Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 19:32   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Altså JEG har spist lavkarbo nå i 2 mnd og stortrives med det... men så er det jo sånn at mannen i huset spiser det jeg lager og det som er her - aldså er han helt passivt blitt lavkarber han også

Men så kommer hverdagen da, ikke kan vi lage store frokoster med egg og bacon som varer hele dagen da nei... og de få gangene vi har kjøpt et brød i sommer, så har det muggnet i brødboksen...

Men han har lang arbeidsdag som begynner tidlig og vanligvis har han hatt med seg 5-6 kneippskiver med brunost el.l...
Noe som er lett å lage til om morgenen i full fart..., som metter gjennom hele dagen og som kan pyttes i en enkel matboks helst... (vi har foreløpig ikke investert i spesialbokser med masse rom, og han vil ikke ha med seg fancy tupperware osv på jobb)

Er ikke lett dette for han har funnet ut at han liker det nye kostholdet, men vil ikke bekjenne seg som lavkarber for andre enn meg

Poden i huset er også en utfordring... han er KH-avhengig, kjøttfobiker... jobber med å vende ham av med det.
Jeg vil ha ham bort fra flere boller mer eller mindre sunne frokostblandinger med sukker og lettmelk og over på egg, kjøtt og fisk med nøtter, grove kornprodukter og frukt og grønt istedenfor...

Om hele husholdningen skal gå for LCHF (mest meg, litt mer moderat for mann og barn), hva er typisk nistemat?

Og hvilken matboks (helst én boks) er tett og har flere rom? Særlig i sekken til 3. klassingen spretter matboksen rundt en del og MÅ være tett om det er annet enn brødskiver nedi der...

Trenger masse tips her - og hels så billig som mulig

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:41   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Jeg sender med min mann brødet jeg baker. Dette kan nok poden også spise.


2 lavkarbo brød

250 gr mandler - males
16 egg
2 beger rømme
12 ss nøytral olje
4 store ss fiberhusk
100 gr sesamfør
100 gr solsikkekjerner
100 gr linfrø
kruskakli til passe deig
6 ts bakepulver
2 ss sukrin
1/2 ts salt

Start med å male mandlene, ha så egg, rømme,fiberhsuk og olje i en bolle og mos sammen med en stavmikser til en glatt røre, la stå og svelle et par minutter. Rør inn de malte mandlene. Ha så i sesamfrø, solsikkekjerner og linfrø. Rør dette godt inn i eggeblandingen sammen med sukrin og salt. Ha i kruskakli til passe deig, deigen skal være litt løs, slik at du kan helle den oppi brødformen. Rør så til slutt i bakepulver. Kle to brødformer med bakepapir, ha oppi røren, pynt med litt frø og stek nederst i ovnen på rist 180-200 grader i 1 time, ta så brødet utav formen og stek videre på rist i 15 min. Avkjøl. Oppbevares i kjøleskap og er utmerket å fryse. Jeg spiset dette med høvlet meierismør, nam,nam det var knallgodt. Ble litt lysere enn de andre brødene jeg har bakt og skikkelig fluffy liksom. Absolutt godkjent.

P.S. noen ganger når jeg baker brød maler jeg alle korn,frø og mandler, det blir også skikkelig godt.


Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:43   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Altså JEG har spist lavkarbo nå i 2 mnd og stortrives med det... men så er det jo sånn at mannen i huset spiser det jeg lager og det som er her - aldså er han helt passivt blitt lavkarber han også

Men så kommer hverdagen da, ikke kan vi lage store frokoster med egg og bacon som varer hele dagen da nei... og de få gangene vi har kjøpt et brød i sommer, så har det muggnet i brødboksen...

Men han har lang arbeidsdag som begynner tidlig og vanligvis har han hatt med seg 5-6 kneippskiver med brunost el.l...
Noe som er lett å lage til om morgenen i full fart..., som metter gjennom hele dagen og som kan pyttes i en enkel matboks helst... (vi har foreløpig ikke investert i spesialbokser med masse rom, og han vil ikke ha med seg fancy tupperware osv på jobb)

Er ikke lett dette for han har funnet ut at han liker det nye kostholdet, men vil ikke bekjenne seg som lavkarber for andre enn meg

Poden i huset er også en utfordring... han er KH-avhengig, kjøttfobiker... jobber med å vende ham av med det.
Jeg vil ha ham bort fra flere boller mer eller mindre sunne frokostblandinger med sukker og lettmelk og over på egg, kjøtt og fisk med nøtter, grove kornprodukter og frukt og grønt istedenfor...

Om hele husholdningen skal gå for LCHF (mest meg, litt mer moderat for mann og barn), hva er typisk nistemat?

