Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Frokost og energi

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 08:55   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Frokost og energi

Jeg føler meg skikkelig dårlig.. Både i går og i dag ble det en 0,1 % Yoplaiat youghurt til frokost Nå sjekket jeg karbinnholdet, og ble nokså paff (siden Lindberg anbefaler den som et mellom-måltid). Den har faktisk 9,4 karbs pr 100 g, og jeg prøver å holde meg til matvarer under 5 karbs/100 g.

Lager dere frokost hver dag? Jeg er så stressa om morgen at jeg ønsker noe raskt. Har spist så mye egg i de siste ukene at jeg klarer nesten ikke tanken på det Typisk meg - eggerøre til frokost, og omelett til kvelds...

Hva gjør dere for å motivere dere?

Og en annen ting. Hvordan er det med formen? Jeg har vel gått på slik mat i over 2 uker nå, og sover nesten hver dag etter middag. Er så trøtt at jeg knapt klarer å sitte oppreist før jeg bare legger meg ned og sovner. Er dette vanlig? Har lest her inne at dere blir så full av energi. Er dette med det samme eller etter litt tid? Har hatt sånn hodeverk også noen dager...

Jaja...men ellers er jeg fornøyd. selv om vekta ikke rører seg så er jeg super-fornøyd med hva dette gjør med kroppsfasongen min nå så det er min motivasjon!! Aldri tilbake til karbo-mat!!

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:57   #2
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Jeg er ikke så erfaren ennå, og kjenner ikke ditt opplegg godt nok, men for meg fungerte det å lage frokosten på jobb. Da slapp jeg det stresset hjemme, samt jeg ble mindre kvalm. Da spiste jeg vel halvannen time etter jeg hadde stått opp.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:09   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Jeg lager frokost og lunsj ferdig kvelden før, og spiser det når jeg har kommet meg på jobb. Ikke noe stress
Det blir som oftest Cottage cheese med noe søtt og kanel, eller eggemelk.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:29   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Takk for svar Tror jammen jeg skal begynne å ta med mat på jobb jeg også...får dårlig samvittighet hvis jeg ikke spiser frokost, men føler meg kvalm og lei av mat når jeg våkner - ikke sulten nok

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:31   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

jeg klarer aldri å spise før tidligst et par timer etter jeg våkner. Så jeg har med meg cottage cheese på jobb, og spiser på plassen min i fred og ro i stedet for å stresse rundt med det hjemme

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:51   #6
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Takk for svar Tror jammen jeg skal begynne å ta med mat på jobb jeg også...får dårlig samvittighet hvis jeg ikke spiser frokost, men føler meg kvalm og lei av mat når jeg våkner - ikke sulten nok

Høres ut som meg det, men etter 1-2 store glass med vann så glir maten ned også. Tror jeg er kvalm fordi jeg er tørst, bare klarer ikke registrere det... Kroppen min er visst litt rar men er greit når man finner løsninger.

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:58   #7
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Jeg sliter også med kvalme om morgene, bare tanken på frokost gjør at det vrenger seg.. men det hjelper, når jeg har spist.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 10:28   #8
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Jeg steiker ofte egg og bacon
ellers hvis jeg har det travelt mauler jeg litt salami, fårepølse ol. liker du majones kan du jo klemme på det også. Samt ost.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 10:55   #9
Celine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Innlegg: 83
Celine er på en erverdig vei

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Grunnen til at Lindberg anbefaler den yoghurten er vel forde det er den 'beste' ifg han og forde han ikke teller karber så har jo ikke karbene noe å si (iallefall ikke så mye å si). Uansett, alt med måte

Men jo, frokost er vanskelig. Jeg vil helst ha knekkebrød om morran, det kan jeg glatt få ned med en gang jeg våkner og har tid til å spise men det er jo ikke så lavkarbo at det gjør noe.
Nå fikk jeg tips om å lage knekkebrød av Kalvi smelteost og gjorde det igår, var jo helt genialt og smakte alldeles fortreffelig. Tror nok det blir en vane her, kjempe godt med pålegg på (ja uten pålegg også men litt kjedelig da)
Siden de står seg godt etter laging kan man lage masse og oppbevare de i tett boks. Det er Gerd her inne som har kommet med dette tipset.

