Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 22:38   #1
Mogvai
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
Mogvai er på en erverdig vei
Unhappy

2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Ja, det er et faktum. Jeg har gått OPP og ikke ned de to første ukene mine i ketose. Er vanvittig skuffa.

På jentetur i helgen gikk jeg ut av ketose en gang (utrolig urettferdig, for jeg følte meg kjempeflink, satt og så på de andre spise kake, drikke kaffe latte, øl osv osv osv. Men det var vanskelig å klare å telle nøyaktig, når alle måltider ble spist på cafe eller restaurante.

Uansett har jeg ikke gått opp noe i helgen, stått stille, men sto på + 0,5 kg etter snaue to uker før jeg dro.

Gir det en uke til. Går jeg fremdeles ikke ned noe neste uke er jeg ferdig på ketose. Da må jeg heller finne en annen måte jeg kan kvitte meg med kiloene på

Er det virkelig sånn at det er noen det rett og slett ikke fungerer for?
Jeg har lest boken og vært i ketose hele vegen.

En ganske typisk dag som i dag har jeg f.eks. spist:

Frokost: To egg + 4 strimler bacon
Lunch: Laksefilet + salat (isberg, agurk og litt tomat), med rømme til
Middag: ostelasagne (hentet fra sidene her) med salat.

Hva gjør jeg galt? Tips?

Mogvai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:51   #2
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

for lite fett kansje?
jeg merker vekta går fortere ned om jeg spiser blomkål og brokkoli fremfor salat (agurk, tomat, isbergsalat, paprika o.l).

Favoritt middagen min for tiden er kyllingfile skåret i biter og stekt i masse smør og kokt blomkål/brokkoli også heller jeg kyllingfileen med smelta smør over, har også litt stekt løk sammen med og hvitløkskrydder over..

Teller du karber slik at du veit du ligger mellom 15-20?
Jeg har hatt 2-3 uker nå der jeg ikke har telt karber men bare tatt sånn ca og har nesten ikke gått ned noe eller stått helt stille eller opp 1-1,5 kg men så snart jeg begynnte med brokkoli og blomkål igjen og begynnte og telle karber litt mer nøyaktig så går vekta ned igjen :-)
Gi det noen uker til så løsner det nok for deg :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:52   #3
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

og grunnen til at du har gått opp de 0,5 kg kan være akkurat pga du falt ut av ketose og kroppen samlet vann igjen..
Jeg skal ikke si at det er derfor men det kan kansje være derfor?

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 22:54   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Jeg går opp i vekt i ketose når jeg spiser ost, rømme og fløte.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 08:41   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Vil også nevne dette med fett......du spiser nok litt for lite fett.....
Du skal ha 140 - 200 gr pr dag - og det er ganske mye!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 09:15   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

gi det litt til...og følg kostholdet ikke kutt ut fettet og drikk vann. Spis "rent"

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:00   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av Mogvai, her.


En ganske typisk dag som i dag har jeg f.eks. spist:

Frokost: To egg + 4 strimler bacon
Lunch: Laksefilet + salat (isberg, agurk og litt tomat), med rømme til
Middag: ostelasagne (hentet fra sidene her) med salat.

Hva gjør jeg galt? Tips?

For lite fett, for lite grønnsaker. (iseberg og agurk er omtrent bare vann og ingenting næring i)

Du spiser deg mett til hvert måltid, du går ikke sulten?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:44   #8
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

for lite fett kansje?
jeg merker vekta går fortere ned om jeg spiser blomkål og brokkoli fremfor salat (agurk, tomat, isbergsalat, paprika o.l).

Favoritt middagen min for tiden er kyllingfile skåret i biter og stekt i masse smør og kokt blomkål/brokkoli også heller jeg kyllingfileen med smelta smør over, har også litt stekt løk sammen med og hvitløkskrydder over..

Teller du karber slik at du veit du ligger mellom 15-20?
Jeg har hatt 2-3 uker nå der jeg ikke har telt karber men bare tatt sånn ca og har nesten ikke gått ned noe eller stått helt stille eller opp 1-1,5 kg men så snart jeg begynnte med brokkoli og blomkål igjen og begynnte og telle karber litt mer nøyaktig så går vekta ned igjen :-)
Gi det noen uker til så løsner det nok for deg :-)

