Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Levaxin og ketolysetabletter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 19:06   #1
Fanteri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 49
Innlegg: 15
Fanteri er på en erverdig vei

Levaxin og ketolysetabletter

Heisan!

Jeg startet i januar med generell lavkarbo á la Dahlqvist/Hexeberg. Jeg har vært veldig fornøyd med dette på mange måter, jeg har mye mindre magevondt enn før, mindre luftplager, mindre hysterisk sult og blodsukkersvingninger og jeg har gått ned 6-7kg. Men jeg føler vekten har stagnert veldig. Jeg gikk ned 4 kg fort, så et par til over litt tid, nå de siste ukene (6-7 uker?) har jeg ikke gått ned et gram.

Så nå tenkte jeg det var på tide å gjøre et forsøk på ketolysekuren. Jeg venter på boka i posten, og har ennå ikkesatt meg inn i alt, men i dag var jeg og kjøpte tabletter på Meny. Jeg ser det er calsium i tablettene som skal taes til frokosten. Calsium kan jeg ikke ta sammen med stoffskiftemedisinen min, Levaxin. Kan man bytte om på måltidene man tar tablettene til, kan jeg for eksempel ta selen/zink-tabletten til frokost, den med calsium til lunsj og til kvelds sammen med magnesiumtabletten?

Jeg får vel muligens svar på dette når jeg får boka, men jeg er den nysgjerrige, utålmodige typen

__________________


Fanteri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:25   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Jeg tar Levaxin sammen med ketolyse tablettene, og det går helt fint,
tok nettopp nye blodprøver sist uke og de var helt fine

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:03   #3
Fanteri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 49
Innlegg: 15
Fanteri er på en erverdig vei

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Calsium og jern hemmer opptaket av Levaxin, det er velkjent. Da veies det sikkert opp hos deg av at du er litt godt dosert. Jeg plages med et stoffskifte som er vanskelig å regulere, så da vil jeg ikke tulle det til mer enn nødvendig. Om du leser pakningsvedlegget til Levaxin ser du at du skal ungå jern og calsium-tilskudd sammen medisinen

Jeg har allerede en dårlig erfaring med dette, det er derfor jeg er så obs på dette. Den sendte TSH i været fra ikke målbar til 7 på litt over en måned.

__________________


Fanteri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 21:28   #4
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Jeg tar også Levaxin, og jeg bruker tablettene fra Ketolyse.no...har ikke tenkt over at det ikke skal være bra. Men Levaxinen tar jeg om morgenen, og hver ketolysetablett tar jeg etter endt måltid, for å sikre meg å slippe magevondt av å ta ketolysetabletter på tom mage, noe jeg ville fått ellers...lurer på om det blir feil og jeg da?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 21:46   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Jeg tar Levaxinen senere på dagen/kvelden, ikke noe problem det

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 22:27   #6
Fanteri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 49
Innlegg: 15
Fanteri er på en erverdig vei

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Jeg kan jo selvsagt ta Levaxinen på kvelden, men om jeg kan gjøre om på rekkefølgen på ketolysetablettene vil jeg heller det. De skal jeg ta et par mnd, Levaxinen resten av livet. Jeg har innarbeidet en god vane med å huske medisinen da, om jeg tar den på kvelden glemmer jeg den mye lettere. Teflonhjerne følger diagnosen;-)

__________________


Fanteri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 22:46   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Kjenner veldig til denne teflonhjernen, derfor har jeg mine i en dosett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 22:58   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Du kan gjøre om på ketolyse- medisinene om du tenker på at de er "planlagt " ut i fra at enkelte av dem ikke skal tas sammen heller!

Magnesium bør tas om kvelden fordi du kan bli trøtt av dem(jeg bruker dem delvis som sovemed), men ellers må du lese deg opp. Jeg husker aldri hva som ikke passer sammen med hva!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 00:19   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Jeg blir veldig uvel/kvalm dersom jeg tar sinktabletter om morgenen, men du får kanskje bare prøve deg litt frem? Håper du finner en løsning på det

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:41   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Levaxin og ketolysetabletter

Kalsium og magnesium er fine å ta sammen. Ta de på kvelden ,da vel.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan litt om B12 og levaxin? matitt Fysisk og mental helse 4 22-07-09 16:41
Skal begynne på Levaxin, men legen skrev ut så LAV dose! Pc-snuppa Stoffskifte / hormonproblemer 10 13-07-09 08:44
Lavt stoffskifte, når ta levaxin? frk.slankelyst Ketolysekuren 0 12-10-07 21:58
Ketolysetabletter? Tussi jenta Ketolysekuren 12 26-09-07 21:31
Ketolysetabletter Tittentei Ketolysekuren 6 09-09-07 13:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no