Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til planlegging

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-06, 22:25   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Tips til planlegging

Jeg erfarer selv at tiden ofte ikke strekker til - og ønsker meg da lettvinte løsninger når det gjelder mat. Men lettvinte løsninger er som oftest ikke sunne løsninger hvis man ikke har planlagt på forhånd. Tenkte jeg skulle starte en tips-tråd - og håper flere hjelper til med å fylle på med lure løsninger for travle dager.

***********************************************

Råkostbase
Dette kan gjerne wokes, spises rå, blandes i gryter osv…. Denne holder seg noen dager i kjøleskapet, så det kan lønne seg å lage stort, så har du alltid noe å ta av i kjøleskapet. Raskt og enkelt. Kan smakstilsettes med urter, hvitløk osv. for variasjon når du tilbereder måltidet.

- hvitkål og rødkål
- squash, stangselleri og sukkererter
- gulrøtter
- paprika, purre, rødløk
- friske urter

Bladsalat-base
Den mer tradisjonelle salaten vi kjenner. Trenger god beholder for ikke å bli vissen i løpet av en dag eller to. Personlig anbefaler jeg salatslyngene fra Tupperware.

- Ruccolasalat, hjertesalat, crispisalat, lollosalat
- ..og hva de nå heter alle sammen…

I tillegg anbefaler jeg dere å bruke avokado i salaten. Det er godt samtidig som den inneholder masse sunne fettsyrer – og det trenger vi. Til hvert måltid!

Jeg tar også vare på tomme rømmebokser (f.eks.) og bruker dem til å lagre hakket rødløk, oppskåret agurk, hakkede sukkererter, hakket paprika osv. hver for seg -for da har jeg alltid grønnsaker klare til bruk for hånden. Og det holder seg delikat mye lenger. På den måten tar det bare noen få minutter å lage salater til lunsj eller middag - eller til matboksen for den saks skyld.

Veldig lurt!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 22:28   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips til planlegging

Hva med å ha taco-krydret kjøttdeig i kjøleskapet, evt. i fryseren? Med salat, ost, rømme og litt salsa er jo det et fantastisk måltid. Lage store middager de dagene man har tid, og fryse ned i porsjoner.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 22:30   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til planlegging

Fantastisk godt råd med de rømmeboksene Fedonisten!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Tips til "junk food" eller alternativer Synne2 Lavkarbo generelt 6 31-01-09 07:49
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no