Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ny start, med Kari Jaquesson

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-14, 23:07   #1
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Ny start, med Kari Jaquesson

Hva syntes dere om det nye livsstilsprogrammet til Kari Jaquesson på tvnorge? Jeg har intrykk av at hun oppriktig elsker å seigpine svært overvektige mennesker. Trening er hennes absolutte svar på alt. Færre kalorier inn en ut. punktum. Derfor setter hun noen på 143 kg på løpetur for å brenne fett. I tillegg til at hun overasker henne av og til i løpet av programmet: ”nå skal vi trene – på med truger”.

I tillegg til å implisere at deltakerens høye BMI skyldes inaktivitet (les: latskap) impliserer hun også at det er noe galt med psyken til svært overvektige mennesker. ”Det sitter i hodet” Det er derfor dem spiser, og ikke kan kontrollere seg selv, ergo derfor dem er tjukke.

Felles for dem som deltar på slike program viser som regel et over gjennomsnittlig forbruk av søtsaker og brus. Hva med å heller starte her? Det lyktes likevel i dette programmet deltakeren i dette programmet å nå Kari Jaquessons vektmål, med hennes metode. Det sier vel sitt.

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 23:15   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Det er repriser ifra høsten eller noe, det som går nå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 23:20   #3
Ruggleif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 22
Ruggleif er på en erverdig vei

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er repriser ifra høsten eller noe, det som går nå.

Åh.. det har jeg ikke fått med meg. ja ja.

Ruggleif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 23:30   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Mulig noen flere enn deg ser på det nå likevel da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 23:31   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er repriser ifra høsten eller noe, det som går nå.

Like ille uansett om det er reprise eller ei. Ikke sant?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 00:45   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Eh.... bare kanskje ikke så mange som ser på det når det går som sommerfyll på TVNorge...... Leste du hva jeg skrev vidre, før du dro frem pekefingeren?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 01:10   #7
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av Ruggleif, her.

Hva syntes dere om det nye livsstilsprogrammet til Kari Jaquesson på tvnorge? Jeg har intrykk av at hun oppriktig elsker å seigpine svært overvektige mennesker. Trening er hennes absolutte svar på alt. Færre kalorier inn en ut. punktum. Derfor setter hun noen på 143 kg på løpetur for å brenne fett. I tillegg til at hun overasker henne av og til i løpet av programmet: ”nå skal vi trene – på med truger”.

I tillegg til å implisere at deltakerens høye BMI skyldes inaktivitet (les: latskap) impliserer hun også at det er noe galt med psyken til svært overvektige mennesker. ”Det sitter i hodet” Det er derfor dem spiser, og ikke kan kontrollere seg selv, ergo derfor dem er tjukke.

Felles for dem som deltar på slike program viser som regel et over gjennomsnittlig forbruk av søtsaker og brus. Hva med å heller starte her? Det lyktes likevel i dette programmet deltakeren i dette programmet å nå Kari Jaquessons vektmål, med hennes metode. Det sier vel sitt.

Tja, er da vel ikke så veldig mange her inne som får det til så mye bedre heller, så det sier vel omtrent like mye.

Nå er du juniormedlem, men bare å sjekke journaler og slike "Hvem blir med på januar, februar, mars, april, mai, juni-start" tråder.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 08:05   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av Ruggleif, her.

Det lyktes likevel i dette programmet deltakeren i dette programmet å nå Kari Jaquessons vektmål, med hennes metode. Det sier vel sitt.

For _alle_ her inne når målet sitt på kjempekort tid og lett som en plett med lavkarbo? Og ja, jeg har sett omtrent alle programmene og det var slettes ikke alle som klarte vektmålet sitt.

Og en ting til - det er ingen som har tvunget disse menneskene til å melde seg på! Og det gikk ikke bare på trening, de la om kosten også.

