Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-07, 19:17   #1
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei
Cool

Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Jeg har prøvebakt Fedons franske sjokoladekake i dag, men jeg har aldri sett hvordan den ser ut Den var veldig høy i ovnen, og falt selvfølgelig sammen da jeg tok den ut, men dette regner jeg med er normalt. Men den glasuren, har dere den bare på toppen av kaken eller dekker dere kanter og alt med den? Hos meg ble det nemlig høyere kanter rundt, så går det et lite søkk ned, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Jeg tenkte å bake den til et selskap, men jeg synes ikke den ser særlig fin ut, så nå vet jeg ikke lenger

__________________
"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.
Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:50   #2
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Og enda en ting jeg lurer på; er dette en kake som ser rå ut inni? Det gjør min *sukk*

__________________
"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.
Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:52   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Opprinnelig lagt inn av Jordbær, her.

Jeg har prøvebakt Fedons franske sjokoladekake i dag, men jeg har aldri sett hvordan den ser ut Den var veldig høy i ovnen, og falt selvfølgelig sammen da jeg tok den ut, men dette regner jeg med er normalt. Men den glasuren, har dere den bare på toppen av kaken eller dekker dere kanter og alt med den? Hos meg ble det nemlig høyere kanter rundt, så går det et lite søkk ned, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Jeg tenkte å bake den til et selskap, men jeg synes ikke den ser særlig fin ut, så nå vet jeg ikke lenger

Heihei! Du har nok ikke gjort noe feil, men la den se litt kreativ ut, smør kremen som du vil, avkjøl hele greia og sett den i kjøleskapet til den er helt kald, og skjær opp i små porsjonsbiter.
Du kan jo pynte litt på hver bit, med litt høvla mørk sjokolade, et mintblad eller lignende!
Og du, den er KNALLGOD! Men ikke når den er varm, synes jeg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:54   #4
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Hei - høres ut som om du har laget den helt riktig! Den skal se litt rå ut inni (da smaker den aller best!) og det er uunngåelig at det kommer et sånt søkk i midten (jeg har aldri laget den uten at det søkket kommer, iallefall). Jeg pleier å fylle det søkket med topping, men ikke ha noe på sidene, da blir den finest. Spiller nesten ingen rolle hvordan den ser ut, ettersom den smaker helt fantastisk! Har kun fått gode tilbakemeldinger på den når jeg har hatt den med i selskap.
Godt med krem ved siden av også... og dersom du er kunstferdig kan du sikkert dekorere med krem eller topping på sidene, men jeg er ei kløne, så da ser det best ut med fyll på toppen

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 19:56   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

[quote=photobscura;238074
Og du, den er KNALLGOD! Men ikke når den er varm, synes jeg![/quote]
Helt enig, den MÅ være kald. Helst bør den stå i kjøleskap til dagen etter.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:08   #6
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Åh, nå ble jeg glad - tusen takk for svar! Da skal jeg lage den kvelden i forveien, og så skal jeg fylle den med glasur bare i søkket, tror jeg. Lettere å ta den med seg når den er hel.

Takk for tips til dere begge to

__________________
"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.
Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:11   #7
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

også har jeg kjempelyst å se bilde...*sikle*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:15   #8
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Smør dere hele formen, eller bruker dere bakepapir i bunnen?

__________________
"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.
Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:16   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Jeg smørte den i alle fall, men så skjærer jeg den også i biter. Kanskje letter å få den hel ut når man har i bakepapir, uten at jeg kan si jeg har noen erfaring på området.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:16   #10
Jordbær
Medlem
 
Jordbær sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 54
Jordbær er på en erverdig vei

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

også har jeg kjempelyst å se bilde...*sikle*

Bilde av denne utgaven skal jeg love deg at du ikke får se.
Halve kaken har glasur bare i søkket, den andre halvparten er det gjort et tafatt forsøk på å dekke kantene med glasur

__________________
"Tenk om et tre veltet og vi var rett under det?" sa Nasse Nøff.
"Tenk om det ikke veltet," sa Brumm, da han hadde tenkt seg om en stund.
Jordbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å tenke lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:18   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Fedons franske - hvordan skal den se ut?

Noen andre som har bilde av denne kaken da?..Og oppskrift?...*snopesyk*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no