Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dr. Lindbergs filosofiDet hele handler om å spise slik det var meningen at vi skulle spise. Vi bør spise slik vi har genetiske forutsetninger for. Våre gener har forandret seg svært lite de siste 150.000 årene, mens miljøet har forandret seg til det ugjenkjennelige. Vi er huleboere som lever i internettalderen. Vår hjerne, muskler, immunforsvar, reproduksjonsorganer, ja hele vårt system er tilpasset steinalderen. Tilfører vi kroppen de næringsstoffene den trenger, gjør kroppen en god jobb og holder oss friske. Får vi derimot i oss feil næring, blir vi syke og eldes fortere. Vi kan rett og slett ikke spise hva som helst – det kan ingen dyr. Vi har våre klare begrensinger og forutsetninger.
Sist redigert av MHM : 17-07-04 kl 20:46. Årsak: Satte inne webadressen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 58
![]() |
Sv: Dr. Lindbergs filosofiSom sikkert mange andre har spurt før: Hva er forskjellen på Lindberg og Zone? Begge er jo primært fokusert på Insulin / Glukagon-balansen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
![]() |
Sv: Dr. Lindbergs filosofiVeldig bra forklart. Holder på å psyke meg opp til å komme ned de siste 13 kg;-)
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dr. Lindbergs filosofi
Lindberg er ikke så glad i fett som de på ketose og han anbefaler syrnede eller magre melkeprodukter helst. Om du drikker ett glass helmelk til et måltid er det neppe noe problem, men ikke la melken fortrenge annen mat eller vann, den gir jo mye metthetsfølelse.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Nye dr. Lindbergs produkter | MHM | Dr Lindbergs | 4 | 20-05-04 17:43 |
Litt filosofi; CIVIL DISOBEDIENCE, Thoreau | HP | Generell diskusjon | 0 | 10-04-04 15:32 |