Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Henvise til gamle tråder

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-14, 21:58   #1
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Henvise til gamle tråder

Jeg har lagt merke til en ting som går igjen her inne, og det er at det alltid blir henvist til søkefunksjonen og gamle tråder når noen starter en ny tråd for å spørre om noe. Dette fører til endeløse tråder innen samme tema, men ofte med medlemmer som ikke er aktiv lengre.

Jeg er en "gammel traver" i forumverdenen, men her er jeg bare innom innimellom for å suge til meg litt inspirasjon eller lete etter oppskrifter. Fra forum jeg har vært og er medlem av, er jeg ikke vant til at det er sånn. Selv om jeg ser fordelene med å samle frokosttips i samme tråd, er litt demotiverende å lese gjennom endeløse tråder fra flere år tilbake og vite at mange av disse medlemmene ikke er aktiv lengre.

Jeg tror vi hadde klart å bli bedre kjent med hverandre om vi startet nye tråder, fikk tips fra de aktive og at rådene var "up to date" på en måte.

Synspunkter?

Og ja, jeg har lyst til å bli mer aktiv her. Skal starte på ketolysekuren igjen når jeg er hjemme fra reise igjen på onsdag eller torsdag denne uka.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 22:59   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Synes ikke det er så mye av det om dagen, jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 23:20   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg har enda ikke vendt meg til at det skal være slik, jeg synes det blir LIKE uoversiktelig, om ikke faktisk verre av at folk svar: SØK i stedenfor å faktisk svare. Jeg kan ikke fordra å søke her inne når 5 av 10 tråder viser seg å inneholde et hovedinnlegg med det jeg søker på, men hvor innlegg nr 2 er: søk.

Jeg er på mange forum og har vært i forumverdenen i 13 år og har aldri opplevd dette på noe annet forum.

Jeg liker å svare på spørsmålet OG evt gi linker videre eller tips om å søke på det og det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 23:52   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Det er nok flere årsaker til at det er slik. For det første har forumet eksistert endel år, og opp igjennom har vi hatt flere eksperter på kostholdet som medlemmer f.eks Torkil og Skaldeman og Pål. Det kan da være hensiktsmessig å henvise til ekspertenes svar enn å opprette en haug med tråder med masse synsing. Som gjør nettopp at man må lete gjennom mange slike tråder.
For det andre er det vel unødvendig å finne opp hjulet på nytt hver gang? Når man har 20 tråder med hva man skal handle i Sverige, trenger man enda en ny? Da vil man jo også gå glipp av de "kjente" tingene?
Og når sant skal sies så har dette gått fra et lavkarbo forum til et voldsomt kalorifokusert forum, og da er det kanskje sunt å bli minnet litt på hvor vi kommer fra?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 09:11   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Ingenting er så demotiverende som at man i stedet for å få svar heller blir bedt om å lete selv! Det som gjør forum så nyttige som de er er jo nettopp det at man kan få oppdatert informasjon her og nå i stedet for å søke gamle filer etter "vedtatte sannheter". Om man ikke gidder å svare på noe man har svart på 100 ganger før, så la vær da vel! La heller noen andre få sjansen, men ikke avspis trådstarter med at "dette har vi snakket om før, så hold kjeft og let selv". Et forum skal være levende og dagsaktuelt, ikke et bibliotek fullt av gamle historier. Jeg synes faktisk at tråder burde blitt slettet etter å ha vært inaktive en periode, max et år. Dette for å stimulere til et levende forum. Gamle tråder kunne eventuelt ha blitt overført til et arkiv så det er tilgjengelig for spesielt interesserte.

Håper ikke jeg tråkker på for mange tær her nå, men jeg har opplevd dette på flere forum og sett hvordan slike holdninger skremmer bort nye brukere...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 10:05   #6
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg tenker at i noen tillfeller kan en få svart lettere på spørsmålet ved å henvise til gamle tråder. Men jeg synes og det tar bort litt dynamikken på forumet ved å ikke få svar fra de som er her nå, og kunne kaste litt ball frem og tilbake om hva/hvordan.

