Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Seige sjokoladekjeks

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-11, 00:46   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Seige sjokoladekjeks

Oppskrift med bilder her


Ca 30 stk:

Ingredienser:
110 g smør, romtemperert
40 g sukrin
5 g hermesetas (eller splenda)
1 1/2 ss sukkerfri karamellsirup*
150 g malte, skoldede mandler
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
100 g mørk sjokolade, grovhakket

(Hakkede peanøtter)


Fremgangsmåte:
Pisk smør og søtning til en myk krem. Pisk deretter inn karamellsirup.
Ha i resten av ingrediensene og bland det godt sammen.

Trill små kuler av deigen og fordel kulene på to bakepapirkledde stekebrett, de flyter utover under steking.
Trykk kulene litt flate og strø hakkede peanøtter over om ønskelig.

Stek midt i ovnen ved 180 grader i 10-15 minutter. Kjeksene skal være myke når du tar dem ut.

La de avkjøles en stund på stekebrettet før du flytter dem over på en bakerist og lar de avkjøles helt.

Oppbevares i en tett boks.


*)Jeg brukte Monin sukkerfrie karamellsirup, kjøpt hos Alt om bar i Bygdøy Allè 7 i Oslo. Produktet kan også kjøpes i nettbutikken.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 00:55   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Seige sjokoladekjeks

Jeg visste ikke helt om jeg skulle tørre å trykke på linken engang, sukk.. Ser skummelt godt ut!! Må jo bare teste..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 13:44   #3
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Seige sjokoladekjeks

Sikler....
Er det karber i den karamellsirupen? Fant ikke noe om det på linken.
Ser at flere oppskrifter har mer enn en type søtstoff. Hvorfor det?

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 14:16   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg visste ikke helt om jeg skulle tørre å trykke på linken engang, sukk.. Ser skummelt godt ut!! Må jo bare teste..



Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen, her.

Sikler....
Er det karber i den karamellsirupen? Fant ikke noe om det på linken.
Ser at flere oppskrifter har mer enn en type søtstoff. Hvorfor det?

Næringsinnhold i karamellsirupen, pr 100 g:
kcal: 34,5
protein: 0 g
karbohydrat: 16,8 g
fett: 0,4 g

En ss veier 15 g, i oppskriften har jeg bruk 1,5 ss, dvs at sirupen utgjør totalt 3,7 g kh, deler du det på 30 blir det 0,12 g kh pr kjeks

Grunnen til at jeg ofte bruker forskjellig type søtning er at jeg synes sukrin alene ikke gir noen god søtsmak

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:58   #5
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Seige sjokoladekjeks

Jeg har akkurat bestilt denne karamellsirupen i kaffe-øyemed en ts vil vel ikke utgjøre mange karbene, og jeg synes ikke irish smaker så godt med hverken splenda, sukrin eller natreen (eller, det går jo NED, da ). Sjokoladekjeksene ser veeeeldig gode ut - og når jeg først har karamellsirup i hus ...

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:52   #6
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har akkurat bestilt denne karamellsirupen i kaffe-øyemed en ts vil vel ikke utgjøre mange karbene, og jeg synes ikke irish smaker så godt med hverken splenda, sukrin eller natreen (eller, det går jo NED, da ). Sjokoladekjeksene ser veeeeldig gode ut - og når jeg først har karamellsirup i hus ...

1 ts er ca 0,8 g karbo

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:02   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Seige sjokoladekjeks

Takk for utregning - 0,8 er til å leve med, altså! Har alltid vært glad i søte kaffedrikker; baileyskaffe, tiamaria-kaffe, irish - og seff uten alkohol også, kaffelatte, cappucino osv. Tenker at jeg av og til kan unne meg en kaffe med en ts karamellsirup og litt pisket kremfløte med etpar vaniljedråper ... Nå føler jeg det er VELDIG lenge til den karamellsirupen kommer

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 01:15   #8
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk for utregning - 0,8 er til å leve med, altså! Har alltid vært glad i søte kaffedrikker; baileyskaffe, tiamaria-kaffe, irish - og seff uten alkohol også, kaffelatte, cappucino osv. Tenker at jeg av og til kan unne meg en kaffe med en ts karamellsirup og litt pisket kremfløte med etpar vaniljedråper ... Nå føler jeg det er VELDIG lenge til den karamellsirupen kommer

