Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-09, 01:20   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Jeg blir fort lei av egg, men jeg blir aldri lei av denne. Ungene elsker den også, spesielt min eggeglade 20 mndr gamle gutt, som i perioder omtrent ikke vil ha noe annet enn egg, spesielt denne.

Smelt masse smør i en gryte (non-slip er best, så man får med seg alt fettet uten at noe brenner seg fast). Ha i masse bacon i småbiter og stek det gyldent.
Pisk sammen så mange egg du vil, gjerne ekstra eggeplommer, + en dl. fløte eller vann og litt hakket gressløk. Hell dette over baconet i gryten og rør mens det steker, så det blir en eggerøre. Alt fettet fra smøret og baconet trekker skikkelig inn i eggerøren og gir en fantastisk god smak. Obs, salt trengs ikke!

Serveres med valgfrie grønnsaker, eller bare alene.

Tips: skinke kan også brukes, selvsagt. Jeg bruker av og til helt vanlig, kokt skinke som jeg strimler opp. Har brukt kylling også, men bacon og skinke gir best smak. Bacon er aller best. Grønnsaker kan selvsagt også røres inn i eggerøren, feks. hakket løk og paprika, eller sopp. Sopp er veldig godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 02:11   #2
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Dette blir nok frokost i morgen. Takker

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 03:39   #3
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Og middag for meg i kveld! Takk

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 15:10   #4
pila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: drangedal
Innlegg: 38
pila er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir fort lei av egg, men jeg blir aldri lei av denne. Ungene elsker den også, spesielt min eggeglade 20 mndr gamle gutt, som i perioder omtrent ikke vil ha noe annet enn egg, spesielt denne.

Smelt masse smør i en gryte (non-slip er best, så man får med seg alt fettet uten at noe brenner seg fast). Ha i masse bacon i småbiter og stek det gyldent.
Pisk sammen så mange egg du vil, gjerne ekstra eggeplommer, + en dl. fløte eller vann og litt hakket gressløk. Hell dette over baconet i gryten og rør mens det steker, så det blir en eggerøre. Alt fettet fra smøret og baconet trekker skikkelig inn i eggerøren og gir en fantastisk god smak. Obs, salt trengs ikke!

Serveres med valgfrie grønnsaker, eller bare alene.

Tips: skinke kan også brukes, selvsagt. Jeg bruker av og til helt vanlig, kokt skinke som jeg strimler opp. Har brukt kylling også, men bacon og skinke gir best smak. Bacon er aller best. Grønnsaker kan selvsagt også røres inn i eggerøren, feks. hakket løk og paprika, eller sopp. Sopp er veldig godt.

gratulerer med at du har kommet i mål, å tusen takk for oppskriften blir kveldsmat i dag det

pila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:46   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Takk for oppskrift!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 02:11   #6
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Nam nam! Dette ble "middagen" min her i dag, i latskapens navn orket jeg ikke lage noe annet...!

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 14:17   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Bacon- og eggerøre (min favoritt)

Dette er blitt min standardfrokost. ) Putter oppi litt Sambal Öelek, så får den litt ekstra spice.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggerøre rullet inn i pålegg Bixen Frokost og kveldsmat 7 28-02-10 22:03
Verdens enkleste (og beste) eggerøre Gracella Frokost og kveldsmat 3 17-11-09 01:13
Eggerøre i mikro Margrethe Frokost og kveldsmat 2 16-11-09 21:52
Er eggerøre lov? jannekristin Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-06-09 20:16
Din favoritt te? guro Generell ernæringsdebatt 10 14-10-04 03:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no