Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen andre som skal ned 15 kg?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 17:19   #126
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.

Nei jeg vet ikke jeg Det virket nesten sånn i svaret ditt.. Jeg burde sikkert sitert mitt eget innlegg og skrevet inn at jeg veide meg fredager, men det gadd jeg ikke

No hard feelings altså, jeg klarte bare ikke la være kommentere!

Jo flere vi er sammen osv

Altså det jeg mente var at om du ville så kunne du jo henge deg med på derre veietråden, ingen tvang . Mente ikke noe negativt med det, og heller ikke at du IKKE kunne være her inne..

Så beklager den!.

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 18:42   #127
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

blingbling; så moro at du også har funnet din bibel! Har du kjøpt deg oppskriftsboka også? Hvis ikke tør jeg anbefale den også. Veldig god!

Jeg gjør som deg i forhold til å spise litt bær og fløte på kvelden. Jeg har unnet meg dette omtrendt hver eneste kveld. Beregner bærene inn i karboregnskapet og nyter pisket fløte med sukrin og tenker at fett skal forbrenne fett....

Artig å høre om din hjemmelagede sjokolade! Skal si du har vært super flink!

Jeg har i dag laget "kladdkake" som jeg fant oppskriften av i boka - bakeglede uten sukker - og smakte på den når den var sånn passe avkjølt. Den hadde da en noe spesiell ettersmak, men skal visstnok serveres kald så jeg satser på at den blir veldig god! Kraftig sjokoladesmak og deilig konsistens. Blir veldig godt med noen bær og pisket fløte til!

Knekkebrød er et must. Hvilke er det du har laget? Jeg har brukt nannahs knekkebrød oppskrift og den er suveren. Hele familien (og vil teller 8) liker dem veldig godt, så her må jeg vel egentlig bake hver dag... hehe.

Blir spennende å høre om pizzabaking! Jeg har bestilt meg bunnblanding fra lavkarbohuset og er spent på den. Lykke til og kos deg masse!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:56   #128
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

blingbling; så moro at du også har funnet din bibel! Har du kjøpt deg oppskriftsboka også? Hvis ikke tør jeg anbefale den også. Veldig god!

Jeg gjør som deg i forhold til å spise litt bær og fløte på kvelden. Jeg har unnet meg dette omtrendt hver eneste kveld. Beregner bærene inn i karboregnskapet og nyter pisket fløte med sukrin og tenker at fett skal forbrenne fett....

Artig å høre om din hjemmelagede sjokolade! Skal si du har vært super flink!

Jeg har i dag laget "kladdkake" som jeg fant oppskriften av i boka - bakeglede uten sukker - og smakte på den når den var sånn passe avkjølt. Den hadde da en noe spesiell ettersmak, men skal visstnok serveres kald så jeg satser på at den blir veldig god! Kraftig sjokoladesmak og deilig konsistens. Blir veldig godt med noen bær og pisket fløte til!

Knekkebrød er et must. Hvilke er det du har laget? Jeg har brukt nannahs knekkebrød oppskrift og den er suveren. Hele familien (og vil teller 8) liker dem veldig godt, så her må jeg vel egentlig bake hver dag... hehe.

Blir spennende å høre om pizzabaking! Jeg har bestilt meg bunnblanding fra lavkarbohuset og er spent på den. Lykke til og kos deg masse!

Heisann.
Ja, jeg har oppskriftsboka også. Det var den jeg kjøpte først. Veldig bra begge bøkene... (siden jeg er sykepleier, så syns jeg det er veldig greit med blodprøve dokumentasjon. Så er nok derfor jeg har blitt helt frelst av disse bøkene)

Jeg har laga både nannahs knekkebrød og de i oppskriftsboka til hexeberg. Begge er veldig gode synes jeg. Og ikke minst kjekt med variasjon. Oiiij, 8 stk i famileien ja.. Det kaller jeg respektabelt!!!