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 10:05   #7
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Henvise til gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Ingenting er så demotiverende som at man i stedet for å få svar heller blir bedt om å lete selv! Det som gjør forum så nyttige som de er er jo nettopp det at man kan få oppdatert informasjon her og nå i stedet for å søke gamle filer etter "vedtatte sannheter". Om man ikke gidder å svare på noe man har svart på 100 ganger før, så la vær da vel! La heller noen andre få sjansen, men ikke avspis trådstarter med at "dette har vi snakket om før, så hold kjeft og let selv". Et forum skal være levende og dagsaktuelt, ikke et bibliotek fullt av gamle historier. Jeg synes faktisk at tråder burde blitt slettet etter å ha vært inaktive en periode, max et år. Dette for å stimulere til et levende forum. Gamle tråder kunne eventuelt ha blitt overført til et arkiv så det er tilgjengelig for spesielt interesserte.

Håper ikke jeg tråkker på for mange tær her nå, men jeg har opplevd dette på flere forum og sett hvordan slike holdninger skremmer bort nye brukere...

Totalt enig!!

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 10:07   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Helt enig med ts.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 11:07   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Ufattelig deilig å høre at det er flere enn meg som ikke liker denne trenden. Det er nemlig den eneste grunnen til at dette forumet ikke kommer på førsteplass over yndlingsforum( men det ligger på en god 2.plass ). Utrolig mange nye medlemmer blir lei seg når de får krasse svar om at de kan søke og stikker av( jeg har fått høre av andre at de holder seg unna lavkarbo.no nettop pga denne trenden, fordi de ikke føler seg velkomne, mennesker som i utgangspunktet er vandte forummennesker).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 11:12   #10
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Henvise til gamle tråder

Ja dette er jeg helt enig i. Helt greit å bli henvist til gamle tråder i noen tilfeller, men ofte så syns jeg at svarene her inne kan bli veldig krasse, og desverre ikke så veldig hyggelig tone.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 11:46   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Kommer helt an på hvordan det henvises syns jeg. Jeg personlig liker ikke når det svares med at man må bruke søkefunksjonen eller gjengangeren "scroll ned på siden så finner du mange tråder med samme tema" - det punkterer en tråd rimelig kjapt og gir ingen indikasjoner på hvilke gode tråder som ligger der. Søkefunksjoner er ikke like intuitive for alle, og det er jo mye gammelt og utdatert graps som ligger der ute. Men henvisninger til andre GODE tråder med fortsatt gjeldende informasjon, og da med en direkte link, syns jeg er en helt grei praksis.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 14:05   #12
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Ingenting er så demotiverende som at man i stedet for å få svar heller blir bedt om å lete selv! Det som gjør forum så nyttige som de er er jo nettopp det at man kan få oppdatert informasjon her og nå i stedet for å søke gamle filer etter "vedtatte sannheter". Om man ikke gidder å svare på noe man har svart på 100 ganger før, så la vær da vel! La heller noen andre få sjansen, men ikke avspis trådstarter med at "dette har vi snakket om før, så hold kjeft og let selv". Et forum skal være levende og dagsaktuelt, ikke et bibliotek fullt av gamle historier. Jeg synes faktisk at tråder burde blitt slettet etter å ha vært inaktive en periode, max et år. Dette for å stimulere til et levende forum. Gamle tråder kunne eventuelt ha blitt overført til et arkiv så det er tilgjengelig for spesielt interesserte.

Håper ikke jeg tråkker på for mange tær her nå, men jeg har opplevd dette på flere forum og sett hvordan slike holdninger skremmer bort nye brukere...

