Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Løksuppe

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 16:35   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Løksuppe

Finner ingen oppskrifter på løksuppe her.. Er dette noe man ikke kan spise på lavkarbo?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 16:51   #2
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Løksuppe

Ikke alle kan, kommer vel litt an på filosofi. Løk har i følge matvareguiden.no 5,7 gram karbohydrater per 100 gram, så det burde jo gå an for noen hvertfall. Men det er jo veldig mye løk i en slik suppe.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 18:00   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Løksuppe

Jeg lager ofte løksuppe.. Jeg er suppoman.. Jeg (mye jeg her) surrer løken i smør til den er gylden. Deretter koker jeg den i matfløte(?!) til hele greia er ganske tykk. Sper deretter ut med vann til passe tykkelse.. Heller litt av suppa i en ildfast dyp form, stør på ost og gratinerer den i oven. Siden jeg har fløte i blir det ikke helt riktig løksuppe, men den er mer kremet og knallgod!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:13   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Løksuppe

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg lager ofte løksuppe.. Jeg er suppoman.. Jeg (mye jeg her) surrer løken i smør til den er gylden. Deretter koker jeg den i matfløte(?!) til hele greia er ganske tykk. Sper deretter ut med vann til passe tykkelse.. Heller litt av suppa i en ildfast dyp form, stør på ost og gratinerer den i oven. Siden jeg har fløte i blir det ikke helt riktig løksuppe, men den er mer kremet og knallgod!

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:51   #5
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Løksuppe

Hørtes godt ut, Kanutten! Hva slags ost er best å bruke? Og hvordan blir osten når man steker den sammen med suppen?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no