Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Holder på å bli ko-ko i hodet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 14:07   #1
drømmefanger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 44
Innlegg: 6
drømmefanger er på en erverdig vei

Holder på å bli ko-ko i hodet

Nå er jeg i ketose, tok test igår. Prøver å sette meg inn i dette lavkarbo greiene. MEN.... det eneste som skjer er at jeg blir totalt forvirret. For femti prosent skriver jo hvor bra det er med ketogen diett og lavkarb, men de restrerende skriver at det ikke er bra i lengden. Og at når enn begynner å spise igjen med litt mer karb går enn opp i vekt med en gang igjen.
feks
[u][u]Andre bivirkninger ved ketosis er:
Større risk for dehydrering på grunn av manglende vannlagre i kroppen.
Hodepine.
Svimmelhet.
Lavere metabolsk hastighet på grunn av kroppens følelse av å være i et sultstadium.
Lavere antall muskelmitokondrier (de små fettforbrennende plantene inni muskelcellene), som minsker effektiviteten til fett forbrenning i muskelcellene.
Nedgang i treningsprestasjon.
Stort press på nyrene, og mulighet for langvarig skade, på grunn av økt proteinmetabolisme i blodomløpet.
Stort press på lever, og mulighet for langvarig skade.
Fare for gikt på grunn av forhøyede ammoniakknivåer.
Reduksjon i benmasse på grunn av kalsiumlekkasje.
Fare for å få nyrestein på grunn av økt urinsyre og kalsium oxalat nivåer.[/b]

Blir jo helt psyko at så mye om og men... Er det bra eller ikke?????

drømmefanger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:21   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av drømmefanger, her.

Nå er jeg i ketose, tok test igår. Prøver å sette meg inn i dette lavkarbo greiene. MEN.... det eneste som skjer er at jeg blir totalt forvirret. For femti prosent skriver jo hvor bra det er med ketogen diett og lavkarb, men de restrerende skriver at det ikke er bra i lengden. Og at når enn begynner å spise igjen med litt mer karb går enn opp i vekt med en gang igjen.
feks
[u][u]Andre bivirkninger ved ketosis er:
Større risk for dehydrering på grunn av manglende vannlagre i kroppen.
Hodepine.
Svimmelhet.
Lavere metabolsk hastighet på grunn av kroppens følelse av å være i et sultstadium.
Lavere antall muskelmitokondrier (de små fettforbrennende plantene inni muskelcellene), som minsker effektiviteten til fett forbrenning i muskelcellene.
Nedgang i treningsprestasjon.
Stort press på nyrene, og mulighet for langvarig skade, på grunn av økt proteinmetabolisme i blodomløpet.
Stort press på lever, og mulighet for langvarig skade.
Fare for gikt på grunn av forhøyede ammoniakknivåer.
Reduksjon i benmasse på grunn av kalsiumlekkasje.
Fare for å få nyrestein på grunn av økt urinsyre og kalsium oxalat nivåer.[/b]

Blir jo helt psyko at så mye om og men... Er det bra eller ikke?????

Hvor på forumet fant du dette??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:38   #3
drømmefanger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 44
Innlegg: 6
drømmefanger er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvor på forumet fant du dette??

Det husker jeg ikke. Har lest så mye nå. Blir bare mer og mer forvirret av hva som er bra eller ikke.

drømmefanger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:40   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Jeg ville kjøpt eller lånt en bok - så får du svar på mange spørsmål.

Her er en oversikt over noe av det som finnes.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:41   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Vet ikke helt hvor du har funnet dette, men her var det mye rart. Skal prøve å svare så godt jeg kan på disse. Andre har helt sikker klokere svar enn meg!

Andre bivirkninger ved ketosis
(Ketose er det riktige ordet)

Større risk for dehydrering på grunn av manglende vannlagre i kroppen.
"manglende vannlagre i kroppen" var en svært dramatisk måte å formulere det på, men ja, det er viktig å drikke vann på ketogen kost.

Hodepine.
Bare i begynnelsen til kroppen kommer over karboabstinensene.