Og hvilken matboks (helst én boks) er tett og har flere rom? Særlig i sekken til 3. klassingen spretter matboksen rundt en del og MÅ være tett om det er annet enn brødskiver nedi der...

Trenger masse tips her - og hels så billig som mulig

Mange fine rimelige bokser HER!

Men jeg har også mange små bokser som jeg har kjøpt på Nille for en meget billig penge. Disse små boksene putter jeg igjen i en større en slik at podene kan blande det de vil når de vil... Så fremst det SKAL blandes da. Det går mye i salater her i huset, med fiberpasta. Da har jeg salaten og agurken i en boks, tomaten i en annen, ost i en, (jeg synes alle disse delene sammen fra morgenen av blir så klamt.. ), dressing i en og til slutt pasta i en. Alle disse boksene får plass i en litt større, og så er det bare mikse slik de vil. Jeg har også kjøpt bokser som tåler mikro slik at de kan varme opp omeletter, gryteretter etc etc.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:47   #4
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Hei!

Så gøy at mannen din også spiser lavkarbo! :-) Min nekter å gi slipp på poteter, brød, syltetøy osv..

Min første tanke om forslag til lunsj var omelett! Det kan du lage klart dagen i forveien, ha i matboksene og sette i kjøpeskapet. Det kan spises kaldt eller varmes i mikro på jobben/skolen.

Omelettforslag:
Stek cherrytomater, skinke/bacon/salami, champignon og purreløk i panna.
Pisk egg, baconost, basilikum, oregano, hvitløkspepper og salt sammen, og hell i panna. Topp med mer baconost og strø litt ost over. Stek og servèr (eller avkjøl og putt i boks til neste dag).

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:05   #5
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Min mann har med seg lavkarbobrød på jobb. De har felleslunsj på jobben med brød og pålegg, så han tar med seg eget brød og bruker pålegget på jobben.. De har veldig bra greier, røkelaks til og med.

Selv har jeg oftest salat med til lunsj og noen ganger middagsrester som jeg varmer i verdens treigeste micro på jobben.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:20   #6
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Min mann har med seg lavkarbobrød på jobb. De har felleslunsj på jobben med brød og pålegg, så han tar med seg eget brød og bruker pålegget på jobben.. De har veldig bra greier, røkelaks til og med.

Selv har jeg oftest salat med til lunsj og noen ganger middagsrester som jeg varmer i verdens treigeste micro på jobben.

Er ingen felleslunsj på jobben til mannen gitt Er felles samling på lærerværelset med matpakker..., derfor har han ikke lyst til å sklle seeg så ut....
Det brødet så knallgodt ut, kan det spises av en som er i ketose (les: meg) også?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:24   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

derfor har han ikke lyst til å sklle seeg så ut....

Har han aldri hatt med seg middagsrester e.l tidligere? Blir jo det samme...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:26   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Hva med å bake disse frokostrundstykkene?

Jeg synes de er litt mye uten pålegg, men med pålegg (ost/skinke ol) er de nydelige! Enkelt og lettvint å ta opp de man trenger fra frysa kvelden før

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:34   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Er ingen felleslunsj på jobben til mannen gitt Er felles samling på lærerværelset med matpakker..., derfor har han ikke lyst til å sklle seeg så ut....
Det brødet så knallgodt ut, kan det spises av en som er i ketose (les: meg) også?

Ja det vil jeg da tro skulle gå greit. Husker ikke hvor mange karber det er i brødet, men det er jo bare til å legge inn alt på www.diett.no så får du totalt karber i brødet:-) Deler dette på antall skiver, så blir det ikke mange karber. Du spiser jo ikke skiver til alle måltider, men en gang imellom er ok.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:54   #10
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Finnes sikkert noen lavkarbomuffins som kan fylles med grønnsaker og kjøtt. Tipper det er stas for 3. klassingen

  Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:04   #11
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Skal du gå for moderat lavkarbo kan du også velge ting som Fedon brød, Fiberrik knekkebrød eller multigrain og bare lempe på med masse pålegg og grønnt.

I går fikk barna med omelett m/ost, en skive med morrpølse (rikelig), grønnsaker etter smak. Jenta spiste alt, gutten lot omeletten være igjen. Andre enkle ting er hardkokt egg, pølser (lite kh), skinke, småoster... Det er mange lister med turmat o.l. her inne som sikkert kan supplere en og annen brødskive/knekkebrød enten du velger LKHF eller mer moderate kjøpevarianter. Og så anbefaler jeg nannahs knekkebrød! Det liker til og med ungene her i huset.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:21   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen????

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har han aldri hatt med seg middagsrester e.l tidligere? Blir jo det samme...

