Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hjertesukk, trenger en oppmuntring

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 10:07   #1
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Hjertesukk, trenger en oppmuntring

Idag trenger jeg sårt litt motivasjon. Har gått på lavkarbo siden 7 februar. Skled ganske ut i påsken og er nesten godt inne idet igjen. Har ikke fulgt noen veldig strikt linje men generellt kuttet ut masse karbohydrater. Gjør det pga helsa og ikke vekt selv om det som skulle forsvinne er bare fint siden jeg også er overvektig. Jeg har ikke gått ned mere enn ca 5 kilo, men 5 cm i livet er borte og ned en buksestr.
Har i dag registrert meg på diett.no for å kunne følge litt med på hva jeg får i meg.
Det som plager meg litt for tida er at jeg føler jeg får veldig liten støtte fra andre ang maten for tida.... Det har ikke hatt den effekten som jeg håpet å bytte til lavkarbo. Ja, jeg har mindre smerter og kommer meg raskere etter smertehelvete. Men er fortsatt ganske sliten og utmattet. Vet Rom ikke ble bygget på en dag, men leser jo om alle de gode historiene og håper det skal skje en selv......
Har i det siste merket at jeg reagerer med voldsomme smerter når jeg får i meg endl hvitt mel.... Og tanken har slått meg at jeg kansje kan være glutenintolerant, men hvordan kan dette sjekkes?
Er visst ikke unormalt med fibromyalgi å reagere på gluten, så kanskje det gjelder meg også.... i tillegg har jeg som sagt overvekt og pco.... høyt kolesterol, lett forhøyet blodtrykk,er det samtidig insulinresistens her? Kan det sjekkes?(høres ut som om jeg leter etter "feil) ønsker ikke noe av dette selvfølgelig, men det hadde vært så mye lettere å si når man reiser bort at jeg tar med eget brød jeg, siden jeg reagerer på gluten.....

Ble litt langt men trenger litt puff og oppmuntring til å fortsette

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:17   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hjertesukk, trenger en oppmuntring

Kan du ikke bare si at du holder på å finne ut hva som feiler deg og derfor er du veldig påpasselig med hva du spiser og har med eget brød fordi du har en mistanke om at det kan være mel du reagerer på. Sier du at du kan være glutenintolerant vil noen sikkert lage glutenfritt brød til deg og såvidt jeg har skjønt så inneholder det enormt med karber?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:57   #3
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Hjertesukk, trenger en oppmuntring

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Idag trenger jeg sårt litt motivasjon. Har gått på lavkarbo siden 7 februar. Skled ganske ut i påsken og er nesten godt inne idet igjen. Har ikke fulgt noen veldig strikt linje men generellt kuttet ut masse karbohydrater. Gjør det pga helsa og ikke vekt selv om det som skulle forsvinne er bare fint siden jeg også er overvektig. Jeg har ikke gått ned mere enn ca 5 kilo, men 5 cm i livet er borte og ned en buksestr.
Har i dag registrert meg på diett.no for å kunne følge litt med på hva jeg får i meg.
Det som plager meg litt for tida er at jeg føler jeg får veldig liten støtte fra andre ang maten for tida.... Det har ikke hatt den effekten som jeg håpet å bytte til lavkarbo. Ja, jeg har mindre smerter og kommer meg raskere etter smertehelvete. Men er fortsatt ganske sliten og utmattet. Vet Rom ikke ble bygget på en dag, men leser jo om alle de gode historiene og håper det skal skje en selv......
Har i det siste merket at jeg reagerer med voldsomme smerter når jeg får i meg endl hvitt mel.... Og tanken har slått meg at jeg kansje kan være glutenintolerant, men hvordan kan dette sjekkes?
Er visst ikke unormalt med fibromyalgi å reagere på gluten, så kanskje det gjelder meg også.... i tillegg har jeg som sagt overvekt og pco.... høyt kolesterol, lett forhøyet blodtrykk,er det samtidig insulinresistens her? Kan det sjekkes?(høres ut som om jeg leter etter "feil) ønsker ikke noe av dette selvfølgelig, men det hadde vært så mye lettere å si når man reiser bort at jeg tar med eget brød jeg, siden jeg reagerer på gluten.....

Ble litt langt men trenger litt puff og oppmuntring til å fortsette


Huff da, høres ikke ut som om du har det så greit. Ikke lett det der.
Har du sjekket deg for ME?, forhøyet blodtrykk og kolesterol kan være symptomer på det. Ellers ville jeg hvis jeg var deg, kutte ut hvit mel helt og leve litt strengt på lavkarbodiett, maks 20 gr kaber i døgnet, i hvertfall en stund for å se om det har noen effekt.

Hvordan er det med trening, orker du det?

Syns ikke du skal gi opp, det finnes alltid en metode for alle, men det er ikke sikkert det er den samme metode som fungere for alle.

Lykke til

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 15:36   #4
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: Hjertesukk, trenger en oppmuntring

Først: Tror du trenger en!

Huff, dette hørtes ikke kjekt ut.

Jeg har selv vært utredet for cøliaki, men jeg har det heldigvis ikke. Jeg får også vondt i magen av mel ol., derfor holder jeg meg unna. Jeg har vevstypen (det kan sjekkes med blodprøve) for å ha cøliaki og måtte derfor gjennom endoskopi for å få det kontrollert. Man må gjennom den undersøkelsen for sikkert å få et svar og det er bare en slik positiv prøve som godtas av NAV for å kunne få støtte til fordyret kosthold.

Jeg har en del matvareallergi som gjør kosten min utfordrende, men alt blir en vane. Jeg vil også anbefale å si som TrillTrall sier, å si til folk at du prøver å finne ut hva slags matvarer du reagerer på derfor spiser du bare de tingene som du vet går fint/medbrakt. Kun veldig spesielle personer som tar seg nær av matvareallergi

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger oppmuntring og råd cecmur Spørsmål og svar 3 24-04-11 22:06
Litt demotivert - trenger en oppmuntring hallgeirg Ketolysekuren 6 14-01-11 10:11
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Nå trenger jeg motivasjon og oppmuntring Lindabtn Generell diskusjon 24 05-08-08 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no