Svimmelhet.
Bare i begynnelsen til kroppen kommer over karboabstinensene.

Lavere metabolsk hastighet på grunn av kroppens følelse av å være i et sultstadium.
Dette er feil. Kroppen får endelig metthetsfølelse av LCHF-kost, og den metabolske hastigheten er i riktig hastighet; ikke for fort - og ikke alltid for sakte

Lavere antall muskelmitokondrier (de små fettforbrennende plantene inni muskelcellene), som minsker effektiviteten til fett forbrenning i muskelcellene.
Dette var helt gresk for meg, altså!

Nedgang i treningsprestasjon.
HELT FEIL! Mange opplever det helt motsatte - men som sagt - i begynnelsen kan alt virke tungt.

Stort press på nyrene, og mulighet for langvarig skade, på grunn av økt proteinmetabolisme i blodomløpet.
Myten om at mye protein er skadelig for nyrene er avgått ved døden forlengst. Man spiser heller ikke så mye mer protein enn før - man er bare mer bevisst på å få i seg protein.

Stort press på lever, og mulighet for langvarig skade.
Dette er også helt feil. Det kommer av troen på at fett gir fettlever. Det er sukker og kornprodukter som gir fettlever, fordi karbohydratene blir omgjort til fett i kroppen.

Fare for gikt på grunn av forhøyede ammoniakknivåer.
Har aldri hørt at man får gikt av et lavkarbokosthold.

Reduksjon i benmasse på grunn av kalsiumlekkasje.
Her er det helt motsatt. Får vi riktig kosthold, unngår vi benskjørhet. Norge ligger i toppen på statistikker over benskjørhet, og det kommer ikke av lavkarbokosthold.

Fare for å få nyrestein på grunn av økt urinsyre og kalsium oxalat nivåer.
Mange plager og symptomer blir forsterket i overgangen fra karbohydratrik mat til fettrik lavkarbo. Når man går over på lavkarbo, går systemet over til normal drift - og sånn som nyresteiner er da pent nødt til å forlate kroppen.

[/font][/quote]


Sist redigert av Veggpryd : 10-09-09 kl 15:08.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:46   #6
drømmefanger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 44
Innlegg: 6
drømmefanger er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg ville kjøpt eller lånt en bok - så får du svar på mange spørsmål.

Her er en oversikt over noe av det som finnes.

Jeg har både skalderman og ketolyse boken. Men er like forvirret for det om. Helst på grunn av sunn fornuft sier at det ikke kan være sunt i lengden å ikke spise frukt og grønt på samme måte som før. Og på grunn av det som står om ketogene dietter, fra "motstandere" ikke er lovende.
Vil jo heller ikke legge på meg igjen når jeg slutter.
Kanskje lavkarbo, med litt brød, frukt, litt melk, mye grønnsaker og proteiner er bedre i lengden enn å spise så lite karb at kroppen kommer i ketose?

Ver så snill, noen med erfaringer, kunnskap... kom med det !!

drømmefanger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:55   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Her en noen tråder fra Pål, han forsker på emnet lavkarbo, og må absolutt sies å ha kunnskap i emnet: http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=3724397

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:15   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Hei,
Du må nok hive over bord en god del gammel lærdom om hva som er sunt. Det er nok en del som sliter med tankemønsteret i overganen fra vanlig norsk kosthold til lavkarbo.
Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karboredusert kosthold, alt opp til 150 kh pr dag. Alle kostholds retningene du finner her inne er lavkarbo, men alle lavkarbo er ikke ketogene. Skaldemann og ketolyse er begge ketogene kosthold. Jeg har fulgt ketolyse kostholdet i 1,5 år og jeg spiser mer grønnsaker nå enn jeg har gjort noen gang før.
Ser du nevner at du kan tenke deg å spise litt brød og litt melk, tydelig på at statens ernæringsråd fortsatt gnager i underbevisstheten, he, he…
Hadde ketogent kosthold vært farlig i det lange løp så hadde nok ikke menneskeheten eksistert i dag…

