Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizza med sprø bunn!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-11, 18:42   #151
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Lagde denne i går og ble veldig fornøyd!

Smaken var god, synes ikke den smakte egg i det hele tatt. Ble ikke så sprø som jeg trodde, men det gjorde ingenting. Klarte å forspise meg en smule, gitt

Det er den tredje type lavkarbo-pizza jeg har prøvd meg på, Beste hittil og jeg kommer til å bake den igjen...veldig snart

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:19   #152
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Pizza med sprø bunn!

Nå kose vi oss med denne pizzaen, ble godt og sambo syntes ikke det smakte så store forskjell på vanlig pizzabunn og denne, så da blir det denne fremover

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 19:55   #153
pullido
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 6
pullido er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Denne er akkurat fortært, lagde dobbel dose og brukte fiberhusk og lit johannesbrødkjernemel samt en dasj med kruskakli istedet for bakepulveret.
Skulle dratt ut deigen mer enn jeg gjorde, men den så så tynn ut når jeg hadde tatt
den utover at jeg ville gjøre den tynnere, kunne dratt den ut 1/4 til iaf.

Den ble utolig god, helt i toppen av de oppskriftene jeg har forsøkt!

__________________


pullido er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:42   #154
siljeand
Medlem
 
siljeand sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 94
siljeand er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Lagde denne i dag, men klarte ikke å spre bunnen over hele formen, så jeg lagde dobbel røre. Bunnen ble ganske høy og ikke sprø. Den hadde litt konsistens som omelett, men smakte pizzabunn. Kommer nok til å lage denne flere ganger, og kanskje prøve med litt krydder i

__________________




Delmål 1
siljeand er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:32   #155
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Pizza med sprø bunn!

Ja dette er jo nesten som vanlig pizza. Neste gang dobler jeg røren

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 20:33   #156
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pizza med sprø bunn!

Har laget denne 2 ganger nå - den første hadde en fæl konsistens, som svamp, eller tørr/gammel omelett, den neste ble crispy og smakte deilig.

Av og til er det utrolig vanskelig å lese gjennom 20 oppskrifter og tilbakemeldinger som spriker i alle retninger. Dessuten er jeg drittlei omelett, og liker heller ikke lukten av brunet ost (klarer ikke ostechipsene som så mange her inne liker)

Tenkte jeg derfor skulle dele med dere, hva som kan gå galt med denne.

Det ene er at man må smøre den TYNT utover. Tynnere enn du tror. Det andre er at posisjonen i ovnen har masse å si. Det tredje går på hvor mye væske fyllet har.

Første gangen tenkte jeg at dette ble nok til en porsjon, etter å ha kikket på røra, og brukte en normal 24 cm kakespringform i teflon for å holde røra på plass. Jeg brukte litt fiberhusk + ketolyse bakemiks istedet for soyamel, resten etter oppskriften. Jeg satte røra midt i ovnen siden det tross alt er mere en kakedeig enn en meldeig. Den ble brun oppå og kladdete under, og jeg fikk den knapt ut av teflonformen. Ikke bruk bakeplater eller former som hindrer fuktighet i å fordampe, eller varmen i å nå frem på undersiden! Det ble skikkelig soggy, og samtidig vokste maten i munnen.

Siste gangen stekte jeg den på en lav rille, og selv om kantene så litt brune ut, så ble den jevnt stekt. Jeg byttet ut en ts fiberhusk (som egentlig lukter sopp) med en ts kruskakli. Jeg tror den ble mindre svampete av dette. Det aller viktigste, var likevel at jeg brukte bakepapir, som jeg helte noen spiseskjeer olje over, og smurte godt inn. Når jeg dro røra utover hang den ikke fast i papiret, men gled på en hinne av olje, om dere skjønner. Når du synes det ser tynt nok ut, så dra den enda litt mer ut. Og enda littt til! Husk å tilsette bakepulveret helt til slutt. Om bakepulveret får være lenge i røra går futten ut av det.

Ellers anbefaler jeg å tilsette masse, masse fyll uten å bry seg om fettet fra osten, kjøttet, osv, siden det er dette som gjør pizzaen god, og som gjør måltidet sunnere for oss lav-karboere

Jeg hadde på hvitløks- og urtemarinerte biffstrimler, paprika, tomat, løk og et lass med jarlsberg og parmesan. Hadde litt oregano i bunnen siden jeg synes ketolyse bakemiks lukter veldig som - sånne kjeks med vanilje/sitronfyll?

Andregangs steking med fyllet tok jeg på en høyere rille, siden jeg forhåndsstekte fyllet i en stekepanne, for å drive ut fuktighet. Da trenger man ikke mange minuttene for å få en ferdig pizza. Dette er faktisk helt essensielt. Jeg laget svært konsentrert tomatsaus med pure, istedet for tomater på boks, med høy konsentrasjon av gode smaker som urter, løk og hvitløk. Dette varmet jeg med litt olivenolje i en kjele. Jeg brukte kanskje en tiendedel av det jeg ville brukt på en normal pizza, men det ga like mye smak, selv om det var litt mer jobb å dra sausen utover. Sausen var ikke god å smake på ren, men den fungerte utrolig bra dratt tynt utover.

Til slutt lagde jeg en deilig "rømmedressing" av creme fraiche, knust hvitløk, litt splenda, salt, eddik og urter.

Dette blir en fast gjenganger på middagsbordet!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:20   #157
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Pizza med sprø bunn!

