Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Biff fra Namibia!?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 12:18   #1
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Biff fra Namibia!?

Jeg kjøpte for et par uker siden biff på Kiwi, det var sånne billige Go' helg biffer. Spiste en og synes ikke det var noe, for den var både seig og tørr på en gang og hadde en litt merkelig smak. Hadde to til som jeg heiv i frysen.

I dag fant jeg ut at jeg har lyst på biff og siden det er søndag begrenser det seg hva jeg kan få tak i . Kan gå på den søndagsåpne butikken her og betale nesten 300 kr kg for biff, men tenkte at jeg heller bruker den som er i fryseren. Stod og leste på pakken for å prøve å finne ut hvilket kjøtt det er (ytrefilet, entrecote, mørbrad osv) siden den forrige var så så seig og oppdager til min store overraskelse at kjøttet har opprinnelsesland Namibia.

Ikke rart det var seig og tørt, kan'ke være mye fett på det som kommer fra et sånt ørkenland. Ikke rart at jeg syntes det smakte anderledes heller, regner med at dyra der er fora opp anderledes enn her. Nå er kjøttet steikt og skal kokes i noen timer, så er det i hverfall ikke seigt lengre og alle rare basselusker er forhåpentligvis daue Må nok kjøpe meg en dyr biff allikevel for jeg har skikkelig lyst på mør, blodig biff i dag og ikke i helkokt namibisk ku.

Burde jo egentlig ikke være så veldig overrasket over at disse billigproduktene har både dårlig kvalitet og kommer langveis fra (rart at de kan være så billige når de reiser så langt). Blir i hvertfall siste gang jeg kjøper Go' helg produkter. Har for lenge siden kuttet First Price kjøtt (bare MUK og import) og nå ryker også Go' helg produktene.



__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:22   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Biff fra NAMIBIA !!!!!

På REMA har de noen rimelige 4 pk med svin flatbiff - tror det er Nordfjord sine...
Disse synes jeg smaker rart....en litt sånn sur smak når de er ferdig stekt... (kjøttet er ikke marinert)
Har aldri lest om det står hvor det kjøttet kommer fra - men det smaker veldig anderledes enn vanlig svin flatbiff....Jeg har sluttet å kjøpe det nå. Irriterende - for det var i grunnen veldig billig...

Har også prøvd noen av go-helg produktene og har opplevd litt det samme som deg....Synes ikke det gjelder alt - kyllingfileetene synes jeg har vært saftige og gode....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:25   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra NAMIBIA !!!!!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg kjøpte for et par uker siden biff på Kiwi, det var sånne billige Go' helg biffer. Spiste en og synes ikke det var noe, for den var både seig og tørr på en gang og hadde en litt merkelig smak. Hadde to til som jeg heiv i frysen.

I dag fant jeg ut at jeg har lyst på biff og siden det er søndag begrenser det seg hva jeg kan få tak i . Kan gå på den søndagsåpne butikken her og betale nesten 300 kr kg for biff, men tenkte at jeg heller bruker den som er i fryseren. Stod og leste på pakken for å prøve å finne ut hvilket kjøtt det er (ytrefilet, entrecote, mørbrad osv) siden den forrige var så så seig og oppdager til min store overraskelse at kjøttet har opprinnelsesland Namibia.

Ikke rart det var seig og tørt, kan'ke være mye fett på det som kommer fra et sånt ørkenland. Ikke rart at jeg syntes det smakte anderledes heller, regner med at dyra der er fora opp anderledes enn her. Nå er kjøttet steikt og skal kokes i noen timer, så er det i hverfall ikke seigt lengre og alle rare basselusker er forhåpentligvis daue Må nok kjøpe meg en dyr biff allikevel for jeg har skikkelig lyst på mør, blodig biff i dag og ikke i helkokt namibisk ku.