Helt enig med Carisma, de trådene hun har linket til er ypperlig lesning.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:22   #9
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din frustrasjon! Jeg ble både forvirret og smådeppa en stund fordi jeg leste så utrolig motstridende info, både herinne og ellers på nettet. Løsningen for min del var å lese ketolyseboka én gang til, og holde meg langt unna nettet før jeg følte meg litt mer sikker på hva det var jeg holdt på med. I ettertid har det vist seg at det som passer best for min del er en viss blanding av ketolyse og det skaldemann skriver. Så mitt råd er: Les deg opp på én retning og la vær å lete "overalt" til du vet hva den retningen dreier seg om, finner du så ut at den eventuelt ikke passer til deg, så les en annen. Men IKKE les mange samtidig.

Masse lykke til! For det er én ting jeg har blitt sikker på: Lavkarbo er sunt og godt for meg, kroppen og psyken min

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:24   #10
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Her en noen tråder fra Pål, han forsker på emnet lavkarbo, og må absolutt sies å ha kunnskap i emnet: http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=3724397


Når jeg trykker på linken får jeg bare: Sorry - no matches. Please try some different terms.

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:28   #11
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Mercudia, her.

Når jeg trykker på linken får jeg bare: Sorry - no matches. Please try some different terms.

Trykk på søkerfunksjonen (utvidet søk) og søk opp innlegg til brukernavnet: Pål.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 19:31   #12
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av drømmefanger, her.

Jeg har både skalderman og ketolyse boken. Men er like forvirret for det om. Helst på grunn av sunn fornuft sier at det ikke kan være sunt i lengden å ikke spise frukt og grønt på samme måte som før. Og på grunn av det som står om ketogene dietter, fra "motstandere" ikke er lovende.
Vil jo heller ikke legge på meg igjen når jeg slutter.
Kanskje lavkarbo, med litt brød, frukt, litt melk, mye grønnsaker og proteiner er bedre i lengden enn å spise så lite karb at kroppen kommer i ketose?

Ver så snill, noen med erfaringer, kunnskap... kom med det !!

Du skriver her at du ikke vil legge på deg når du slutter, men det er ingen kur og spise lavkarbo, det er en livsstilsendring. Det må tas hensyn til dette resten av livet

Kan jo sikker spise mer karber etterhvert, men du kan nok ikke gå tilbake å spise 3 brødmåltider med melk hver dag.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:02   #13
drømmefanger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 44
Innlegg: 6
drømmefanger er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Du skriver her at du ikke vil legge på deg når du slutter, men det er ingen kur og spise lavkarbo, det er en livsstilsendring. Det må tas hensyn til dette resten av livet

Kan jo sikker spise mer karber etterhvert, men du kan nok ikke gå tilbake å spise 3 brødmåltider med melk hver dag.

Ja den er greit, vil gjerne ha et lavkarb kosthold, men kan jo ikke gå rundt i ketose. Var det jeg mente

drømmefanger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:37   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Mercudia, her.

Når jeg trykker på linken får jeg bare: Sorry - no matches. Please try some different terms.

OK, prøver å poste trådene da:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24709
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:15   #15
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Takk skal du ha Carisma. Masse nyttig der

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:04   #16
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av drømmefanger, her.

Ja den er greit, vil gjerne ha et lavkarb kosthold, men kan jo ikke gå rundt i ketose. Var det jeg mente

Selvsagt, veldig forståelig. Og du vil nok ikke legge på deg selvom du begynner å innføre litt mer karber i kosten igjen. I begynnelsen når en er i ketose går man ned mye vann og vekta vil vise en del opp om man går på en karbesprekk. Har opplevd dette selv, men man bør ikke helnge seg så mye opp i vekta. Bedre å ta mål
Ellers, veldig godt svar fra veggpryd!

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:06   #17
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Hei!

Jeg vurderte lenge om å begynne på lavkarbo - og skjekket alle mulige fordeler og ulemper. Siden jeg kjenner flere i min omgangskrets som er idrettsmenn, to leger og en kostekspert så spurte jeg også hva de synes.
Dessverre var alle dem NEGATIV til lavkarbo! Ikke fordi de ikke visste mye om det men fordi de var klar over de mange bivirkningene..

