Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
![]() |
![]() Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?syntes de ser helt like ut nesten, men det jeg følger kan jeg ha max 2 ss med bringebær om dagen og det er det eneste baret jeg kan ha,men så at på ketolyse kuren kunne de ha noen bær eller frukter... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketogenkost
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Sv: følger lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?På ketolyse skal man ikke ha frukt i det hele tatt! samt grønnsaker som vokser under jorden.. Kort fortalt skal karbsene i ketolysekuren komme fra mest fra grønnsaker, og gjerne litt fløte/rømme. Jo mindre karbs, jo mer fett må intas for vektresultater! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Scartz: Nå spør Denoz om Lindbergs KETOGENE kosthold |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
![]() Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?retningslinjen jeg følger tillater max 40 g karbohydrater om dagen for å komme i ketose... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Åjsann, sorry det la jeg ikke merke til |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Det vil komme! Kan være lurt å ta en runde med målebåndet med jevne mellomrom også. Men prøv å være tålmodig, fire uker er ingentingen! Jeg har holdt på nå i over to år, og hadde et utgangspunkt med ca 30 kg overvekt, jeg har i den tid stått stille i over et år etter nesten 20 kg vektnedgang, men har aldri gitt meg! Og det ga resulteter til slutt, nå rusler jeg jevnt ned i vekt igjen. For meg er dette en livsstilsending -altså for livet, og jeg kan aldri spise på noen annen måte heller. Når jeg har slått meg til ro med det, med den viten om hvor sjuk jeg blir av raske karbohydrater, så er det overraskende enkelt, egentlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt Medlem
Hvor: fredrikstad
Alder: 36
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?hei..forbrenner man fett selv om man havner på utsiden av grensa til ketose?noen som vet det.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?
Det er klart man gjør! Man mister fett når man sulter seg også, eller om man går på lavkaloridietter, men da mister man i større grad muskelmasse også, enn man gjør på lavkarbo, hvor noen i tilfeller øker muskelmassen på grunn av forhøyet proteinntak. Noe av cluet er å stabilisere blodsukkeret sånn at man ikke lagrer mer fett, ketose eller ei. Men ketose er i prinsippet ren fettforbrenning, øker du på karbohydratene vil du nødvendigvis forbenne både fett og karbohydrater, men så lenge blodsukkeret ditt er stabilt så vil det ikke lagres noe unødvendig i kroppen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?heisann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketilyse
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?ja sant det...men siden jeg ikke målte meg til å begynne med har det bare aldri blitt noe til det...å jøss over 2 år..jeg har også et mål om å ned 30 kg...så utrolig bra at du sto på uten resultater så lenge photo...jeg tror jeg hadde gitt opp...men så ser du fremgangen igjen...ja det er jo det det vil bli for meg også håper jeg ettervert, men syntes det er forferdelig vanskelig å motstå fristelsene, dvs spess på jobb, siden jeg jobber som kokk og i grunnen SKAL smake på all mat jeg lager...hehe, men glad jeg ikke jobber alene så stikker stadig en skje i munnen til kolegaene..hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?heisann |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?jeg har ikke noe exakt oppskrift fordi jeg bare slumper men, |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Supermoderator
Når jeg var forespeilet diabetes og hadde insulinresistens, når jeg ble kvitt migrenen min, alle allergier, søvnproblemer, mageproblemer og ujevnt humør, så kunne jeg nesten ha levd resten av livet som overvektig så lenge jeg ellers hadde det så bra. Jeg blir veldig sjelden frista til å skeie ut, fordi jeg smertelig kjenner konsekvensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?GI og GB ..... hva er det? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#16 |
Supermoderator
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Glykemisk indeks og glykemisk belastning. To målesystemer som sier noe om hvor stor påvirkning en matvare har på blodsukkeret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
Hvor: telemark
![]() |
![]() Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?
Hei ! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#18 |
Supermoderator
For kjappest resultat vil et ketogent kosthold være det beste, f.eks ketolyse, Atkins eller Skaldemann. (Ketolyse er enkelt å følge, og har mange tilhengere her inne). Men det avhenger også litt av hvordan du liker å spise, om du synes det er greit å spise mye feit mat og grønnsaker og alle typer kjøtt, så vil jeg si ketogent, om du ønsker å ha et større repertoar og liker å spise mindre og oftere er Lindberg midt i blinken. Men om det er effektivitet du ønsker så vil jeg holde en knapp på f.eks Ketolyse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Juniormedlem
![]() |
![]() Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?
takker for opplysningerne, de ga meg motet til og starte, så dagen imorgo skal brukes til innkjøp og lesing av atkinsboken,om introduksjonsdieten. så neste sommer måske klart en god del kiloer , håper eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Det er et veeeeldig viktig poeng photo
Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig
![]() |
![]() |
#21 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?så er foto lagt til |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Supermoderator
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
![]() |
jøss kan si at det er helt utrolig, og ingen tvil om at hvis jeg hadde hatt så drastiske forandringer i velvære og helse hadde det ikke vært tvil for meg heller om å fortsette resten av livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Supermoderator
Sv: Følger Lindbergs ketogenkost, hva er forskjellen på det og ketolysekuren?Ok, legen din vet, som leger flest, ikke så mye om kosthold |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Xenical samtidig som man følger Atkins kuren? | Therese74 | Atkins kosthold | 12 | 28-01-13 10:19 |
Huden følger ikke med | bofse | Mer enn 30 kg overvekt | 113 | 28-10-08 14:45 |
Når man ikke følger noen filosofi | Joika | Lavkarbo generelt | 13 | 27-10-08 14:25 |
Noen som følger RYP? | Snow | Andre dietter | 10 | 05-03-06 23:38 |
Dere som følger blodtypedietten | Emma | Blodtypedietten | 4 | 03-02-04 10:56 |