Burde jo egentlig ikke være så veldig overrasket over at disse billigproduktene har både dårlig kvalitet og kommer langveis fra (rart at de kan være så billige når de reiser så langt). Blir i hvertfall siste gang jeg kjøper Go' helg produkter. Har for lenge siden kuttet First Price kjøtt (bare MUK og import) og nå ryker også Go' helg produktene.




Jeg klarer heller ikke smaken på importert kjøtt. Jeg synes det smaker python. Det smakte faktisk så jæ..... at jeg mistet lysten på biff i lang tid. Kjøttet var ikke ødelagt på noe vis, men jeg fant også ut at det måtte skyldes foret. De andre i familien syntes det var mørt og deilig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:27   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra NAMIBIA !!!!!

Jeg har også opplevd at sånn billig kjøtt har en litt sånn sur smak, nesten som om de er for gamle. Har opplevd det på kjøtt fra Rema og det er vel Nordfjord? Har også opplevd det noen ganger på kjøttet fra Rimi også, er ikke sikker på hvilket merke det er. Firstprice biff både lukter og smaker rart og er bannlyst her i huset.

Jeg kjøper som oftest bare entrecote fra Gilde, den pleier å ligge på under 200 kr kg hos Prix og da blir det ikke så ille. Har bare opplevd en gang at den var rar i smaken og jeg har nå spist en del biff opp gjennom årene. Det er ikke det at jeg på død og liv skal ha norsk biff, men det skal ihvertfall være mørt kjøtt som smaker godt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:30   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra Namibia!?

Ah! Vi har også kjøpt noe go' helg-produkter på Kiwi og noe av det har vært skikkelig seigt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:32   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra Namibia!?

Nordfjord slipper ikke inn på mitt kjøkken. Jeg synes ikke det smaker godt det heller. Dessuten synes jeg pakkene der de ligger i butikken ser uappetittelige ut. Men jeg skal sjekke entrcoten på Prix!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:32   #7
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Biff fra NAMIBIA !!!!!

Vi kjøper alltid disse "billigbiffene" på Kiwi og vi har aldri vært misfornøyd med smaken på det. Hører det er flere som synes det smaker merkelig, men det er flere som mener det er like godt som andre alternativer.
Uansett må vi nok venne oss til importert kjøtt for det var vel i går det sto i VG at det mangler flere tusen tonn storfe kjøtt i Norge for tiden.
Når vi handler på Rema handler vi alltid Nordfjord produkter. Det ble mer av det etter at Nordfjord sin kjøttdeig vant test på TV2 hjelper deg. Gilde sin kjøttdeig kom overraskende langt ned. Superfornøyde med alt

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:35   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Biff fra Namibia!?

Av Nordfjord produktene er jeg mest fornøyd med kjøttdeigen, den er virkelig god synes jeg....
Ellers ser jeg at jeg oftere velger Gilde fremfor Nordfjord. Det gjelder både pålegg og middagskjøtt....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:36   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra Namibia!?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nordfjord slipper ikke inn på mitt kjøkken. Jeg synes ikke det smaker godt det heller. Dessuten synes jeg pakkene der de ligger i butikken ser uappetittelige ut. Men jeg skal sjekke entrcoten på Prix!

Nordfjord er bannlyst her i huset også...

Har forsøkt å "lure" sambo noen ganger, men han bare kikker på meg med rynket nese og slår fast at dette ikke er Gildekjøtt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:00   #10
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Biff fra Namibia!?

Man får jo som regel hva man betaler for. Her i huset er det eneste som slipper inn av billige kjøttprodukter; Nordfjord sin storfemørbrad (ca. en halv mørbrad, i et helt stykke). Så lenge man vet hvor senene er, og skjærer dem bort, samt banker biffene litt, har den vært vellykket. Og så kjøper jeg kjøttdeigen deres. Har ikke hatt noen negative opplevelser til nå

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg

Sist redigert av ekenna : 20-03-11 kl 13:20. Årsak: Glemte å nevne hvilket type kjøtt det var; storfe ^^
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:14   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Biff fra Namibia!?