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:02   #10
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Hva er eggemelk?
Selv har jeg litt creme fräche og syltetøy, men er redd det blir for mye karbo - så det pleier jeg å ha til 'fest'.

__________________


irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:56   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Opprinnelig lagt inn av Celine, her.

Nå fikk jeg tips om å lage knekkebrød av Kalvi smelteost og gjorde det igår, var jo helt genialt og smakte alldeles fortreffelig. Tror nok det blir en vane her, kjempe godt med pålegg på (ja uten pålegg også men litt kjedelig da)
Siden de står seg godt etter laging kan man lage masse og oppbevare de i tett boks. Det er Gerd her inne som har kommet med dette tipset.

Eg har laga knekkebrød sjølv av generell proteinbrødoppskrift, og det funka ganske bra. Litt kladdete å spre utover på bakepapiret, men resultatet vart bra!

Eg et alltid frukost. Fungerer ikkje utan! Lagar ferdig både frukost og lunsj kvelden før, og tek med og et på jobben.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:23   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Eggemelk

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:41   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Og en annen ting. Hvordan er det med formen? Jeg har vel gått på slik mat i over 2 uker nå, og sover nesten hver dag etter middag. Er så trøtt at jeg knapt klarer å sitte oppreist før jeg bare legger meg ned og sovner. Er dette vanlig? Har lest her inne at dere blir så full av energi. Er dette med det samme eller etter litt tid? Har hatt sånn hodeverk også noen dager...

Det er veldig vanlige startproblemer at man blir slapp og uvel og har hodepine. Det går over etter en stund. Energien kommer når kroppen har blitt vant til å gå på fett istedet for karbohydrater. Hvis du ikke orker mat om morgene, er det ikke nødvendig å spise frokost heller. Hva med å ta med noe på jobb?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:44   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Frokost - alle som er så flinke her inne? og energi...

Det er absolutt en omstilling å komme i ketose. Jeg venter som regel til jeg har panikk og tenker at jeg ikker orker mer(får karbosug), også venter jeg litt til - og da kommer plutselig energien
Du må over den kneika, men på den andre siden er det ganske greit.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:58   #15
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost og energi

Tusen takk for oppmuntring Det betyr mye!!

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 06:34   #16
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Frokost og energi

oftest egg og bacon på kort tid, men er det enda knappere, tar jeg med hele norvegian på tur

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:26   #17
gunilla45
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8
gunilla45 er på en erverdig vei

Sv: Frokost og energi

Eg eter som oftes 2 steikte egg med ei oste blingse mellom saman med bacon. Har eg ikkje tid å lage dette tar eg proteinbrød. Pleier å ha ein eller to cherry tomat attåt eller litt paprika.
Merket at eg verte kvalmen vist eg venter for lenge med å ete.
Lykke til !! Energien kommer nok

__________________
gunilla45 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:29   #18
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Frokost og energi

den tyrkiske youghurten, den i bøtter, har mindre karbs. Med litt hesitad elelr noen bringebær eller bare som den er..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:31   #19
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Frokost og energi

Jeg lager eggemuffins kvelden før. Varierer med skinke og ost og laks =)

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 09:54   #20
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost og energi

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker, her.

Jeg lager eggemuffins kvelden før. Varierer med skinke og ost og laks =)

Oppskrift?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:51   #21
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Frokost og energi

Kokt laks eller stekt skinke, grønn paprika, løk, evnt andre opphakkede grønnsaker, 6 egg og litt matfløte. Ha i de ingrediensene du liker Forvarm ovnen til 175 gr. Smør en muffinsform-panne eller bruk store amerikanske muffinsformer i papir. Stek evt. skinke og grønnsaker. Ha i eggene og fløten.
Ha røren i muffinsformene og strø over revet ost. Stekes i 20 min eller til eggene har stivnet. Ca.6 store muffinser.

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Energi! Bærtolina Lavkarbo generelt 3 07-06-09 14:15
Energi ... nettan Ketolysekuren 1 11-08-07 18:36
Energi...?? tess81 Spørsmål og svar 3 24-10-06 15:29
Energi Marianne Fysisk og mental helse 2 01-01-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no