Enig!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:43   #13
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Henvise til gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har enda ikke vendt meg til at det skal være slik, jeg synes det blir LIKE uoversiktelig, om ikke faktisk verre av at folk svar: SØK i stedenfor å faktisk svare. Jeg kan ikke fordra å søke her inne når 5 av 10 tråder viser seg å inneholde et hovedinnlegg med det jeg søker på, men hvor innlegg nr 2 er: søk.

Jeg er på mange forum og har vært i forumverdenen i 13 år og har aldri opplevd dette på noe annet forum.

Jeg liker å svare på spørsmålet OG evt gi linker videre eller tips om å søke på det og det.

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jeg er fullstendig enig med trådstarter. Ingenting er så demotiverende som at man i stedet for å få svar heller blir bedt om å lete selv! Det som gjør forum så nyttige som de er er jo nettopp det at man kan få oppdatert informasjon her og nå i stedet for å søke gamle filer etter "vedtatte sannheter". Om man ikke gidder å svare på noe man har svart på 100 ganger før, så la vær da vel! La heller noen andre få sjansen, men ikke avspis trådstarter med at "dette har vi snakket om før, så hold kjeft og let selv". Et forum skal være levende og dagsaktuelt, ikke et bibliotek fullt av gamle historier. Jeg synes faktisk at tråder burde blitt slettet etter å ha vært inaktive en periode, max et år. Dette for å stimulere til et levende forum. Gamle tråder kunne eventuelt ha blitt overført til et arkiv så det er tilgjengelig for spesielt interesserte.

Håper ikke jeg tråkker på for mange tær her nå, men jeg har opplevd dette på flere forum og sett hvordan slike holdninger skremmer bort nye brukere...

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Jeg tenker at i noen tillfeller kan en få svart lettere på spørsmålet ved å henvise til gamle tråder. Men jeg synes og det tar bort litt dynamikken på forumet ved å ikke få svar fra de som er her nå, og kunne kaste litt ball frem og tilbake om hva/hvordan.

Veldig enig med dere! Vi må heller ikke glemme at i dagens verden bruker veldig mange telefoner til forum og da blir søking gjennom gamle tråder litt for komplisert prosess, syns jeg.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ufattelig deilig å høre at det er flere enn meg som ikke liker denne trenden. Det er nemlig den eneste grunnen til at dette forumet ikke kommer på førsteplass over yndlingsforum( men det ligger på en god 2.plass ). Utrolig mange nye medlemmer blir lei seg når de får krasse svar om at de kan søke og stikker av( jeg har fått høre av andre at de holder seg unna lavkarbo.no nettop pga denne trenden, fordi de ikke føler seg velkomne, mennesker som i utgangspunktet er vandte forummennesker).

Har akkurat samme tanker. Da jeg kom inn her for noen år sia reagerte jeg veldig på den måten folk svarte på: søk. Punktum. Ikke start nye tråder. Osv osv. Det er akkurat det som er grunn til at jeg er så lite aktiv her når jeg ellers er veldig aktiv andre steder.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 20:47   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Det skal jo ikke stikker under en stol at det, særlig i perioder, kommer veldig mange: "hei, jeg er ny kan noen lage en matplan til meg? Hva kan jeg spise? Hvorfor kan jeg ikke spise godteri og fortsatt gå ned?" Det er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å gi det samme, diplomatiske svaret... Det er nok mange av disse som syns vi er så grusomme siden vi ikke gidder gjøre all jobben for dem...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-14, 21:47   #15
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Henvise til gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det skal jo ikke stikker under en stol at det, særlig i perioder, kommer veldig mange: "hei, jeg er ny kan noen lage en matplan til meg? Hva kan jeg spise? Hvorfor kan jeg ikke spise godteri og fortsatt gå ned?" Det er jo grenser for hvor mange ganger man gidder å gi det samme, diplomatiske svaret... Det er nok mange av disse som syns vi er så grusomme siden vi ikke gidder gjøre all jobben for dem...