Jeg spiste 6 av de biffene jeg. Man får hva man betaler for, og for 16.90 er det ikke akkurat prima kjøtt - men det går ned.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:28   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra Namibia!?

Opprinnelig lagt inn av monja, her.

Uansett må vi nok venne oss til importert kjøtt for det var vel i går det sto i VG at det mangler flere tusen tonn storfe kjøtt i Norge for tiden.

Det trenger ikke å være billig, annenrangs kjøtt for det. Jeg har spist biff i mange land og det har som oftest vært deilig, mørt kjøtt med en nydelig smak, selv av billigkjøtt. Den dårligste biffen jeg har fått tak i (utenom kiwi sin) er vel i Frankrike, den var dyr og dårlig, men det er det mye som er der nede. Den beste biffen jeg noensinne har spist var i Japan, nå blir det vel desverre lenge til jeg kan gjøre det igjen

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg spiste 6 av de biffene jeg. Man får hva man betaler for, og for 16.90 er det ikke akkurat prima kjøtt - men det går ned.

Det er vel så langt i fra prima kjøtt man kan komme. Nå har kjøttet kokt i 2 timer og er ennå ikke mørt. Kjenner ennå den sure smaken så dette går i søpla. Jeg har kjøpt billig kjøtt før uten at det har vært så dårlig, nei takke meg til å betale mer og få noe som er kvalitet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:09   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Biff fra Namibia!?

Jeg har flere ganger kjøpt First Price kjøtt på Kiwi (storfe, enten entrecote eller ytrefilet) og har vært fornøyd hver gang. Nå steker jeg dem ikke som vanlige biffer, men steker dem i panne først og ettersteker (120 grader) i folie i ovn etterpå. Blir saftig og mørt og snadder med kryddersmør

Nå skal det sies at jeg har moralske betenkeligheter med å kjøpe kjøtt "så billig som mulig". Jeg er opptatt av etikk i hverdagen, og ville ideelt sett kun ha handlet fra produsenter som Smedstuen gård o.l. Men det har jeg ikke økonomi til - og jeg vil helst ikke velge mellom å spise sunt og etisk. Vanskelig

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:12   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Biff fra Namibia!?

Jeg har også kjøpt Frist price et par ganger og det har vært OK. Kjøttet fra Namibia var de der god helg biffene, helt forferdelig etter min mening. Igår fant jeg entrecote til 169 kr kg på Prixen (gilde sin) så jeg skal kose meg med deilig, mør biff i helgen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:44   #15
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Biff fra Namibia!?

Seigt? Dere må bare skjære kjøttet rett, så blir det ikke seigt.
evt. De som kappet kjøttet, må kappe kjøttet rett

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:46   #16
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Biff fra Namibia!?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Seigt? Dere må bare skjære kjøttet rett, så blir det ikke seigt.
evt. De som kappet kjøttet, må kappe kjøttet rett

man skærer jo ikke kjøttet selv på disse. det er bitte små vakumpakka pappskiver:P hehe

Men det beste er å gå i ferskvaren tidelig på lørdagen. Velge ut en 300 grams entrecote. Salte og pepre den og la den ligge på benken til du skal steke den på kvelden. Varm panne med nøttebrunt smør. La den stekes ca 2 min på hver side. Vask panna og ta en ikke riktig så varm. La den steke litt til på hver side.

NYYYYYYYDELIG og saftig biff!! nam nam nam

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biff quesadillas Lisbeth Middag 10 26-12-11 20:39
Biff i rømmesaus HP Middag 3 28-03-11 18:14
Biff stroganoff! Jannik16 Middag 2 05-03-11 22:04
Kinesisk biff med løk Lisbeth Middag 0 23-11-10 00:28
Biff magdalena Middag 0 15-03-04 20:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no