I tillegg ble jeg lite motivert av tanken om å aldri spise kake, brød etc og alltid måtte tenke karbo - resten av livet! Så deprimerene tanke at jeg ga opp. Var også redd kiloene bare ville komme tilbake hvis jeg begynte å spise normalt.

Så jeg begynte å gå tur 1,5 timer pr dag og spiste LITT sunere og gikk 8 kilo på 8 uker Målet er nådd - og vekta har holdt seg stabil i 3 måneder!

Ingen karbotelling, ingen irriterende stagnasjoner, ingen dårlig ånde

Jeg har også vært innom lavkarbo sidene mange ganger og det forundrer meg hvordan de aller fleste på forumet her nekter å innse farene ved å leve lavkarbo resten av livet... Det er skremmende hvordan de varmt anbefaler denne livsstilen til andre og nekter å høre eksperter og forskere som kommer med andre synspunkter.

Lykke til og som sagt ville jeg anbefalt deg "leve sunnere" diett enn lavkarbo

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:13   #18
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Hei!

Jeg vurderte lenge om å begynne på lavkarbo - og skjekket alle mulige fordeler og ulemper. Siden jeg kjenner flere i min omgangskrets som er idrettsmenn, to leger og en kostekspert så spurte jeg også hva de synes.
Dessverre var alle dem NEGATIV til lavkarbo! Ikke fordi de ikke visste mye om det men fordi de var klar over de mange bivirkningene..

I tillegg ble jeg lite motivert av tanken om å aldri spise kake, brød etc og alltid måtte tenke karbo - resten av livet! Så deprimerene tanke at jeg ga opp. Var også redd kiloene bare ville komme tilbake hvis jeg begynte å spise normalt.

Så jeg begynte å gå tur 1,5 timer pr dag og spiste LITT sunere og gikk 8 kilo på 8 uker Målet er nådd - og vekta har holdt seg stabil i 3 måneder!

Ingen karbotelling, ingen irriterende stagnasjoner, ingen dårlig ånde

Jeg har også vært innom lavkarbo sidene mange ganger og det forundrer meg hvordan de aller fleste på forumet her nekter å innse farene ved å leve lavkarbo resten av livet... Det er skremmende hvordan de varmt anbefaler denne livsstilen til andre og nekter å høre eksperter og forskere som kommer med andre synspunkter.

Lykke til og som sagt ville jeg anbefalt deg "leve sunnere" diett enn lavkarbo

…og hva er det som er så farlig da. Vil gjerne høre om de bivirkningene av lavkarbo du snakker om.


Sist redigert av arnakristin : 13-09-09 kl 22:26.
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:22   #19
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

…og hva er det som er så farlig da. Vil gjære høre om de bivirkningene av lavkarbo du snakker om.



Det vil jeg også gjerne høre...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:22   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Jeg har også vært innom lavkarbo sidene mange ganger og det forundrer meg hvordan de aller fleste på forumet her nekter å innse farene ved å leve lavkarbo resten av livet... Det er skremmende hvordan de varmt anbefaler denne livsstilen til andre og nekter å høre eksperter og forskere som kommer med andre synspunkter.

Hva er disse skremmende farene da? Og hvordan henger det sammen med at til og med at til og med ernæringsrådet har uttalt at lavkarbo er en OK måte å gå ned i vekt på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:25   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Det er nok mange her som IKKE er klar over hvor dårlig de er de bivirkningene de har hatt av lavkarbo.
JEG, for eksempel, har tydeligvis ikke skjønt at det fakta at bulemien ble borte var en ille bivirkning. Ei heller det fakta at jeg IKKE trenger gå på vanndrivende lengere.. For ikke snakke om angsten som forsvant; meeeget trasig bivirkning.. Og huuuden da! Huden er blitt sååå mye glattere på lavkarbo!! En uting er det..
--

Håper at du forstår det var et forsøk på ironi... Lavkarbo er fabelaktig!