det med broccoli og blomkål virker bedre enn salat på meg også,også metter d jo mer.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 12:13   #9
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Jeg sliter også fryktelig med å gå ned. Hvor mye har du å gå ned forresten? Jeg har før gått ned 17 kilo på denne "kuren", men mine siste 4 kilo vil bare ikke ned! Jeg har spist 15-20 karbs om dagen i tre uker nå, trener 4 ganger i uka (aerobic og vekter) men vekta står bom stille! Skikkelig skuffende! Men bit tenna sammen, jeg er sikker på at det løsner etterhvert. Og det hjelper nok å spise mer fett. Jeg er ikke så flink til det, så jeg vil tro det er grunnen.....Men jeg merker at huden er finere, vannet er borte og jeg føler meg slankere av en eller annen grunn...;-) Men det er ganske kjipt å "slite" så mye for ingenting!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 12:40   #10
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Jeg villa spist mest mulig rent kjøtt, fisk og fugl. Følge oppskriftene i boka ihvertfall en mnds tid, før en begynner med andre oppskrifter her i forumet.

Lykke til

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 12:49   #11
skippelabbe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Ski
Alder: 44
Innlegg: 10
skippelabbe er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Hei,
har sett inne på sidene her at man skal ha 140-200 gr. fett.
Hvor finner jeg mer ut om dette- og hvordan i all verden får dere i dere så mye fett?
:-)

skippelabbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:15   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av Mogvai, her.

En ganske typisk dag som i dag har jeg f.eks. spist:

Frokost: To egg + 4 strimler bacon
Lunch: Laksefilet + salat (isberg, agurk og litt tomat), med rømme til
Middag: ostelasagne (hentet fra sidene her) med salat.

Mener ikke å være frekk altså, men det ser ut som du spiser for lite av alt. For lite mat, for lite fett, for lite grønnsaker. Kroppen din tror den blir sulteforet og blåholder dermed på alt den får. Signerer Gerd; salat og agurk inneholder nesten bare vann, og gir ikke nok næring eller nok karber. Prøv blomkål eller broccoli dampet i smør istedet.

Jeg har nå holdt på i to år på ketolyse og har gått ned 40 kilo.
En typisk meny hos meg ser sånn ut:

Frokost: 3 egg med smeltet ost, 8-10 skiver bacon, alt stekt i meierismør
Lunsj: 10-12 kyllingvinger med hvitløksdip laget av seterrømme
Middag: 2 nakkekoteletter, masse Bearnaisesaus, blomkål eller broccoli med smeltet smør med harkokte eggebiter over.
Kvelds: Maarud bacongull med varm Bearnaisesaus eller hvitløksdip. Evt også kalde koteletter eller andre middagsrester.
Vann: 3,5 - 4 liter i døgnet.

Lykke til videre!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:46   #13
klementin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 40
klementin er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

beklager at jeg blander meg inn i tråden, men spiser du bare grønnsaker til ett måltid?

trodde man måtte spise noe grønt til alle måltider jeg, men hvis du har gått ned så mange kg uten skal jammen jeg også prøve det, er nemlig ikke spesiellt glad i grøntfor

også så mye god mat du spiser da, ser jeg kan legge om litt på menyen min


Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Mener ikke å være frekk altså, men det ser ut som du spiser for lite av alt. For lite mat, for lite fett, for lite grønnsaker. Kroppen din tror den blir sulteforet og blåholder dermed på alt den får. Signerer Gerd; salat og agurk inneholder nesten bare vann, og gir ikke nok næring eller nok karber. Prøv blomkål eller broccoli dampet i smør istedet.

Jeg har nå holdt på i to år på ketolyse og har gått ned 40 kilo.
En typisk meny hos meg ser sånn ut:

Frokost: 3 egg med smeltet ost, 8-10 skiver bacon, alt stekt i meierismør
Lunsj: 10-12 kyllingvinger med hvitløksdip laget av seterrømme
Middag: 2 nakkekoteletter, masse Bearnaisesaus, blomkål eller broccoli med smeltet smør med harkokte eggebiter over.
Kvelds: Maarud bacongull med varm Bearnaisesaus eller hvitløksdip. Evt også kalde koteletter eller andre middagsrester.
Vann: 3,5 - 4 liter i døgnet.

Lykke til videre!

klementin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:47   #14
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Mener ikke å være frekk altså, men det ser ut som du spiser for lite av alt. For lite mat, for lite fett, for lite grønnsaker. Kroppen din tror den blir sulteforet og blåholder dermed på alt den får. Signerer Gerd; salat og agurk inneholder nesten bare vann, og gir ikke nok næring eller nok karber. Prøv blomkål eller broccoli dampet i smør istedet.