Noen ganger virker det som om noen her inne ikke tåler at det kan finnes andre grunner til overvekt enn sykdom (jeg klarer uten problemer å spise meg godt opp i vekt!) og at det er helt utenkelig at noen faktisk går ned i vekt ved å trene og spise det staten kaller sunnere... *rister litt på hodet*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:13   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Jeg er helt enig med henne i at det _ofte_ sitter i hodet. At mange overspiser for å dekke over for noe annet. Og at det er derfor det blir, som Sonim så lite konstruktivt stadig skal påpeke, at ikke det er så enkelt for alle å lykkes. Det er ikke bare til å kutte ut karbohydrater, så blir alt bra, for de fleste.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:29   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er ikke bare til å kutte ut karbohydrater, så blir alt bra, for de fleste.

Alt blir ikke bra, men som jeg tror Ruggleif vil fram til, så blir ting mye lettere ved å kutte karbene. Jaquessons metode gjør jo ikke noe drastisk med f.eks søtsuget (Det kan ha en viss effekt på suget å trene), så lenge deltagerene fortsette å spise brød, paste osv. Sultfølelse er også såvidt jeg husker fra seriwen noe av det største problemet for de fleste, og den vil jo også bedres.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:42   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alt blir ikke bra, men som jeg tror Ruggleif vil fram til, så blir ting mye lettere ved å kutte karbene. Jaquessons metode gjør jo ikke noe drastisk med f.eks søtsuget (Det kan ha en viss effekt på suget å trene), så lenge deltagerene fortsette å spise brød, paste osv. Sultfølelse er også såvidt jeg husker fra seriwen noe av det største problemet for de fleste, og den vil jo også bedres.


Lettere for deg kanskje. Ikke for alle. F.eks ikke for meg. For mange fikser det ting der og da, men hvordan går det når den magiske effekten overskygges av det som egentlig gjorde at man la på seg?
Men det klarer dere lavkarboekstremister aldri å godta, så skjønner ikke hvorfor jeg gidder å si det engang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:53   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

at det er helt utenkelig at noen faktisk går ned i vekt ved å trene og spise det staten kaller sunnere... *rister litt på hodet*

Neida, det er ikke utenkelig. Og mange av oss har gjort det både to og fire ganger. Men det er ikke dermed sagt at man er sunnere på innsiden! Før eller senere, spesielt ved å utsette kroppen for ekstra stress av den typen, vil man bli syk. Jeg nekter å tro at alle de som i dag får diabetes 2 aldri har hverken slanket seg eller forsøkt statens anbefalinger for sunn kost.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 10:04   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson

Jeg synes det som er mest trøblete er å sette overvektige i én kategori - som om de er en homogen gruppe. Selv ikke for de som det 'sitter i hodet' for har nødvendigvis de samme mekanismene. Men det er utvilsomt noe man må ta tak i dersom det er tilfelle, ellers kommer man neppe noen vei i lengden. Selv for oss hvor det ikke i noen særlig grad er mentalt/emosjonelt betinget det å være overvektig, så må man jobbe med tanker og selvbilde når man skal ned i vekt.
Jeg har for øvrig litt andre problemer med Jaquesson enn selve den praktiske fremgangsmåten hennes ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 10:13   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Det er mange veier til Rom, så Kari Jaquessons metode kan nok fungere den også for mange. Men som Ruggleif så reagerer jeg litt på at såpass overvektige deltakere blir satt rett på tung trening. Såpass hard trening med en kropp som veier dobbelt så mye som den burde gir en umenneskelig belastning på leddene, og kan fort føre til skader. I tillegg har gjerne overvekten ført med seg følgesykdommer som gør at slik trneing kan bli i overkant mye for kroppen å takle. For all del, aktivitet er sunt og nødvendig, men ekstrem aktivitet i startfasen kan fort gi mer skade enn gevinst. Slanking er først og fremst kosthold, dette med ekstrem trening er hovedsaklig for å gjøre god underholdning ut av det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:43   #15
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er mange veier til Rom, så Kari Jaquessons metode kan nok fungere den også for mange. Men som Ruggleif så reagerer jeg litt på at såpass overvektige deltakere blir satt rett på tung trening. Såpass hard trening med en kropp som veier dobbelt så mye som den burde gir en umenneskelig belastning på leddene, og kan fort føre til skader. I tillegg har gjerne overvekten ført med seg følgesykdommer som gør at slik trneing kan bli i overkant mye for kroppen å takle. For all del, aktivitet er sunt og nødvendig, men ekstrem aktivitet i startfasen kan fort gi mer skade enn gevinst. Slanking er først og fremst kosthold, dette med ekstrem trening er hovedsaklig for å gjøre god underholdning ut av det...