Jeg jobber selv på et klinikk med mange leger og flere av dem har begynt med lavkarbo. Kjenner også en patolog som går på lavkarbo og han er overhodet IKKE skremt av lavkarbomaten; han ser omtrent daglig konsekvensen av vanlig" mat; tette årer etc...

Nei, jeg er megatakknelig for at noen introduserte lavkarbo for meg, og det er den måten jeg ønsker leve på!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:31   #22
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av drømmefanger, her.

Nå er jeg i ketose, tok test igår. Prøver å sette meg inn i dette lavkarbo greiene. MEN.... det eneste som skjer er at jeg blir totalt forvirret. For femti prosent skriver jo hvor bra det er med ketogen diett og lavkarb, men de restrerende skriver at det ikke er bra i lengden. Og at når enn begynner å spise igjen med litt mer karb går enn opp i vekt med en gang igjen.
feks
[u][u]Andre bivirkninger ved ketosis er:
Større risk for dehydrering på grunn av manglende vannlagre i kroppen.
Hodepine.
Svimmelhet.
Lavere metabolsk hastighet på grunn av kroppens følelse av å være i et sultstadium.
Lavere antall muskelmitokondrier (de små fettforbrennende plantene inni muskelcellene), som minsker effektiviteten til fett forbrenning i muskelcellene.
Nedgang i treningsprestasjon.
Stort press på nyrene, og mulighet for langvarig skade, på grunn av økt proteinmetabolisme i blodomløpet.
Stort press på lever, og mulighet for langvarig skade.
Fare for gikt på grunn av forhøyede ammoniakknivåer.
Reduksjon i benmasse på grunn av kalsiumlekkasje.
Fare for å få nyrestein på grunn av økt urinsyre og kalsium oxalat nivåer.[/b]

Blir jo helt psyko at så mye om og men... Er det bra eller ikke?????

Halvparten av de punktene er rent vås, resten er i beste fall feiltolkninger. Sto det på iform?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:32   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Jeg har også vært innom lavkarbo sidene mange ganger og det forundrer meg hvordan de aller fleste på forumet her nekter å innse farene ved å leve lavkarbo resten av livet... Det er skremmende hvordan de varmt anbefaler denne livsstilen til andre og nekter å høre eksperter og forskere som kommer med andre synspunkter.

Lykke til og som sagt ville jeg anbefalt deg "leve sunnere" diett enn lavkarbo

Hva er farene med å leve lavkarbo resten av livet? Opplys mitt uvitende sinn er du grei...

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:33   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av drømmefanger, her.

For femti prosent skriver jo hvor bra det er med ketogen diett og lavkarb, men de restrerende skriver at det ikke er bra i lengden.

Mener du at 50 % av oss som er her sier at katogen kost IKKE er bra i lengden??? DET har jeg overhodet ingen tro på.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:36   #25
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

ja selvfølgelig går dere til usaklig angrep på meg - bare fordi jeg mener at lavkarbo ikke er en ideel måte å leve på..

og jeg trenger vel ikke å ramse opp alle bivirkningene nå de fleste og mest alvorlige er nevnt i trådstarterens innlegg...????

det er nesten mosromt at når dere ikke har gode argumenter for å forklare og motbevise bivirknigene så skriver dere som oftest "dette har jeg ikke hørt om"!
spiller ingen rolle om hver enkel av dere har hørt om det eller ikke - poenget er at bivirkningene kan være katastrofale! Innse det eller ei!

Antar at de allerfleste her vil leve lavkarbo fordi det ser som om at det er den letteste vei til en slankere kropp (har tenkt tanken selv) - og dere lever litt sånn opp i skyene - jeg prøver bare å få dere ned på jorda igjen

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brokkoli holder deg ung ... Nille Nyheter / media 10 16-03-08 11:56
Hår (på hodet) Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 5 31-10-07 20:58
Hvor lenge holder kjøttet? Sugarpill Generell diskusjon 7 03-08-07 18:11
Holder dette...? cathrine Kosttilskudd 8 30-01-07 13:35
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no