Det en nå greit det. Men orsker man ikke å svare så lar man bare være. Det finnes sikkert noen som orsker det, ikke sant?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:05   #16
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Henvise til gamle tråder

Så flott at det er flere enn meg som synes "trenden" her inne ikke er noe bra. Da kan iallefall vi gjøre forumet til et mer "levende" forum med å svare på nye tråder uten å henvise til søkefunksjonen. Så håper jeg at folk som svarer "Søk" eller "Scroll nederst på siden så finner du flere tråder om samme tema", tenker seg litt om og kanskje kommer med mer utfyllende svar. Ja, det er greit å henvise til tidligere tråder hvis det er gode og informative tråder - men man kan jo også svare på det trådstarter spør om.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 12:36   #17
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Henvise til gamle tråder

Helt klart! Ingenting er så ødeleggende for et forum som at man får beskjed om å søke i stedet for å få live svar. Et slikt statisk forum er nok ikke ønskelig for noen av oss!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 13:50   #18
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Helt enig! Veldig vankskelig å søke fra mobilen og finne relevante tråder, og jeg surfer stort sett kun fra mobil.

Bedre at folk lar være å svare, eller evt søker opp en relevant tråd og legger ved link i svaret sitt om det alt finnes en bra tråd om temaet, dersom de vet om at det finnes.

Et eksempel på "scroll ned så finner du lignende tråder" er en dårlig løsning ser vi i denne tråden her. Om man scroller ned og ser på forslagene så får jeg opp to tråder fra 2008, og en fra 2010 og ingen av de handler om temaet som blir tatt opp i denne tråden.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-14, 13:53   #19
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

En annen ting som irriterer meg er oppskriftstråder med ørten svar, da gidder man ikke blade 6 sider bakover for å muligens finne ut om noen har noe lurt å tilføye hovedinnlegget ang. oppskriften.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 12:20   #20
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg er også veldig enig med ts!

Det er imidlertid ikke noe problem å henvise til gode linker, men ikke BARE det - da synes jeg det er god folkeskikk å feks kopiere noe relevant fra den linken som et svar på det ts lurer på.

Er også veldig enig i at om man synes det er et ork å svare for ørtende gang, så er det bare å la være

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 15:10   #21
Nektarin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 20
Nektarin er på en erverdig vei

Sv: Henvise til gamle tråder

Enig. Jeg har vært medlem her i et år, og leser mye her. Men jeg spør ikke om stort, for jeg får faktisk ikke svar på det jeg spør om!

Å legge ved linker til gamle tråder er greit, spesielt hvis det er snakk om ekspertsvar og slikt, men å henvise til søkefunksjon og gamle tråder er oppskriften på et forum med lav aktivitet og en lite hyggelig profil.

Med mer behjelpelige svar ville nok forumet fått en tiltrengt oppsving i aktivitetsnivå også. For det er faktisk rimelig dødt her...

Nektarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal blueprint Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 19:14   #22
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Henvise til gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Nektarin, her.

Enig. Jeg har vært medlem her i et år, og leser mye her. Men jeg spør ikke om stort, for jeg får faktisk ikke svar på det jeg spør om!

Å legge ved linker til gamle tråder er greit, spesielt hvis det er snakk om ekspertsvar og slikt, men å henvise til søkefunksjon og gamle tråder er oppskriften på et forum med lav aktivitet og en lite hyggelig profil.

Med mer behjelpelige svar ville nok forumet fått en tiltrengt oppsving i aktivitetsnivå også. For det er faktisk rimelig dødt her...

Enig med både deg og de andre her.

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 17:46   #23
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg er så utrolig enig med trådstarter i dette! Det er mye krasse og direkte uhøflige svar på spørsmål her inne, og det kan da umulig være hensikten til de som i sin tid startet forumet?


Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

En annen ting som irriterer meg er oppskriftstråder med ørten svar, da gidder man ikke blade 6 sider bakover for å muligens finne ut om noen har noe lurt å tilføye hovedinnlegget ang. oppskriften.

