Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Usikker på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-11, 22:13   #1
Skosokk
Nytt Medlem
 
Skosokk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Skosokk er på en erverdig vei
Smile

Usikker på lavkarbo

Heihei
Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, er faktisk ferdig med dag tre nå, og jeg må bare si at det her er tøft! Har aldri før hatt så lyst på mat med karbohydrater. Pannekaker, vafler, sauser, poteter, pommes frites, pizza, kebab, u name it. Kjenner jeg blir helt skjelven i kroppen om kvelden etter en dag med kun lavkarbo. Og da lurer jeg på, er dette normalt? Jeg er ikke langt unna og lage meg ei pannekake med blåbærsyltetøy eller en vaffel med smøt og sukker, så trenger litt hjelp og støtte her. Er det bare sånn i starten, eller er det sånn konstant? Håper på svar

Skosokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:17   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Usikker på lavkarbo

Kan trøste deg med at for de aller aller aller fleste går det greit over

Hva med å tusle inn på oppskiftsdelen og se om du ikke finner en lavkarbovariant av noe du har så lyst på?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:17   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Usikker på lavkarbo

Det er sånn det er i begynnelsen. Kroppen din går gjennom abstinenser, den prøver å lure deg til å spise karbohydrater...
VÆR STERK og motstå så blir det bedre snart.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:19   #4
Skosokk
Nytt Medlem
 
Skosokk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Skosokk er på en erverdig vei

Sv: Usikker på lavkarbo

Tusen takk dere, jeg skal klare det her!

Skosokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:41   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Usikker på lavkarbo

Det finnes jo lavkarbovarianter av både pannekaker og vafler som er kjempegode Rør litt blåbær med feks sukrin og/eller flytende natreen så har du blåbærsyltetøy også.

Er du helt desp etter karbomat bør du sjekke at du spiser NOK mat og ikke minst NOK fett! De første par ukene anbefaler jeg at du spiser så mye lovlig lavkarbomat som mulig for å avhjelpe disse abstinensene. Store nakkekoteletter med et lass med kokte grønnsaker, litt fløte i stekesjyen og sprøstekte soppskiver feks?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:45   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Usikker på lavkarbo

Som Nerthus sier: Nok mat og nok fett, fjerner sukkersug etter kort tid!
Masse lykke til!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:47   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Usikker på lavkarbo

Den tredje og tiende dagen er alltid verst, enten man kutter ut røyk, sukker eller andre ting

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:28   #8
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Usikker på lavkarbo

BACON BACON BACON, hvis ikke du liker det, NAKKEKOTELETTER! spis deg mett, da får du ikke lyst på karbos

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:37   #9
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Usikker på lavkarbo

Jeg tror det er viktig å kose seg med det man kan kose seg med. Ta en burk med setterrømme. Ha i en vaniljestang + noen dråper flytende natreen og ha det som dessert. Om en uke kan du ha noen bær til

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:43   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Usikker på lavkarbo

Jeg spiste av og til en atkinsbar de første ukene for å komme over kneika. Det skaper ikke noen god tarmflora, akkurat, men jeg kunne skifte det ut med annen mat etterhvert som jeg følte meg bedre med lavkarbo. Jeg var også generøs med grønnsaker. Grønnsaker ble erstatningen for frukt og ost erstatningen for atkinsbar.Brød var jeg avvent med, men det er det mange erstatninger for som smaker som brød.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:19   #11
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Usikker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Skosokk, her.

Heihei
Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, er faktisk ferdig med dag tre nå, og jeg må bare si at det her er tøft! Har aldri før hatt så lyst på mat med karbohydrater. Pannekaker, vafler, sauser, poteter, pommes frites, pizza, kebab, u name it. Kjenner jeg blir helt skjelven i kroppen om kvelden etter en dag med kun lavkarbo. Og da lurer jeg på, er dette normalt? Jeg er ikke langt unna og lage meg ei pannekake med blåbærsyltetøy eller en vaffel med smøt og sukker, så trenger litt hjelp og støtte her. Er det bare sånn i starten, eller er det sånn konstant? Håper på svar

Pass på å få i deg nok fett. Da mister du søtsuget.
Jeg drikker en kopp te/kaffe med cocosa oppi. til frokost og kvelds.. Nydelig syns jeg bare en venner seg på fettlaget

Lag deg pannekaker av egg, fiberhusk og fløte ( veldig enkel oppskrift, og pannekakene blir veldig gode. Vil du ha dem søtere bruker du litt sukrin i røra) Jeg bruker noen ganger å fylle dem med taco kjøttdeig og salat, eller ost, skinke og salat, eller smør, sukrin og kanel.... nam nam...

Det finnes mange gode vaffelrører.. I helga lagde jeg den fra dr.hexeberg boka... Fy f...... Det var utrolig godt.... Og veldig mektig... Så det ble ingen middag den dagen... hihi

Det finnes som sagt utrolig mange gode oppskrifter på lavkarbomat.. Også mange snacks og kakeoppskrifter... Det er bare å prøve ut... Men jeg anbefaler deg til å prøve å begrense snacks til helga.. Slik at du får litt variasjon på helg og hverdag...

Lykke til!!!!

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:16   #12
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Usikker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av blingbling, her.

Pass på å få i deg nok fett. Da mister du søtsuget.
Jeg drikker en kopp te/kaffe med cocosa oppi. til frokost og kvelds.. Nydelig syns jeg bare en venner seg på fettlaget

Lag deg pannekaker av egg, fiberhusk og fløte ( veldig enkel oppskrift, og pannekakene blir veldig gode. Vil du ha dem søtere bruker du litt sukrin i røra) Jeg bruker noen ganger å fylle dem med taco kjøttdeig og salat, eller ost, skinke og salat, eller smør, sukrin og kanel.... nam nam...

Det finnes mange gode vaffelrører.. I helga lagde jeg den fra dr.hexeberg boka... Fy f...... Det var utrolig godt.... Og veldig mektig... Så det ble ingen middag den dagen... hihi

Det finnes som sagt utrolig mange gode oppskrifter på lavkarbomat.. Også mange snacks og kakeoppskrifter... Det er bare å prøve ut... Men jeg anbefaler deg til å prøve å begrense snacks til helga.. Slik at du får litt variasjon på helg og hverdag...

Lykke til!!!!

De pannekakene der ble jeg litt nysgjerrig på siden de andre oppskriftene jeg har sett har vært med havregryn etc...
Blir de ikke tynne? Hadde du giddet å lagt ut blandingsforholdet/ "oppskrift" på de? God ide det du bruker de til!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:22   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Usikker på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av komatøs, her.

Blir de ikke tynne?

Nei, fiberhusken tykner det.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22372

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 15:30   #14
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Usikker på lavkarbo

Mmmmmmmmmmm. Tusen takk, tenk deg disse med opphakkede jordbær eller bringerbær med sukrin ol!

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 16:54   #15
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Usikker på lavkarbo

Fløtepannekakene er fantastisk gode! Hender jeg lager dem, og har på sukkerfritt blåbærsyltetøy. Mmmmmmm *smattsmatt*

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker hope4me Spørsmål og svar 12 06-06-11 20:18
Nå er jeg usikker nypålavkarb Lavkarbo generelt 4 27-04-11 15:42
Ny og usikker tyto Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 17-03-10 20:15
Usikker! Julie28 Spørsmål og svar 0 19-07-09 15:03
Usikker... annann Ketolysekuren 10 06-03-07 12:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no