Laga også t-briksen her, og syns den er mye bedre enn brødene jeg har laga. Så den er en grei variasjon også..

Pizzabaking går veldig bra. Pizzaen er veldig god!!! Har laga den samme oppskriften hver gang nå. Og på fredag laga jeg dobbel oppskrift der jeg laga 2 mindre bunner og en litt større som jeg frøs ned. (kjekt å ta opp en travel dag)

Jeg bruker denne oppskriften:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/pizzabunn.html

Aldeles nydelig!!!! Anbefales!

Hvordan ble kladdkaken når den ble kald? noe å anbefale???
Synes det er veldig arti å ekspirimentere med oppskrifter

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 21:07   #129
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av blingbling, her.

Jeg bruker denne oppskriften:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2011/03/pizzabunn.html

Aldeles nydelig!!!! Anbefales!

Hvordan ble kladdkaken når den ble kald? noe å anbefale???
Synes det er veldig arti å ekspirimentere med oppskrifter

Fra en sykepleier til en annen da!

Så flott med tips til oppskrift!

Kladdkaken ble veldig god når den ble kald. Nydelig med pisket krem og bær til. Vi koste oss veldig fredag kveld med dette og tok med på båttur på lørdag.

Jeg synes dette med å forsøke nye ting, kose seg med nye oppskriftsbøker og rett og slett utfordre ganen med nye smaker er en gedigen bonus i denne omleggingen. Snakk om vinn-vinn!

Jeg har tatt turen innom diverse handlesteder på nett etter ingredienser de siste dagene og kom over pizzablandingen til lavkarbohuset. Den er på vei til meg. Synes det blir litt kostbart å bruke slike ferdigblandinger så det er supert med ditt tips! Skal forsøkes!

I skrivende stund har jeg en vaffelrøre klar til bruk i kjøleskapet. Nannahs gode vafler - funnet her inne. Gleder meg til å forsøke meg på en plate når roen senker seg! Barna i huset har fått vanlige vafler til kos denne regnfulle søndagen og det var helt greit å servere disse uten å selv smake....

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:20   #130
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Lindemor:

Ja, anbefaler virkelig den pizzabunn oppskriften.. Nettshopping er farlige saker gitt.. hehe :P
Jeg handler veldig mye på iherb for tiden.... Kanskje litt for mye...

Vaffler er godt ja... Den i dr.hexebergboka er veeeeldig god ihvertfall... Fettet bare renner utover men... pytt pytt.. fett er sundt... ( Er vel ikke det vi har lært under utdanningen vår men... :P )

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 09:53   #131
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Hei alle flinkiser!

I dag får jeg kokeboka til Hexeberg i posten. Gleder meg!
Har flust med lavkarbo-kokebøker, men jeg synes det står omentrent det samme i alle sammen. Håper Hexeberg sin er litt annerledes.
Kjenner at jeg er litt lei matlaging for tida, men det går i grunn greit. Lager ganske kjedelig mat når jeg er lei, men inspirasjonen må nå vel komme snart.

I dag skal jeg ta lille snupp på ryggen og gå en tur i marka. Nydelig vær i Bodø i dag og formen er upåklagelig. Føler meg kjempesprek og blir liksom ikke sliten på samme måte som jeg har blitt gjennom ammeperioden.
Melkesyra er også fraværende i oppoverbakker for tida. Herlig!

Ønsker dere alle en fin dag!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 10:25   #132
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Det høres herlig ut, Bee! Kos deg på tur og nyt formen!

Jeg har kokeboka til Hexeberg, men skal ærlig innrømme at jeg ikke har begynt å bruke den enda. Det har blitt mye av den samme maten så langt på min ferd, men jeg tenker hele tiden at jeg snart må begynne å utvite reportoaret. Har enda ikke kommet så langt....