TUSEN takk for herlig oppskrift Imse! Den beste av pizzaoppskriftene jeg har prøvd her hittil. Lagde dobbel oppskrift, smurte ut på bakepapir på bakeplate, det ble nok til nesten ei hel plate og dermed nok til minst fire lunsjer til meg på jobben.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 01:23   #158
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Gleder meg til å prøve denne!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 17:31   #159
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Denne bunnen var faktisk god! Jeg stekte opp to bunner igår, og la den ene i fryseren.. Fylte pizzan med deilig pizzafyll og stekte den i 8-9 minutter.. Deilig og mettende!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 02:21   #160
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Denne her er fantastisk god! Faren min som er en kresen høykarbomann syntes at pizzaen min med denne bunnen var den beste pizzaen han hadde smakt! Og jeg synes den var nydelig jeg også! Og de andre som smakte også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 19:20   #161
Eirorinon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 32
Eirorinon er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Denne skal jeg prøve nå Spent siden jeg er ny på lavkarbo

Eirorinon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig uvisst :p Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 19:40   #162
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Herlig tips! Denne står i ovnen nå

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:23   #163
Eirorinon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 32
Eirorinon er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Farsken, bunnen min ble myk =\

Eirorinon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig uvisst :p Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:24   #164
Eirorinon
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 32
Eirorinon er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Må vel steike enda lenger neste gang. Stekte på 200 grader i ca 11 minutter. Hun som har laget en lignende oppskrift - bare til flere - skreiv at hun satte ovnen på 200 grader og at bunnen var ferdig etter 8 minutter. :O

Eirorinon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig uvisst :p Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:00   #165
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av Eirorinon, her.

Må vel steike enda lenger neste gang. Stekte på 200 grader i ca 11 minutter. Hun som har laget en lignende oppskrift - bare til flere - skreiv at hun satte ovnen på 200 grader og at bunnen var ferdig etter 8 minutter. :O

bunnen min tok 10 min på 225 grader på rist med bakepapir. så stekte jeg med fyllet på, på nest øverste rille i 5 min. det ble perfekt!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 09:02   #166
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Pizza med sprø bunn!

Trodde jeg hadde bakemix, men det viste seg at jeg har kjøpt BakePro!!!
Er det derfor jeg ikke syns denne bunnen ble så god?

Tror jeg må prøve med skikkelig bakemix for denne var så kjapp å hive sammen

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 15:05   #167
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Trodde jeg hadde bakemix, men det viste seg at jeg har kjøpt BakePro!!!
Er det derfor jeg ikke syns denne bunnen ble så god?

Tror jeg må prøve med skikkelig bakemix for denne var så kjapp å hive sammen

Bare å bruke kokosmel, mandelmel eller malte mandler, går så fint atte.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 16:29   #168
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Pizza med sprø bunn!

Denne ble ordentlig god ved å erstatte noe av osten med parmesan Brukte mandelmel og den smakte herlig!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 21:45   #169
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Bare å bruke kokosmel, mandelmel eller malte mandler, går så fint atte.

Da får vi prøve med kokos- eller mandelmel neste gang!

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 06:51   #170
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Trodde jeg hadde bakemix, men det viste seg at jeg har kjøpt BakePro!!!
Er det derfor jeg ikke syns denne bunnen ble så god?

Tror jeg må prøve med skikkelig bakemix for denne var så kjapp å hive sammen

Jeg prøver å bruke minst mulig soya, så jeg har ikke bakemix. Jeg pleier å bruke proteinpulver i denne oppskriften, og synes at det smaker godt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 20:27   #171
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Pizza med sprø bunn!

Dette ble middagen i dag

Dobbel porsjon til langpanne, og brukte 7 g mandelmel og 13 g sesammel. Det funket helt fint

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 18:23   #172
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Pizza med sprø bunn!

Lagde denne i dag, med kokosmel (brukte kanskje litt i overkant, deigen ble litt kornete før jeg spedde ut med vann). Stekte den nok litt for lenge, men den ble helt ok! Ikke eggete eller svampete, heller litt på den tørre siden. Gikk fint å spise med hendene. Flott erstatning!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 22:20   #173
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Re: Pizza med sprø bunn!

Jeg lagde denne under sterk tvil. MEN den blei bra! Den smakte ikke egg og var ikke svampete! Jeg brukte bakepro,kokosmel og litt kruskakli. Hadde også oppi litt tørkete urter. Denne lager vi igjen her
Takk for oppskrift-tips

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-13, 16:25   #174
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizza med sprø bunn!

Jeg vurderer å bruke denne oppskriften i dag... Er det noen som har prøvd pizzaoppskriften som står på bakemiks-boksen fra Ketolyse.no? Og som har prøvd denne oppskriften her? Lurer på hvem som er best? Noen som vet det?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 15:57   #175
Maxie10
Juniormedlem
 
Maxie10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 15
Maxie10 er på en erverdig vei

Sv: Pizza med sprø bunn!

Lagde denne i dag, brukte Atkins-mel. Den ble veldig god!

__________________
"Nobody else is gonna put it right for me. Nobody but me is gonna change my story!"
Vær obs på at tickeren teller cm og ikke kilo

Maxie10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza med "ekte" bunn! Iset Middag 25 12-09-09 20:58
Pizza uten bunn Marasmus Middag 4 01-08-09 22:12
Kjempegod pizza uten bunn Gabben Lunsj 6 22-04-09 15:06
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
Pizza Bunn Valnøtt Middag 13 11-06-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no