Hehe...ja, når man først har bestilt noe skulle man helst hatt det i går

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 23:00   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Seige sjokoladekjeks

Ja, disse skal jeg lage i morgen. Sitter her hjemme om dagen med syk jente, så da kokelerer jeg på kjøkkenet, trenger noe kos til helga

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 23:29   #10
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Næringsinnhold i karamellsirupen, pr 100 g:
kcal: 34,5
protein: 0 g
karbohydrat: 16,8 g
fett: 0,4 g

En ss veier 15 g, i oppskriften har jeg bruk 1,5 ss, dvs at sirupen utgjør totalt 3,7 g kh, deler du det på 30 blir det 0,12 g kh pr kjeks

Jeg tror nok at de karbohydratene er sukkeralkoholer.



Calories: 0!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 23:43   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Forreten, jeg tok en titt på flaska mi, og den var jo ikke lik den jeg linket til. Ingredienslista var også annerledes. Den er jo ikke sukkerfri! De karbohydratene er jo sukker! Dextrose står på den ingredienslista for søren!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 01:53   #12
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Oppskrift med bilder her


Ca 30 stk:

Ingredienser:
110 g smør, romtemperert
40 g sukrin
5 g hermesetas (eller splenda)
1 1/2 ss sukkerfri karamellsirup*
150 g malte, skoldede mandler
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
100 g mørk sjokolade, grovhakket

(Hakkede peanøtter)


Fremgangsmåte:
Pisk smør og søtning til en myk krem. Pisk deretter inn karamellsirup.
Ha i resten av ingrediensene og bland det godt sammen.

Trill små kuler av deigen og fordel kulene på to bakepapirkledde stekebrett, de flyter utover under steking.
Trykk kulene litt flate og strø hakkede peanøtter over om ønskelig.

Stek midt i ovnen ved 180 grader i 10-15 minutter. Kjeksene skal være myke når du tar dem ut.

La de avkjøles en stund på stekebrettet før du flytter dem over på en bakerist og lar de avkjøles helt.

Oppbevares i en tett boks.


*)Jeg brukte Monin sukkerfrie karamellsirup, kjøpt hos Alt om bar i Bygdøy Allè 7 i Oslo. Produktet kan også kjøpes i nettbutikken.

Litt av en pris!

Forsøkte å bestille den sirupen. Se hva frakten og summen kom på:

<LI class=summary>1 x Monin karamell sukkerfri 70 clKr 88.92

  • Fraktkostnader
  • Kr 160.00
  • Mva for frakt
  • Kr 40.00
  • Totalsum:
  • Kr 288.92

Hahahaha kan sikker finne noe annet.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 01:12   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Seige sjokoladekjeks

Det går kanskje an å bruke denne fra iherb som er uten karber?Er disse gode uten sjokolade også?http://www.iherb.com/Walden-Farms-Ca...0-g/39766?at=0

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:18   #14
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det går kanskje an å bruke denne fra iherb som er uten karber?Er disse gode uten sjokolade også?http://www.iherb.com/Walden-Farms-Ca...0-g/39766?at=0

Takk for linken Yrla. Da ble det jammen meg shopping på Iherb i dag. 3 pakker så langt...

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:54   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Seige sjokoladekjeks

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Takk for linken Yrla. Da ble det jammen meg shopping på Iherb i dag. 3 pakker så langt...

Bare hyggelig. To ganger denne uka på meg, men det var bare på iherb. Jeg er litt for glad i å handle på nettet

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Peanøtt- og sjokoladekjeks Lisbeth Kake/dessert og snacks 8 01-04-11 17:42
Sjokoladekjeks med karamelltopping Lisbeth Kake/dessert og snacks 5 29-10-10 10:56
Liker dere OREOS? (Sjokoladekjeks fylt med krem) Iset Generell diskusjon 25 09-08-09 14:17
"Reparere" den seige sjokokjeksen Distrea Eurodiett 7 19-07-08 15:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no