Jeg synes det er betenkelig at det er så god underholdning, jeg da, men nå har jeg ikke sett programmet, så jeg har vel egentlig ikke grunnlag for å uttale meg.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:43   #16
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson

Opprinnelig lagt inn av Ruggleif, her.

Hva syntes dere om det nye livsstilsprogrammet til Kari Jaquesson på tvnorge?

Jeg så ikke så lenge på det, men jeg fikk da med meg noe.

At Kari Jaquesson er tilhenger av lavkalori og trening fremfor lavkarbo er ingen overraskelse for oss som har fulgt debatten siden den gang lavkarbo først begynte å bre om seg litt.

Programmet er laget for å underholde, ikke for å opplyse, og da må det nødvendigvis bli litt ekstremt for å fenge seerne...det er ikke sikkert det er like ekstremt utenfor kamera, men kjenner jeg Kari rett så er det nok det.

Den stakkars dama i går nådde jo ikke på langt nær målet sitt og fikk ikke særlig mye sympati av Kari for det, men sånt blir det blir det bra TV av.

Som sagt, jeg så ikke så mye på det, men jeg holder meg til lavkarbo jeg, så får Kari holde på med sitt.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 15:19   #17
monima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 39
Innlegg: 21
monima er på en erverdig vei

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er mange veier til Rom, så Kari Jaquessons metode kan nok fungere den også for mange. Men som Ruggleif så reagerer jeg litt på at såpass overvektige deltakere blir satt rett på tung trening. Såpass hard trening med en kropp som veier dobbelt så mye som den burde gir en umenneskelig belastning på leddene, og kan fort føre til skader. .

Helt enig. Husker jeg såg på et amerikansk program engang, (husker ikke hvilket), der fikk de aller tyngste bare svømme for å unngå for høy belastning på leddene. Jeg har gått ned 20 kg hittil og er så mye lettere å bevege seg. Trening på min høyeste vekt var ikke bra for knærne mine. Nekter å tro hardtrening, spesielt løping er bra når en er så tung.

Går fint ann å gå ned i vekt med lavkalori og trening, men jeg tror du sprekker mye lettere. Når jeg prøvde tenkte jeg ikke på annet en mat hele tiden. Veldig slitsomt. Lavkarbo sin største fordel er for meg iallefall mangel på sult og søtsug. Hvis alt sitter i hodet hvorfor overspiser jeg ikke etter jeg kuttet karbohydrater. Jeg skal vel i teorien forstatt ikke ha selvkontroll

__________________




monima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 15:45   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson

Jeg har aldri hatt problemer med belastning eller kondisjon tross høy vekt, men derimot har kroppen min levd med høyt stressnivå i mange år mye pga at jeg er veldig glad i trening med høyt tempo. Å skulle gå rett ut i et slikt treningsregime vil nok neppe skape mindre stress, og dermed trigge både betennelser og høyt insulinnivå over tid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 21:15   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny start, med Kari Jaquesson

Og jeg vil bare atter en gang fortelle at etter at jwg begynte med medisinen som reduserer adrenalinet i kroppen har jeg gått ned over 30 kilo på ett år uten å gjøre noe hverken i matveien eller trening. Kroppen har etter lang tid med overskudd av adrenalin alltid vært i "passiv aktivitet" så vektnedgangen har samtidig gjort meg sprekere og mer utholden grunnet muskler som har jobbet hele tidrn på høygir.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oida - Jaquesson igjen krokodillen Nyheter / media 225 19-01-13 01:14
Hva faen er det som feiler Kari Jaquesson? Iset Nyheter / media 50 24-10-10 04:51
Kari Jaquesson overdrive BitTorres Nyheter / media 4 23-10-10 22:52
Bli med Kari Jaquesson til Marokko! Merete A Fysisk og mental helse 6 24-07-06 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no