Jeg har nå holdt på i to år på ketolyse og har gått ned 40 kilo.
En typisk meny hos meg ser sånn ut:

Frokost: 3 egg med smeltet ost, 8-10 skiver bacon, alt stekt i meierismør
Lunsj: 10-12 kyllingvinger med hvitløksdip laget av seterrømme
Middag: 2 nakkekoteletter, masse Bearnaisesaus, blomkål eller broccoli med smeltet smør med harkokte eggebiter over.
Kvelds: Maarud bacongull med varm Bearnaisesaus eller hvitløksdip. Evt også kalde koteletter eller andre middagsrester.
Vann: 3,5 - 4 liter i døgnet.

Lykke til videre!


Mener ikke å være frekk jeg heller.........men skjønner ikke hvordan det går an å få i seg så mye mat i løpet av en dag.
Men tydligvis så virker det, skal si du har vært flink . Skjønner at jeg må prøve og stappe i meg litt mer jeg også om det skal gå rette veien.

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:48   #15
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Hva slags bernaisesaus bruker du forresten?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:49   #16
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av meksiko, her.

det med broccoli og blomkål virker bedre enn salat på meg også,også metter d jo mer.


Ja merker stooor forskjell når jeg gikk over til blomkål og brokkoli igjen, måtte ha meg en pause borte fra det for hadde gått litt lei av det..
Så spiste salater men merket at jeg ble fortere sulten på kveldene da.

I går spiste jeg ikke mer en 2 speilegg, litt bacon, 1 kyllingfile 300 g blomkål og brokkoliblanding 2 skiver soyabrød med hamburgerrygg og paprika og agurk (skivene spiste jeg kun for og få opp kbh inntaket for kan ikke si jeg var noe sulten når jeg spiste det).

Så uten tvil blomkål og brokkoli gjør susen ja :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:22   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg.

Opprinnelig lagt inn av klementin, her.

beklager at jeg blander meg inn i tråden, men spiser du bare grønnsaker til ett måltid?

trodde man måtte spise noe grønt til alle måltider jeg, men hvis du har gått ned så mange kg uten skal jammen jeg også prøve det, er nemlig ikke spesiellt glad i grøntfor

Klementin: ja jeg spiser lite grønnsaker, men det er fordi min kropp tåler ekstremt lite karber. Det skal ingenting til hos meg, tydeligvis. Derfor heller nok kostholdet mitt litt mot Ketolyse a la Skaldeman kanskje; mer reint kjøtt og fett, mindre grønnsaker. Vi må alle prøve oss litt frem på egen kropp for å finne ut hva som passer best for oss.

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Mener ikke å være frekk jeg heller.........men skjønner ikke hvordan det går an å få i seg så mye mat i løpet av en dag.
Men tydligvis så virker det, skal si du har vært flink . Skjønner at jeg må prøve og stappe i meg litt mer jeg også om det skal gå rette veien.

Summergirl: Ja når jeg ser det på trykk nå så ser det jo utrolig mye ut... men clouet er å finne sin egen balanse, min kropp er jo forskjellig fra din kropp. Trikset er å spise når man er sulten, og så spise til man ikke er sulten lenger. Noen dager spiser jeg ikke mer enn to måltider, for jeg har ikke lyst på mer. Er jeg ikke sulten så spiser jeg ikke. Det varierer fra dag til dag. Etterhvert som man har holdt på lenger i gamet så blir man flinkere til å kjenne på sin egen kropp, og hva den trenger.

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Hva slags bernaisesaus bruker du forresten?

jeg bruker vanlig posesaus jeg. karbeinnholdet bak på pakken er basert på at man lager sausen med melk og margarin. Lager man den med fløte og meierismør istedet går karbeinnholdet drastisk ned. Ellers så bruker jeg også de ferdigsausene i beger fra Fjordland; de har veldig lite karber.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 17-02-09 kl 14:37.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:51   #18
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Da skal jammen jeg også innføre bernaisesaus i kostholdet mitt.
Fett OG godt på samme tid, kan det bli bedre?

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:52   #19
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Hællæ!!!

jeg kjenner meg igjen... og det der er absolutt ikke motiverende jeg er nå begynt i min 4. uke på ketolyse kuren.. jeg går ut og inn av ketose... og skjønner ikke hva jeg gjør galt???
først uken gik jeg ned 2,5 kg og i uke 2 gikk jeg opp, innen uke 3 var over bar jeg nesten tilbake til startvekten... så hva er vitsen???
jeg har en kollega som opplevde akkuratt det samme, men plutselig slapp det litt og vekten har begynt å gå ned... hun har holdt på 1 - 1 1/2 lenger enn meg så det ga meg motivasjon til å prøve litt til... jeg gir det enda et par uker ... har jeg ikke gått ned noen ting da heller gidder jeg ikke mer... IKKE GI DEG ENDA

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:04   #20
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Hei, min sambo opplever noe av det samme: vi er nå på tredje uka, og jeg har rast ned 5,5 kilo, mens min samboer har bare gått ned 1 kg.

