Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mat etter trening på tom mage

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 11:55   #1
Angeliqa
Juniormedlem
 
Angeliqa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Angeliqa er på en erverdig vei

Mat etter trening på tom mage

Det hender jeg trener på tom mage rundt 11:00 - 13:00 tiden. Man burde jo helst få i seg proteiner med en gang rett etter, og jeg som ikke har spist før trening, er det greit å snike på med fett?

F.eks:
Røkt ørret, cottage cheese, en hel avocado med salat? Eller blir fettet "bortkastet"? Dette vil jo da bli lunsjen min.

Angeliqa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 11:56   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening på tom mage

Hvorfor skulle det ikke være greit? Du får jo i deg proteiner også, så det går nok helt fint. Fett er jo hovedenergikilden din, så du burde spise det også etter trening.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 12:01   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Mat etter trening på tom mage

Som Nellie sier, kjør på! Et godt sammensatt lavkarbomåltid er det beste etter trening

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:01   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat etter trening på tom mage

Du trenger ikke trene på tom mage for å oppnå fettforbrenning, slik et slankeråd hevder, du er på lavkarbo og er i fettforbrenningsmodus hele tida. Jeg holdt på sånn jeg også, men jeg glemte at vanen hang igjen fra da jeg spiste mer karbohydrater og skulle ned etter en graviditet. Jeg sleit uten at det var noe vits. Jeg slutta å vente med å spise og først trene og jeg lover deg, jeg har ikke gått opp noe som følge av det, fordi vi som sagt fobrenne fett hele tida på lavkarbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:07   #5
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Mat etter trening på tom mage

Jeg har alltid hatt problemer med å få i meg mat både før og etter trening. Et godt tips er å ha med seg protein-pulver som man kan blande ut. Jeg drikker alltid dette rett etter trening nå. Det tar alltid litt tid før jeg får kommet meg hjem og dusjet og laget mat. Siden det legges mye vekt på dette med inntak av energi rett etter trening (eller innen 30 min) så kan det være greit med en liten protein-shake.
Jeg merker ihvertfall at jeg har mer energi etter trening (og for meg som må gå opp noen herlige lange bakker etter trening for å komme meg hjem er greit med litt påfyll før! )

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:15   #6
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat etter trening på tom mage

Opprinnelig lagt inn av Angeliqa, her.

Det hender jeg trener på tom mage rundt 11:00 - 13:00 tiden. Man burde jo helst få i seg proteiner med en gang rett etter, og jeg som ikke har spist før trening, er det greit å snike på med fett?

F.eks:
Røkt ørret, cottage cheese, en hel avocado med salat? Eller blir fettet "bortkastet"? Dette vil jo da bli lunsjen min.

Dette ser jo ut som ett herlig måltid etter trening, du får jo mye gode proteiner og det sunne gode fettet i dette måltidet.

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat etter trening fridr Trening 25 11-04-12 20:54
Trening og mat etter trening Carmine Trening 12 30-09-11 22:20
Mat etter trening Albertine Trening 14 13-03-08 22:20
Mat etter trening Tidligere bruker Trening 39 27-02-07 12:33
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no