Gi et pip om du kommer over noen oppskrifter som virklelig er verd å reklamere for da!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:19   #133
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Da er jeg i feriemodus, og suser rundt om kring og koser meg.
Lavkarbokostholdet går veldig bra, men er litt matlei for tiden jeg også.. Litt giddesløs egentlig.
Kjøpte meg iskremmaskin her forleden, så har laget meg is. Både bringebæris og vaniljeis... Nydelig. Skal lage meg pinneis av de, men har enda ikke gjort det... Det har blitt spist opp med en gang.. hihi

Laga meg snikcerskake her forleden.. Det var virkelig en veldig glede i hverdagen... Storkoset meg.. Har enda igjen mye... Så det anbefales veldig!

Vekta her står desverre helt stille... Var lenge i ketose, og vekta sto stille.. Så nå spiser jeg litt mere karbohydrater i en periode, og håper at vekta vil begynne å gå nedover.
Jeg begynte på lavkarbo kosthold slutten på mat, og har ikke gått ned mere enn 3 kg...
Og jeg har mye kg å ta av... 20-30 kg faktisk. (Jeg selv er fornøyd med 20 kg, mens bmién sikkert mener 30)

Sjønner ikke hvorfor det går så sent, og hvorfor det har stoppet opp...?

Men jeg føler meg mye bedre, har ikke oppblåst mage og føler jeg har forandret kroppsfasong.. Skal måle meg i morgen hvis jeg husker.
Drikker endel pepsi max, og ja jeg vet at det ikke er bra og at det kanskje er en vektstopper..
Men har jo gått på lavkarbo som en slankekur før, og da bare rannt kg av meg, selv med pepsi max inntak...

Skal slutte med brusdrikkinga, men må bare psyke meg litt opp på det. Skal ihvertfall vente til ferien er over...

Uansett, jeg er faktisk tålmodig, fordi jeg merker stor fremgang med min helse ellers, så lavkarbo er min nye livsstil!!!

Hvordan går det med dere da folkens?

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 12:30   #134
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Hallo!!! Hvordan står det til med folket?

Veiedag i dag:

Sist onsdag: 86,5kg
Denne onsdag: 85,5 kg



Jeg er svært godt fornøyd etter at vekta har vært merkelig i en periode med opp, ned, opp, ned osv osv. Nå slapp den taket på mandag og har fortsatt litt nedgang til i dag. Jeg har nå tatt av 7,3 kilo etter å ha startet opp for 6,5 uker siden. Etter litt surr fra kroppen omkring ferieuken i syden, så har jeg ingenting å klage på.

Jeg spiser min mat og trimmer min trim og synes igrunn at dette er herlig. Jeg trives godt på ketogen kost. Kroppen jubler!

Nå er jeg spent på hvordan det går med dere andre!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 15:30   #135
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Godt å være tilbake etter ferien,mye lettere å lage maten selv. Syns det var vanskelig til tider når de vi var på besøk når det ble disket opp med overflod av karbo. Følte meg nesten litt uhøflig....satt liksom bare der og så på de andre spise...
Er og rimelig matlei for tiden, hva gjør dere i slike perioder? Ingenting som frister....bare fy fy mat. Har så lyst på frukt at jeg går nesten i spinn til tider....
Men men det er bare til å holde ut....vekta må ned, sånn er det bare.

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 15:39   #136
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Godt å være tilbake etter ferien,mye lettere å lage maten selv. Syns det var vanskelig til tider når de vi var på besøk når det ble disket opp med overflod av karbo. Følte meg nesten litt uhøflig....satt liksom bare der og så på de andre spise...
Er og rimelig matlei for tiden, hva gjør dere i slike perioder? Ingenting som frister....bare fy fy mat. Har så lyst på frukt at jeg går nesten i spinn til tider....
Men men det er bare til å holde ut....vekta må ned, sånn er det bare.

Ikke helt enkelt å takke nei til alt man blir servert på besøk, men jeg har valgt å fortelle det som det er. At mitt kosthold er lagt om og at jeg er så tidlig i prosessen enda at det ikke er rom for å skeie ut. Ikke enda.