Tiltredes. Karbis med stekte grønnsaker eller fiskepudding med løk og en liten lavkarboskive er matpakker med høy misunnelsesfaktor.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:25   #13
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Matboksene på hjemmesiden til (hold deg fast!) Grethe Roede er supre... guttene har hatt de i to år nå og de er superfonøyde. Et stort rom + to mindre.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:45   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Matboksene på hjemmesiden til (hold deg fast!) Grethe Roede er supre... guttene har hatt de i to år nå og de er superfonøyde. Et stort rom + to mindre.

Enig, de er flotte! Jeg er fremdeles småsur for at ene poden glemte sin boks på skolen og han fant den aldri igjen.. Men de er seriøst kjempekjekke!!

Dessuten er småsulten (nøtter og tørkede bær) kjempekjekk som tillegg til lunsjmaten. Det var salg på disse i dag så jeg hamstret mange pakker til 10 kr stk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:58   #15
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Jeg synes mannen skal raide kjøleskapet etter mat han har lyst på, og lage matpakka si sjøl!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:01   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg synes mannen skal raide kjøleskapet etter mat han har lyst på, og lage matpakka si sjøl!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:19   #17
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg synes mannen skal raide kjøleskapet etter mat han har lyst på, og lage matpakka si sjøl!

Da hadde jeg blitt lei meg for jeg elsker å lage matpakkene til mann og barn...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:26   #18
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

- Og tredjeklassingen (Mannen også for den del.) kan lage matpakken sin når dere spiser kveldsmat. Da sitter dere likevel ved bordet, maten er framme, og du kan gi poden den nødvendige kunnskapen om kosthold i passe små porsjoner.

OK, mange er eller har vært hjemmeværende, og det faller seg ofte naturlig at den som jobber hjemme tar mat-jobbene også. Det er bare det, at barn og voksne som kan sitte ved bordet, smøre skivene sine sjøl osv, fint klarer å fikse en matpakke også. Å ta fra dem muligheten til å lage mat(pakker) er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Fytti grisen så mange menn og ungdommer jeg kjenner som sulter ihjel foran kjøleskapet fordi det ikke er noen der til å åpne døra for dem!

Om du er en av disse hønemødrene (jeg henvender meg ikke til TS her, men akkurat deg som leser tråden), så svelg stoltheta, gi fra deg litt av reviret, og gi mann og barn mulighet til å overleve den dagen du ikke er der lenger.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:27   #19
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Da hadde jeg blitt lei meg for jeg elsker å lage matpakkene til mann og barn...

Joda, det kan være kos det, men klarer de seg på egen hånd den dagen du ikke er der?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:34   #20
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Joda, det kan være kos det, men klarer de seg på egen hånd den dagen du ikke er der?

Haha, selvfølgelig! Skulle bare mangle...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:36   #21
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Haha, selvfølgelig! Skulle bare mangle...

Da er det jo bare å kose seg med matpakkene da

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:12   #22
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Fedon brødet er kjempegodt, om enn litt vanskelig å få tak i enkelte steder. Jeg skjærer opp brødet i butikken og fryser det ned. Tiner skiver etter behov (her ble brødene også misfarget etter en stund).

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 21:26   #23
tasseladd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
tasseladd er på en erverdig vei

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Jeg har dette brødet til lunch: Karins aller beste brød og det ødelegger ikke ketosen for min del.

__________________


tasseladd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:17   #24
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg synes mannen skal raide kjøleskapet etter mat han har lyst på, og lage matpakka si sjøl!

hehehe
Joda men han har jo gjort det helt på egenhånd bestandig, men nå er han jo helt grønn på hva han kan ta med seg....
Han har tydeligvis tenkt masse mens han har godtet seg med min lavkarbomat i sommer og vil gjerne fortsette med det nå som hverdagen har kommet også, men vet ikke helt hvordan enda... Og jeg trnger tips for å igjen gjøre ham selvhjulpen

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:23   #25
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Hva sender dere med mannen som jobblunch og som skolemat til 3. klassingen?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Og jeg trnger tips for å igjen gjøre ham selvhjulpen

Det beste tipset du kan gi han må vel være at på LCHF er det ikke forskjell på frokost, lunsj, middag og kvelds, så han kan spise akkurat det han har lyst på innenfor rammene dere har lagt for kostholdet deres?

Lærere som spiser matpakke på lærerrommet (Jepp, jeg har vært lærer en gang) står for meg som noe av de mest konservative som finnes i matveien, så jeg skjønner i grunnen at han ikke vil skille seg ut, men vi gjør det, vi lavkarbere...

Kanskje han først og fremst trenger mot til å spise annerledes mens andre ser det?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jobblunch MissMina Lunsj 17 17-09-08 14:24
Skolemat janmesi Nyheter / media 2 11-07-06 00:18
Trist med skolemat MHM Barns kosthold 11 30-06-05 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no