Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-07, 17:31   #26
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Tror kanskje det kan ha med hvor "godt" hormonspiralen virker også. Noen mister mens (som jeg) og andre ikke, så jeg ville jo tro at muligheten for at den slipper ut litt forskjellig dose kan være tilstede..



Det tviler jeg på har noe å si, for jeg mista mensen jeg også, men fikk den tilbake etter en stund på lavkarbo, så sjansen for at du og gjør det er til stede.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:45   #27
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei.
Jeg har bare brukt liothyronin i noen få dager. Noen kjempeforskjell kjenner jeg vel ikke ennå, men litt bedring er det faktisk . Skal bli spennende å se om det har noen innvirkning på forbrenninga mi som har stått på stedet vil siden jeg fikk diagnosen for et år siden. (Tar 150 mg levaxin og nå 10 mg lio (deler lio opp i to morgen og ettermiddag)

Hvordan er det med forbrenninga di? Haar du tatt levaxin lenge?

Nei, har bare stått på det i 3 mnd. Har begynt å øke dosen, men dette måtte skje gradvis, så jeg har 75 halvparten av din dose. Synes det hjalp litt til å begynne med, men så virker det som om kroppen har blitt vant til dosen og nå er jeg like trøtt og lite energi igjen.. Skal trappe opp snart da. Legen sa at det var mest brukt i utlandet det med å kompensere litt med liothyronin. hm...

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:35   #28
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Jeg har lest en bok om candida problemer i mage/tarm-systemet og at dette kan gjøre at vi ikke går ned i vekt. Den liker seg jo der hvor sukkeret er, men nå har jeg jo vært uten det i snart 3 mnd., men har symptomene på det allikevel. Har du prøvd noe som heter Canditrol (som skal virke mot candida sopp i tarm? og hvis ikke hva gjør du for å bli kvitt dette?

Jeg har kjøpt pro-biotika på helsekosten, dyrt, men effektfullt for meg. Det hjelper til å gjenopprette god balanse i mage-/tarmsystemet. Jeg har fortsatt å ta disse kapslene fordi jeg synes de gjør meg godt - magen er aldri i ulage lengre. Acidophulus heter de.

I tillegg er det viktig med kosttilskudd. Også må man unngå ALT sukker og ALT gjær - lenge. Etter en stund vil soppen dø... og når død sopp skal ut av kroppen kan man tenke seg hvordan _det_ lukter...!!! Død og pine, men det går over etter en uke eller to.

Ellers spiste jeg vanlig, trente og drakk masse vann og levde normalt - så var jeg kvitt dritten på ca et halvt år. Noen er kvitt det etter en mnd; det som alt annet er individuelt.

PS. Hvis du ser nøye etter, er det jaggu ikke mye mat det _ikke_ er gjær i... stort sett alt krydder inneholder maltodekstrin. Man bør også holde seg unna alt med e-stoffer i. Jeg har en bok liggende som jeg leste for å sette meg inn i greiene den gang.. skal se hva den heter: "Candidakuren" av Erica White. Litt amerikansk, men det funket for meg.

Lykke til Det er i alle fall oppmuntrende å vite at man KAN kureres!!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:38   #29
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg har god erfaring med dette, jeg hadde gått ned over 25 kilo den dagen jeg sluttet å røyke og var veldig bevisst på at jeg ikke skulle gå opp igjen. Jeg var HELT sikker på at hvis man var bevisst over matinntaket ville det gå fint!

Gikk fint å slutte ja... men desverre gikk jeg opp neste 5 kilo som jeg skylder på kun røykeslutten

Er verdt det da... fo det er MEGA deilig å være røykfri!

Det er veldig ålreit å slippe å stinke Egentlig ganske lett å la være å røyke. Har bare lyst av og til.. men det går greit. Tok noen festrøyk på lørdag som var (etter 3 uker uten), og det smakte PYTON. Så no more smoke for me!!
Det er verdt noen kilo, absolutt. De kan man jo løpe av seg

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 08:43   #30
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower, her.

Jeg har kjøpt pro-biotika på helsekosten, dyrt, men effektfullt for meg. Det hjelper til å gjenopprette god balanse i mage-/tarmsystemet. Jeg har fortsatt å ta disse kapslene fordi jeg synes de gjør meg godt - magen er aldri i ulage lengre. Acidophulus heter de.

I tillegg er det viktig med kosttilskudd. Også må man unngå ALT sukker og ALT gjær - lenge. Etter en stund vil soppen dø... og når død sopp skal ut av kroppen kan man tenke seg hvordan _det_ lukter...!!! Død og pine, men det går over etter en uke eller to.

Ellers spiste jeg vanlig, trente og drakk masse vann og levde normalt - så var jeg kvitt dritten på ca et halvt år. Noen er kvitt det etter en mnd; det som alt annet er individuelt.

PS. Hvis du ser nøye etter, er det jaggu ikke mye mat det _ikke_ er gjær i... stort sett alt krydder inneholder maltodekstrin. Man bør også holde seg unna alt med e-stoffer i. Jeg har en bok liggende som jeg leste for å sette meg inn i greiene den gang.. skal se hva den heter: "Candidakuren" av Erica White. Litt amerikansk, men det funket for meg.