Mine opplevelser så langt i forhold til å være på besøk og få mat servert er veldig positive. Jeg opplever forståelse og heiarop. Kanskje du kan forsøke å være åpen på din omlegging?

Kan det være en ide å bare bestemme seg for hva man skal spise i perioder hvor man er matlei? Altså planlegge at i morgen skal jeg spise sånn og sånn. Når dagen kommer blir det bare å lage og faktisk sørge for å åpne munnen og tygge. Passer du på at du får i deg nok fett vil jo lysten på fyfy mat bli mye mindre enn om du ikke passer på både måltider og hva innholdet i måltidene er.

Frukt er godt og hvis jeg skal nevne en ting jeg faktisk savner bittelitt, så er det frukt. Men men. Jeg har tastet inn i mitt hode at jeg ikke får lov til å spise frukt nå og grunnen til det lyser klart frem for meg straks jeg begynner å kikke på fruktfatet som er forbeholdt mine medboere.

En vakker dag kan jeg også spise litt frukt, men da på lure tider av døgnet. Jeg ønsker nemlig ikke den effekten det har på blodsukkeret mitt! Kan det være en måte for deg å tenke på også? Altså redegjøre for deg selv gang på gang hvorfor du velger å ikke spise det?

En tar jo valg.. du kan jo spise både frukt og annet, men konsekvensen må du jo også ta.... og da er det kanskje ikke så fristende lenger?

Ønsker deg en riktig god helg!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 21:47   #137
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Jeg har vært åpen med alle om hva jeg gjør, syns jo dette er så bra at flere må få vite om dette. (nesten som en nyfrelst kristen) Men jeg opplever skikkelig sure miner fra familien når jeg takker nei til både det ene og det andre. Tror jeg snart kommer til å få en skikkelig skyllebøtte fra svigermor. Hun spurte meg om jeg trodde jeg kom til å dø hvis jeg tok en liten potetbit.... Hadde veldig lyst å si ja, men holdt inne.
Har og fått med mannen på dette (sikkert ennå verre å svelge for svigermor) Han har diabetes type 1 og merker virkelig på kroppen hvor bra dette kostholdet er. Trenger nesten ikke å ta insulin, og har aldri føling lenger. Men selv om vi forteller om dette er de skikkelig negativ...argh

Håper det gir seg med tiden, blir slitsomt vi er en stor familie som treffes ofte....

Men Lindemor.... takk for tips og omtanke

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:20   #138
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Unhappy

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Jepp jepp. så er det tid for å begynne å ta seg kraftig sammen. Har "tryna" skikkelig over lengre tid nå, psyken er ikke helt god i tillegg til at jeg sover generelt dårlig. Har ikke noe med lavkarbo å gjøre da.
Har begynt å prøve ut noen nye medisiner, jeg går hele dagen å svimler og gjesper for jeg er så trøtt. Blir da dork og lat, og orker ikke tanken på noe trening som helst. Så resultatet er ikke lekkert nei, 3 kg opp! Så nå veier jeg mer enn jeg har gjort på lenge

Jeg går jo inn for å sabotere for meg selv. Det er akkurat som at jeg er livredd for at jeg ikke skal få mer av de tingene jeg liker, kjøper så masse i butikken for så å spise opp så og si alt i løpet av dagen for jeg skal jo "skjerpe" meg i morgen. Herlighet sier jeg bare, er ganske ute og kjører nå kjenner jeg

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:14   #139
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Jeg har vært åpen med alle om hva jeg gjør, syns jo dette er så bra at flere må få vite om dette. (nesten som en nyfrelst kristen) Men jeg opplever skikkelig sure miner fra familien når jeg takker nei til både det ene og det andre. Tror jeg snart kommer til å få en skikkelig skyllebøtte fra svigermor. Hun spurte meg om jeg trodde jeg kom til å dø hvis jeg tok en liten potetbit.... Hadde veldig lyst å si ja, men holdt inne.
Har og fått med mannen på dette (sikkert ennå verre å svelge for svigermor) Han har diabetes type 1 og merker virkelig på kroppen hvor bra dette kostholdet er. Trenger nesten ikke å ta insulin, og har aldri føling lenger. Men selv om vi forteller om dette er de skikkelig negativ...argh

Håper det gir seg med tiden, blir slitsomt vi er en stor familie som treffes ofte....