Her syntes jeg at trådstarterne har et ansvar! Hvis det blir anbefalt å gjøre noen endringer/lage tillegg til oppskrifter, og den som legger ut oppskrift syntes det er gode råd, prøver det ut og finner det bra, så legg det til i den opprinnelige posten slik at det er mulig for andre som leser oppskriften for første gang å følge med. Det er ikke vanskelig å endre sin opprinnelige post ved å legge til oppslysninger.

Opprinnelig lagt inn av Nektarin, her.

Enig. Jeg har vært medlem her i et år, og leser mye her. Men jeg spør ikke om stort, for jeg får faktisk ikke svar på det jeg spør om!

Å legge ved linker til gamle tråder er greit, spesielt hvis det er snakk om ekspertsvar og slikt, men å henvise til søkefunksjon og gamle tråder er oppskriften på et forum med lav aktivitet og en lite hyggelig profil.

Med mer behjelpelige svar ville nok forumet fått en tiltrengt oppsving i aktivitetsnivå også. For det er faktisk rimelig dødt her...

Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg spør aldri om råd i forumet lenger, for jeg får ingen svar. Og de gangene jeg får svar, får jeg beskjed om å søke eller scrolle. Da jeg presenterte meg første gangen, fikk jeg noen gode råd om hvilke tråder jeg burde begynne med for å bli introdusert til ketolyse. Disse hadde linker direkte til trådene, og var til veldig god hjelp. Men hvis noen spør om noe annet, får de bare beskjed om at folk ikke gidder å svare ørten ganger på det samme og at de burde lære seg søkefunksjonen.

Det er søren meg ikke rart at folk blir skremt vekk da.

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 19:05   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Henvise til gamle tråder

I enkelte perioder kommer det slike svar: søk på forumet, men generelt er det stort sett alltid en eller annen sjel som tar seg bryet med å svare.
Ikke mange ganger jeg har fått svar om å søke selv iallefall.
Nå skal jeg ærlig tilstå at det av og til irriterer meg at en eller annen starter en tråd med noe, og noen timer eller dager etter så kommer det en ny tråd om akkurat det samme. Det går jo an å sjekke litt før man publiserer? Og også om en spør hvor finner jeg det og det innlegget, noen forklarer eller kopierer og limer inn det innlegget og så spør nesteamnn om akkurat det samme selv om det ønskede innlegget da ligger der rett ovenfor det nye spørsmålet om hvor finner jeg det og det.
Slike ganger gidder iallefall ikke jeg å kopiere og lime det inn eller linke til det en gang til, jeg henviser til innlegget som ligger rett ovenfor.
Oftest om jeg føler at spørsmål er av typen "jeg vil gå på en lavkarbokur, vil ned x antall kilo, helst i går, sett opp en plan for meg" unngår jeg bare å svare. Er spørsmålet mer relevant, for eksempel "hjelp, hvilken retning skal jeg velge og hvorfor må jeg velge retning" så pleier jeg oftere å svare.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 15:45   #25
Taklampe
Medlem
 
Taklampe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 133
Taklampe er ny på veien

Sv: Henvise til gamle tråder

Jeg synes det er verre at gamle travere som er et veritabelt lavkarboleksikon går lei av å svare på de samme spørsmålene gang på gang og forlater forumet. Det er god folkeskikk å prøve å lete seg frem til svar på spørsmålene sine før man oppretter en tråd, og hvis man blir overveldet av at en tråd har så mange sider så bør man spesifisere søkene sine mer. Men klart, det bør være lov til å spørre om hjelp når søkene viser seg resultatløse eller problemstillingen er litt annerledes.

__________________




Bloggen min
Taklampe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix - for gamle? Mumle Generell diskusjon 5 03-06-10 15:46
Hva om sticksene er for gamle? vossajinto Ketolysekuren 6 25-11-08 17:49
Hvor gamle er vi? Max Generell diskusjon 47 12-09-08 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no