme

Hahaha det finner jeg også litt morsomt. Har ei venninne som elsker svoren på ribba men som ikke baconsvor hverken på bacon eller på sånn snacks a la bacongull. Hehehehe

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:26   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på BACON - Hvilken er best ???

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hahaha det finner jeg også litt morsomt. Har ei venninne som elsker svoren på ribba men som ikke baconsvor hverken på bacon eller på sånn snacks a la bacongull. Hehehehe

Skinn er godt Enten det kommer fra gris, and eller kylling. Og... det inneholder mye av de samme godsakene som hjemmekokt kraft. (Veldig sunt for trøblete mager. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar

Emneord
bacon, forskjell


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
Forskjell på kli? Nuttanaldi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 17-03-10 13:40
Oi, hvilken forskjell! Margrethe Trening 0 28-10-09 01:36
Hvilken Bacon er best? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 13 01-11-06 10:36
Forskjell i matvaretabellene Loppa Atkins kosthold 2 30-09-06 21:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no