Men Lindemor.... takk for tips og omtanke

Uff ja... det skal ikke bare være lett. Jeg synes det er kjempeflott at også din mann har lagt om kostholdet og at han har positiv helseeffekt av det. Det er uten tvil veldig bra. Det bør svigermor være glad for.

Jeg tror at noen ganger får man bare la være å ta inn over seg hvordan folket reagerer. Gjøre det en selv mener er rett og smile. Håper det går seg greit til for dere med tiden! Flinke er dere!!!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:20   #140
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Jepp jepp. så er det tid for å begynne å ta seg kraftig sammen. Har "tryna" skikkelig over lengre tid nå, psyken er ikke helt god i tillegg til at jeg sover generelt dårlig. Har ikke noe med lavkarbo å gjøre da.
Har begynt å prøve ut noen nye medisiner, jeg går hele dagen å svimler og gjesper for jeg er så trøtt. Blir da dork og lat, og orker ikke tanken på noe trening som helst. Så resultatet er ikke lekkert nei, 3 kg opp! Så nå veier jeg mer enn jeg har gjort på lenge

Jeg går jo inn for å sabotere for meg selv. Det er akkurat som at jeg er livredd for at jeg ikke skal få mer av de tingene jeg liker, kjøper så masse i butikken for så å spise opp så og si alt i løpet av dagen for jeg skal jo "skjerpe" meg i morgen. Herlighet sier jeg bare, er ganske ute og kjører nå kjenner jeg

Uff... det høres ikke ut for at du har det så veldig godt nå, beate. Det å ikke få sove gjør noe med en. Hele kroppen forstyrres. Uten skikkelig søvn settes hormonbalansen i kluss og det påvirker hele organismen. Søvn har prioritet nr 1, så om du trenger medisiner for å få orden på søvnen så må det bare til.

Nå vet jo ikke jeg om hvilke medisiner du forsøker, men kan det være en tanke at du tar dem litt for sent på kvelden? I forhold til at det virker som om du har en hangover utover dagen? Kan dosen være for stor slik at styrken blir for mye for din kropp?

Veldig mange rapporterer om bedre søvn når de går over til denne typen kost. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også. Selv merker jeg ikke noe til et enda og jeg, pga fibromyalgi, trenger også hjelp for å få sove om natten. Jeg tar en liten dose av et preparat som blir anbefalt for fibromyalgipasienter og gikk fra nattmareritt til himmelrike. Sover hele natten og har ingen vansker med hangover dagen etter.

Jeg håper at det ordner seg for deg!

Når det gjelder dette med å ikke velge rett mat og sabotasje av seg selv, så tenker jeg at du har en jobb å gjøre. Kan det være til hjelp å bestemme seg for å ta små skritt i riktig retning? Gjøre kloke valg? Velge å bruke tiden det tar?

Kanskje kan den gamle, gode metoden om et blankt ark fungere? Der skriver du opp hvorfor du vil endre kosten og hvilke mål du har for deretter å notere for deg selv hva som skal til for å klare målene.

En må ville nok. En må bare det. En skritt av gangen. Plutselig går alt mye lettere..... lover!

Sender gode tanker din vei.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 02:19   #141
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Uff... det høres ikke ut for at du har det så veldig godt nå, beate. Det å ikke få sove gjør noe med en. Hele kroppen forstyrres. Uten skikkelig søvn settes hormonbalansen i kluss og det påvirker hele organismen. Søvn har prioritet nr 1, så om du trenger medisiner for å få orden på søvnen så må det bare til.

