Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Katta på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 12:42   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Ja, det var ikke så tydelig som jeg trodde, men pelsen var ganske full av fjær!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _MG_5794_liten.jpg (174,3 KB, 22 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:43   #27
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Skjønne Zappa!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:44   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Nei, jeg prøver bare å unngå de feilene som ble gjort med Oskar. Tre stykker som ga han mat, to av de tror katta blir feit av kjøtt og fett, mat som kos og i tillegg feil mat. Melk har jeg har aldri gitt noen av kattene mine, men siden Oddvar tåler det lille smøret jeg gir han, har jeg begynt å lure på om katter tåler fløte bedre enn melk.

EDIT: glemte å quote...

Som sagt, jeg tror det er bedre å gi han fett via et litt mer helhetlig for, og jeg vil tro det er ganske gangs å gi han eggeplommer i våtfõret, som LCHF4life nevner, så er det ikke nødvendigvis noe kvalitetsstempel, men det var en veterinær som sa at det var gunstig for pelsen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:45   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Skjønne Zappa!

Ja, han er en vakring! Skal ikke påstå annet, men så er det ikke min prestasjon at han er så fin heller, da, så jeg kan godt skryte litt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:46   #30
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg føler bare for å si: kattepuuuus

Det er forresten foretatt en test på kattemat - kanskje interessant? Du finner den her i alle fall.

http://forbrukerportalen.no/Tester/2004/1089270290.74

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 12:48   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg føler bare for å si: kattepuuuus

Det er forresten foretatt en test på kattemat - kanskje interessant? Du finner den her i alle fall.

http://forbrukerportalen.no/Tester/2004/1089270290.74

Takk! Den skal jeg sjekke ut

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:32   #32
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg har litt trøbbel med å lese denne testen, men slike mener jeg uansett man skal ta med en klype salt.. det er mye det ikke tar høyde for som f.eks kilder til protein og fett. Det finnes fett og proteiner i korn også, som i stor grad benyttes av spesielt tørrforprodusenter, men pus er og blir et rovdyr. Så selvom de oppfyller internasjonale krav i større eller mindre grad, så velger ihvertfall jeg å ikke stole helt på det. Det blir på samme måte med oss lavkarbere.. vi følger jo ikke akkurat helsedirektoratets anbefalinger for ernæring

  Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:58   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Ja, ikke sant. Jeg hadde store problemer med å finne vurderingen av de enkelte formerkene, spesielt Royal Canin kunne jeg tenkt meg å se resultatene, det er vel ett av de mest utstuderte dyreforene som finnes, tror jeg. Men fant ikke noe sted, ikke står det noe i testen, ikke står det noe på forbrukerportalen sine sider. Ubrukelig, så langt jeg kan se. Eneste jeg fikk ut av den er at Sheba ikke er noe bra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:31   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg har ikke noe greie på dette, men kom bare på at jeg bodde sammen en katt i et par år hvis absolutte yndlingsrett var hermetiserte champignoner. Merkelige katten.

Vi hadde en som elsket broccoli! Stjal det til og med fra tallerkenen vår og dro det under slagbenken. Knurret og slafset det i seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror du skal være SVÆRT forsiktig med både smør og roastbeaf, det er alt for mye salt for små kattenyrer i dem, så jeg ville ha sluttet med det straks om jeg var deg!

Tussi's store glede i livet er når hun en sjelden gang får roastbeef, så å kutte den her i huset ville vært rent dyreplageri Men det er jeldent da. Men hun får sei i blokk og tunfisk innimellom, og elsker det. Og kjøttdeig (fral lokale slakteren, kun rent kjøtt) og kyllingslintrer (som jeg egentlig er mer skeptisk til å gi, med alt det som kan befinne seg i rå kylling)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men, ja, nå blir dette litt utenfor trådtema, men noen tips om tilvenning til utelivet?

Jeg ville tatt noen turer ut med han i bånd for å la han bli kjent med området og det å være ute. Å bare slippe han ut på egenhånd kan gjøre at han blir redd og gjemmer seg. Vennepar prøvde det, og den stakkars katten satt under søplekasset huset i 2 dager før de fikk henne inn igjen.... Når du er med så skjønner han at det er trygt.
Og jeg ville ikke vært bekymra for å begynne med det allerede nå når det er snø. De syns som oftest bare det er spennende å grave og leke i snøen. I tillegg er det mindre lukter og andre spennende spor han kan følge nå på vinteren, og ikke så attraktivt å bli lenge ute. 5 min turer er mer enn nok.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Eneste jeg fikk ut av den er at Sheba ikke er noe bra

Oj, Tussi fikk Sheba i går. Men hun bare slikker av sausen da....
Av tørrfor nekter hun forøvrig å spise noe annet enn Hills økologiske med kylling. Litt fin på det liksom.... Foret fra vanlig butikk kaster hun opp av, så det er veldig tydelig at det ikke er særlig bra for de.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 14:42   #35
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Katta på lavkarbo

På Royalcanin sine hjemmesider står det næringsinnhold og analyse til hver enkelt fórtype. Men heller ikke i deres publiserte "analyser" står det hvor mye som er animalsk/vegetabilsk fett og protein. Kun hvor stor prosentandel det utgjør av foret. Men til sammenligning for de forskjellige typene og med andre fór kan det kanskje være nyttig.

