Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :) |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
![]() |
Dagbladet: Vil sette tjukke på landGeneralinspektør Jan Eirik Finseth aksepterer ikke overvektige ombord på Sjøforsvarets skip.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landDenne påstanden er eg 100%enig i.
Medlem av rein matklubben Medlem av Barnehageliga'n ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig. Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal ![]() Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip! Homer Simpson Sist redigert av 205gti16v : 31-01-06 kl 23:35. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landhmm, når man skal slanke masse folk , mer eller mindre frivillig så tror jeg ikke at lavkarbo er veien å gå. Skal man ha suksess med lavkarbokosthold så må man ønske det selv, tror det blir helt feil om en organisjon som marinen skulle presset sine ansatte til å spise lavkarbo. Mindre energi inn og mere ut er enklere å gjennomfør og vil sansynligvis gi ønsket resultat for de fleste. De burde selvsagt hatt et lavkarbo alternativ for de som ønsket det , men jeg tror det er vanskelig å få gjennomført noe slikt i praksis.
![]() |
![]() |
#4 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på land
Jeg kan ikke se hvorfor det skal være problematisk å øke opp på kjøtt/fisk/ost og eggemengden, og gi grove kornprodukter og mer grønnsaker i stedet for å gi raffinert mat.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landDet jeg mener er at de som ikke har spesielt lyst til å slanke seg vil ha full tilgang til både karbo og fett, og vil demed spise begge deler, slik som de gjør i dag. Når man skal "tvangsslanke" folk bør man fjerne en av delene, tror det hadde blitt volsomme protester hvis man hadde fjernet karboen fra kostholdet i marinen. Ikke minst fra våre ernæringmyndigheter.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landDette innlegget i leste jeg før i dag på DB. Og er det noe jeg er sikker på så er det at dette ikke er hverken mobbing eller ondsinnet. Skulle bare mangle at ikk overvektige/feite folk ble satt på land. Problemet er vel at rekruttene er i rimelig form når de går ombord, men eser ut etter stillesittende tjeneste og god mat. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landBegod: Husker ikke kaloritallet, men rasjonene er såpass næringsrike at en pakke holder til en mann en dag selv under svært strabasiøse forhold. Hvis jeg tipper er det 3-4000 kcal. Og både druesukker, sukker og fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på land
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på landSjøfartsdirektoratet har årlige helsesjekker hvor sterkt overvektige mennesker som ikke er i stand til å hjelpe andre, og hvor i tillegg andre har problemer med å hjelpe dem, får seilingsnekt.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Dagbladet: Vil sette tjukke på land62,5 kg når jeg møtte opp på madla og 77 kg når jeg mønstret av fra Reitan. I mellom tiden hadde jeg vært på Haakonsvern, KNM Bergen og Narvik. Det var første gangen jeg var over 65 kg, så man kan vel si at marinen er et særdelesusunt sted, ikke hjelper det å ha brakkesyke heller.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 17:56 |
Fettforbrennende treningstips | mofe | Trening | 4 | 28-04-05 20:18 |