Nå vet jo ikke jeg om hvilke medisiner du forsøker, men kan det være en tanke at du tar dem litt for sent på kvelden? I forhold til at det virker som om du har en hangover utover dagen? Kan dosen være for stor slik at styrken blir for mye for din kropp?

Veldig mange rapporterer om bedre søvn når de går over til denne typen kost. Jeg krysser fingrene for at det gjelder deg også. Selv merker jeg ikke noe til et enda og jeg, pga fibromyalgi, trenger også hjelp for å få sove om natten. Jeg tar en liten dose av et preparat som blir anbefalt for fibromyalgipasienter og gikk fra nattmareritt til himmelrike. Sover hele natten og har ingen vansker med hangover dagen etter.

Jeg håper at det ordner seg for deg!

Når det gjelder dette med å ikke velge rett mat og sabotasje av seg selv, så tenker jeg at du har en jobb å gjøre. Kan det være til hjelp å bestemme seg for å ta små skritt i riktig retning? Gjøre kloke valg? Velge å bruke tiden det tar?

Kanskje kan den gamle, gode metoden om et blankt ark fungere? Der skriver du opp hvorfor du vil endre kosten og hvilke mål du har for deretter å notere for deg selv hva som skal til for å klare målene.

En må ville nok. En må bare det. En skritt av gangen. Plutselig går alt mye lettere..... lover!

Sender gode tanker din vei.


Takk for fint innlegg Nope, det er ikke enkelt. Men jeg kjenner jo dette kostholdet godt så det handler vel mest om å klare å slutte og sabotere seg selv, noe som igjen IKKE er så enkelt når man sliter med seg selv. Har prøvd diverse medisiner, og har nettopp avsluttet en type og begynt med en jeg har hatt tidligere så det er forhåpentligvis dette som gjør meg så utafor akkurat nå. Fått ny nattmedisin også nettopp så da er det ikke enkelt å vite hva som er hva. Får håpe det bare er forbigående bivirkninger Har prøvd å ta til forskjellige tider, men den nye nattmedisinen kan jeg ikke ta før sengetid fordi jeg kjører skikkelig seng ca. 20 minutter etter inntak. Dessverre har den ikke virket så godt på innsovningen enda, og jeg sover bare ca. 4 timer før jeg våkner og sliter så resten av natta med det resultat at jeg IKKE fungerer særlig godt på formiddagen. Blir som regel bedre utover dagen, men ikke akkurat nå da så håper derfor det er forbigående. Lavkarbo har aldri fungert på bedre nattesøvn for meg, eller på mindre smerter for den saks skyld. Men mulig jeg ikke har kjørt strengt nok i lang nok tid til å merke denne bedringen da.

Sliter med utmattelsessyndrom, og har nok triggerpunkter til at de kaller det fibromyalgi. Vondter maaange steder til enhver tid i en eller annen grad. Smertene plager meg på natta,spesielt i hofter og ben. Og etter noen år så ble nattsøvnen min ødelagt. Jeg må si at jeg ble litt interessert i hvilken type medisin du har som har fungert så godt for deg jeg når du skrev det du skrev Om du ikke vil skrive det her så kan du gjerne sende meg melding om det, tar imot alle tips jeg kan få!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 14:13   #142
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Har sendt deg en pm, beate!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MS og lavkarbo - noen andre Minina Fysisk og mental helse 2 02-08-11 23:35
Er det noen andre Skaldeman'ere her? Merete A Spis deg ned i vekt med Skaldeman 38 29-11-09 17:25
Noen andre som er HELT NYE? Nok_er_nok Spørsmål og svar 13 26-11-09 20:21
Er det noen som er kommet inn i sin andre uke på SB her? Lavapia South Beach 5 02-11-09 06:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no