Jeg opplever helt klart Royal som et av de beste tørrfórprodusentene. Som du sier er det utstudert, og jeg vet de bruker mye ressurser på å utvikle fóret. (Nei, jeg er ikke forhandler ) Jeg bruker høyenergi-tørrfór i perioder hvor det er praktisk vanskelig å fóre rått, og har utvilsomt oppnådd best resultater med Royal. Det skal dog sies at hundene i utgangspunktet har vært friske og uten spesielle behov. (Ved sykdom o.l kan det være nødvendig med en bestemt diett) Målestokken min for å mene dette er hundenes prestasjoner og utholdenhet, som er vesentlig for den hundesporten jeg driver med. For å oppnå det kreves det tilstrekkelig med fett og proteiner som de klarer å nyttegjøre seg. Ganske enkelt faktisk...

Jeg babler og babler i vei, men det er så fryyyyktelig interessant og jeg blir så innmari glad når folk er bevisste på hva de putter i dyra sine

  Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:21   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Jeg har hørt at de som utvikler fôret til Royal Canin til og med studere kattenes bevegelse i magen mens de står på glassplater og spiser . De forskjellige formene på bitene er tilpasset de forskjellige bittene til diverse raser, etc. Ganske utstudert, ja! Og jeg merket jo at pus likte det mye bedre. Men, dyrt ... .

Carisma: Jeg har nå hørt fra så mange som burde ha peiling at man ikke bør slippe ut en innekatt for første gang når det er såpass kaldt, og heller vente til våren, at jeg tror jeg kommer til å gjøre det, en måned fra eller til spiller jo ikke så stor rolle heller.
Men det med å sette på han sele og følge med han i starten hørtes lurt ut! Hadde vel uansett tenkt til å bli med han ut. Janne som bodde i leiligheten min før meg satte en stol under et av vinduene, sånn at pusen hennes kunne hoppe ut og inn. Det er jo veldig greit, særlig når man bor i første etasje

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:40   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Janne som bodde i leiligheten min før meg satte en stol under et av vinduene, sånn at pusen hennes kunne hoppe ut og inn. Det er jo veldig greit, særlig når man bor i første etasje

Du kan jo få hjelp av noen til å løfte han inn den veien de første gangene dere er ute, så skjønner han hvor det er han skal gå inn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:43   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan jo få hjelp av noen til å løfte han inn den veien de første gangene dere er ute, så skjønner han hvor det er han skal gå inn.

Det var lurt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 15:59   #39
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

Royal Canin ble nest best etter Iams. Men det er det dyreste også.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:32   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Royal Canin ble nest best etter Iams. Men det er det dyreste også.

Ok! Jeg prøvde å gi katta Iams, men det ville han IKKE ha. Han venta en evighet før han i det hele tatt rørte det, og skikkelig surmulte i mellomtiden, så da må han ha vært skikkelig sulten når det først gikk ned.
Lett å se på han om han liker fôret, han blir jo alltid først like engasjert når det er litt action rundt matfatet. Liker han det, så er hodet i straks nede i matfatet, om ikke så ser han bare på meg med det mest fornærma uttrykket; ''Hva? Tror du jeg virkelig vil ete det der?'' . Katter, ass.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:19   #41
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan jo få hjelp av noen til å løfte han inn den veien de første gangene dere er ute, så skjønner han hvor det er han skal gå inn.

men husk at katta kan ta med seg både levende og døde mus inn vinduet,min gjør det , så nå kommer den bare ut og inn under kontrolerte former ,,,var lei av og jakte på mus her inne ,,ikke noe koslig det,og veldig vansklig og fange en mus, de gjømmer seg overalt

så vil ikke annbefalle deg og vende den til og komme ut og inn som den vil

min katt elsker rå sei fra first price ,nekter og spise annen sei ,, og kyllingfile får den også innimellom ,, helst rå, en skjelden gang litt rostbeff
og steker jeg bacon , tigger hun ,men spiser bare en liten bit og den er rå
ellers får ho tørrfor og kunn vann ,, og det skal helst være fra springen på toalettet

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 17:21   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

men husk at katta kan ta med seg både levende og døde mus inn vinduet

Ja, det tenkte jeg på også... Men hvis han uansett lærer at vinduet er veien ut og inn mjauer han under dfet når han vil inn igjen. Lettere å få med seg det enn at han mjauer på døra til bygården vil jeg tro.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:19   #43
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

ja jeg tengte nå mest på om vinduet sto oppe hele tida , som det gjorde her

men nå banker ho på stuevinduet.. om hun gidder og være ute da i dette tre meters snøværet drukner jo katta i snøen ,, er ikke så mye snø i oslo så jeg ,kom derffra i dag ,, her måtte jeg vasse til snø under arma for og komme inn

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 18:39   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det tenkte jeg på også... Men hvis han uansett lærer at vinduet er veien ut og inn mjauer han under dfet når han vil inn igjen. Lettere å få med seg det enn at han mjauer på døra til bygården vil jeg tro.