Lykke til Det er i alle fall oppmuntrende å vite at man KAN kureres!!

Jeg har også begynt med probiotika for noen dager siden og nå begynner magen å bli ganske normal igjen... Veldig bra det!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 01:38   #31
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

J...Om noen ønsker å bytte til annen prevensjon er ladycomp et godt alternativ.

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Så ladycomp er helt sikkert??

Den er 99,3% sikker, altså bedre sikkerhet enn p-pille (om jeg ikke husker feil på p-pilla da)

http://www.buenaventura.no/pfc11.html

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 09:28   #32
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei.
Har lavt stoffskifte og går på levaxin og nettopp startet med loithyronin i tillegg.


Mvh Fedona

hva er loithyronin? hvorfor tar du det?

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:31   #33
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Har hormonspiral og medsiner for å holde blodtrykket lavt. Tror ikke det akkurat HJELPER nei...

LadyComp var jeg ikke fornøyd med. SÅÅÅ tungvindt.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:37   #34
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

hva er loithyronin? hvorfor tar du det?

Liothyronin er et stoffskiftehormon, F3. Jeg har tatt Levaxin i ett år, men føler meg ikke helt bra. Vanligvis så vil Levaxinen gjøre til at du bygger opp f3, men noen ganger gjør det det ikke. Derfor tar jeg dette i tillegg. Hos noen vil vekta gå ned etter å ha startet slik kombibehandling og det er vel fordi Levaxin i seg selv ikke gjorde stort med selve forbrenninga. Dette er noe jeg har hørt vel og merke og kan ikke med hånda på hjertet si at det stemmer. Men skal bli spennende å se om det hjelper på undertegnede

Og jeg føler meg faktisk bedre. Har tatt dette tillegget en uke nå.

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:46   #35
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Nei, har bare stått på det i 3 mnd. Har begynt å øke dosen, men dette måtte skje gradvis, så jeg har 75 halvparten av din dose. Synes det hjalp litt til å begynne med, men så virker det som om kroppen har blitt vant til dosen og nå er jeg like trøtt og lite energi igjen.. Skal trappe opp snart da. Legen sa at det var mest brukt i utlandet det med å kompensere litt med liothyronin. hm...

Hei.
Det er nok på tide å øke dosen litt når du får disse symptomene ja.
Rart det legen din sa om at det var mest vanlig i utlandet... hva har det å si da? De har vel sammen problemene som oss?? Dessuten vet jeg mange som går på kombibehandling her til lands. Men det lønner seg å være på Levaxin et år, eller til dosen er stabilisert før man prøver kombi om man ikke er helt bra.
For bare Levaxin virker nok for mange, det finner du vel ut av etterhvert. Men det tar tid!



Mvh Fedona

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:01   #36
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Bruker hormon spiral og går ikke ned i vekt.....

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 13:18   #37
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei.
Det er nok på tide å øke dosen litt når du får disse symptomene ja.
Rart det legen din sa om at det var mest vanlig i utlandet... hva har det å si da? De har vel sammen problemene som oss?? Dessuten vet jeg mange som går på kombibehandling her til lands. Men det lønner seg å være på Levaxin et år, eller til dosen er stabilisert før man prøver kombi om man ikke er helt bra.
For bare Levaxin virker nok for mange, det finner du vel ut av etterhvert. Men det tar tid!



Mvh Fedona

Takk for svar! Kan du ikke fortelle meg hvordan det går med deg videre da? Det hadde vært interessant å vite om du responderer på behandlingen!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 13:19   #38
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

...LadyComp var jeg ikke fornøyd med. SÅÅÅ tungvindt.

For de som ikke vet hva man må gjøre: Stikke tempmåleren under tunga hver morgen.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 18:55   #39
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

For de som ikke vet hva man må gjøre: Stikke tempmåleren under tunga hver morgen.

Det krever et veldig planlagt liv.
Og en veldig stabil syklus. Jeg har ingen av delene og dermed ble det mye rødt lys på meg. Famlet etter målepinnen i bakfylla om morgenen osv.
Ikke nok med det. Den er i største laget å ha med i veska på byen.

Ok, overdriver nå. Men det er veldig mye eklere med spiral.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:21   #40
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Det krever et veldig planlagt liv.
Og en veldig stabil syklus. Jeg har ingen av delene og dermed ble det mye rødt lys på meg. Famlet etter målepinnen i bakfylla om morgenen osv.
Ikke nok med det. Den er i største laget å ha med i veska på byen.

Ok, overdriver nå. Men det er veldig mye eklere med spiral.

Ja, det er viktig å finne noe som passer for det livet en har, enten det er rutiner, reaksjoner på hormoner, livssyn eller annet
Ustabil syklus får rødt lys når den skal, stabil syklus det samme, det ligger i prinsippet om rødt lys på fruktbare dager.
beste hilsen fra BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:22   #41
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Jeg går på hormonspiral, og har gått ned 2 kilo etter 3 mnd på Ketolyse.... :,-(

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no