Hun er i ketose og har vært det lenge. Vi spiser godt, selv om det kan hende det blir litt lite fett på henne, da hun ikke spiser fisk- røkelaks, peppermakrell osv, men får i seg fett stort sett fra brie og hvitost. Vi har også kuttet tomat ettersom det var oppgitt som en partystopper et sted her inne.

Utrolig nok har hun holdt motivasjonen oppe og ikke gitt seg, så vi håper proppen snart skal falle ut og vekten falle rimelig raskt.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 16:48   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Jeg tror ikke du skal henge deg opp i antall gram fett per dag osv. Det er forskjell på en skogsarbeider på 150 kg og en lite aktiv kvinne på 75. Det viktigste er at du har en fordeling med nok fett i forhold til protein og lavt nok karbohydratinnhold til at du er i ketose. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Du må prøve deg frem.

Madamen og jeg startet samtidig rett etter nyttår. Jeg begynte å gå ned umiddelbart, mens det tok tre uker før det løsnet for henne. Avhengig av hvordan kroppen fungerte før du la om kosten, vil det ta kortere eller lengre tid før den tilpasser seg det nye kosholdet.

En annen ting er at jeg har oppdaget at hvis det stopper opp et par dager, så gjør en ekstra treningsøkt underverker.

Mitt råd er å gi det mer tid. Og tenk på at du lever veldig sunt mens du venter


Sist redigert av Chunky : 17-02-09 kl 17:12.
  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 20:05   #22
Mogvai
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
Mogvai er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Tusen takk for masse fine svar!

Denne menyen var ikke lik alle dager, altså. Spiser faktisk som oftest grønnsaker til middag, men ikke mye til lunch. Spiser i kantina, og spiser av salatbaren der som ofte ikke har blomkål og brokkoli, og da plukker jeg det jeg vet det er lite karber i. Prøver å ta på litt olje eller rømme på salaten.

Tre egg og åtte skiver bacon til frokost? Da hadde jeg dødd. Gerd: ja, jeg spiser meg mett og går aldri sulten. Kjenner at blodsukkeret er stabilt og søthungeret er borte (tror jeg aldri jeg har kjent før noen gang).

Skal forsøke å få i meg enda litt mer fett, uten at jeg helt vet hvordan jeg skal klare det.

Kan dere kommentere dagens mat også, please?
Frokost: To egg og fire skiver bacon
Lunch: salat av isberg, tomat, agurk, tunfisk i olje, masse feta og rømme til.
Middag: Laksefilet med creme fraishe, brokkoli, blåmkål og litt løk stekt i smør og ispedd et egg for å binde det litt sammen.
Har også spist noen never paranøtter til mellommåltider.

Jeg drikker mye vann. Veldig glad i det og får i meg minst tre liter om dagen (og flyr på do deretter ).

I følge "mat på data" har jeg i dag fått i meg:
120 gram fett og 18 g kraber. Da er ikke baconet med, for det finner jeg ikke der. Da burde jeg jo ha fått i meg noe mer fett, men karbene er det samme. Burde ikke det være ok, da?

Mogvai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 20:46   #23
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

[quote=Mogvai;656588]
Frokost: To egg og fire skiver bacon
Lunch: salat av isberg, tomat, agurk, tunfisk i olje, masse feta og rømme til.
Middag: Laksefilet med creme fraishe, brokkoli, blåmkål og litt løk stekt i smør og ispedd et egg for å binde det litt sammen.
Har også spist noen never paranøtter til mellommåltider.

quote]


Synes den dagsmenyen høres veldig grei ut jeg da.. :-)
Løsner nok sikkert snart for deg og da renner nok kg bort :-D

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 20:49   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Mogvai: Dagens meny såg veldig bra ut

Men husk at nøtter kan være vektbrems (Det er det for meg )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:45   #25
Mogvai
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
Mogvai er på en erverdig vei

Sv: 2. uke unnagjort og + 0,5 kg

Takk.

Prøver å begrense nøttespisingen, men det er så kjekt med noen paranøtter innimellom. Har ikke kjøleskap på jobben, og svett ost (f.eks) er ekkelt...

Mogvai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no