Ja, det er vel litt det. Jeg hører jo ikke om han vil inn om han skal inn døren, selv om jeg bor i første etasje, det blir i tilfelle en utfordring.

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

men nå banker ho på stuevinduet.. om hun gidder og være ute da i dette tre meters snøværet drukner jo katta i snøen ,, er ikke så mye snø i oslo så jeg ,kom derffra i dag ,, her måtte jeg vasse til snø under arma for og komme inn

Ikke mye snø i Oslo? . Du har tydeligvis ikke vært på Løkka. Her i bakgården er det over en meter! Men det er jo ikke rydda vekk noe, selvfølgelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 19:23   #45
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Lett å se på han om han liker fôret, han blir jo alltid først like engasjert når det er litt action rundt matfatet. Liker han det, så er hodet i straks nede i matfatet, om ikke så ser han bare på meg med det mest fornærma uttrykket; ''Hva? Tror du jeg virkelig vil ete det der?'' . Katter, ass.

Hahaha - ja, den som sier at katter ikke har personlighet burde prøve å være i hus med den i en ukes tid.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:44   #46
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Katta på lavkarbo

Pusen her i huset kaster opp av rå sei så nå lettkoker vi de få gangene hun får.

Tror jeg må sette meg inn i denne råmatingen, pus får jo en del rått kjøtt allerede i og med at hun får både kylling og kjøtt avskjær.

Tror det med sele er lurt når Zappa skal ut. Pusen her nekter å gå med sele, hun blir helt "lam" og ligger der som et slakt. (se for deg meg på vei til hytta med hendene fulle av poser og tung sekk. Katten nektet å gå, prøvde å dra henne litt for å hjelpe, totalnekt. da var det bare å bære!)
Da vi fikk henne var vi mye ute sammen med henne i begynnelsen, og det var mange korte turer. Nå skal det sies at pus hadde nerver ytterst på haletippen første året hun bodde her. (omplassert)

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:19   #47
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Katta på lavkarbo

Absolutt en nydelig katt, Photo

Katten vår spiser kun egenfanget ferskmat. Om våren og sommeren er hun omtrent selvforsynt i matveien. Vi har for lenge siden gitt opp å gi henne noe som helst død, naturlig mat utenom reker. Men reker går til gjengjeld ned på høykant. Så det går stort sett i i Eucanuba tørrfor (hun går glatt en uke uten mat om vi forsøker oss på butikkfor) og en og annen boks "Gourmet Gold Sauce Selection", som hun stort sett bare slikker sausen av. Vi har katteluke, og hun kommmer og går som hun vil. Det fungerer veldig bra, og gjør at vi kan være borte noen dager uten å måtte sørge for pass. Men vi har da også en håv stående til å fange mus og rotter (ja - rotter!) som hun stadig bringer i hus i sesongen.

Vi tilbringer også en del tid på en gård i Kongsvinger. Der hadde nabokatta for vane å ta med levende hoggorm hjem, så en rotte i ny og ne, noen mus, og bøtter og spann med spurv og annen småfugl - pytt pytt det må man nesten bare regne med

  Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:23   #48
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Katta på lavkarbo

Hunder kan utvikle krystaller i urinen som til slutt fører til urinveisinfeksjoner og sterke smerter dersom de får for mye stivelsesrik mat. Jeg aner ingenting om katter, men det kan jo hende at det er ett likhetstrekk der? Dessuten er jo dyrene våre egentlig ville og naturlig skapt for ett liv med jakt og naturlig mat. At vi dytter i dem tørrfor endrer jo hele genetikken deres.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:24   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Katta på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

fange mus og rotter (ja - rotter!) som hun stadig bringer i hus i sesongen.

Argh, ja kattene hjemme kommer stadig drassende med "vønn" som vi sier, vånd/jordrotter. Til tider like store som de selv! Heldigvis er vår katt mer en fuglekatt, så om vi skal flytte et sted hun kan gå ut og inn drar hun forhåpentligvis ikke så mye gnagere i hus. Jeg HATER mus og rotter!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:56   #50
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Katta på lavkarbo

Har ikke tall på alle gangene jeg har startet dagen med å plassere tærne i et halvspist muselik under kjøkkenbordet. Har forsøkt å fortelle henne at jeg helst ser at hun legger dem pent fra seg ved siden av søppeldunken, men hun gir selvfølgelig fullstendig blaffen i hva jeg måtte mene (for øvrig helt på linje med alt annet av hunkjønn i huset)

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker lavkarbo på katta tro? terry Generell diskusjon 47 12-06-08 20:55
Hvordan du IKKE skal ta bilde av katta di Albertine Livets lyse side 11 13-11-05 21:40
Katta til Nille og Carbokiller Carbokiller Livets lyse side 4 24-05-04 14:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no