Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er helt tom ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-10, 20:49   #1
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Jeg er helt tom ...

Jeg føler meg så tom innvendig, tom for energi, humør, alt...Dette er min fjerde uke på ketolyse. Det føles ut som at musklene mine rett og slett er borte, jeg klarer ikke skrive (jobber som oversetter) uten at hendene prikker meg ihjel og musklene i armene mine føles "tomme", og jeg må nesten støttes inn på badet for å komme meg på do, fordi jeg er så slapp og susete. Er dette vanlig? Jeg følte meg bedre etter en ukes nedetid i starten, men plutselig kom det som et sjokk på kroppen og har vel vært sånn nå en ukes tid igjen. Jeg skal til legen på mandag for en skikkelig sjekk etter tvang fra samboeren min vel og merke....

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 20:57   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom....

Tar du vitaminer? Har du falt i den vanlige miste matlysten og spise veldig lite-fella?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 20:58   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom....

Spiser du nok grønnsaker?
Og tar du vitaminene?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:06   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom....

Spør som de andre, tar du vitaminene og mineralene dine? Jeg blir helt kreftesløs selv om jeg spiser nok om jeg ikke får i meg magnesium, 600-900mg hver kveld.

Og spiser du nok? Det er ikke noe poeng i å spise minst mulig, du skal spise deg mett. Husk at du må få i deg fett, uten karbohydrater mister du mye energi fra maten og fettet skal erstatte det, grønnsakene inneholder ikke store mengder energi.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:17   #5
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom....

Jeg har begynt med vitaminer nå de siste dagene etter tusentalls anbefalinger her inne.
Jeg spiste godt og nok og følte meg veldig fornøyd med kostholdet, men nå har jeg rett og slett ikke matlyst, men jeg ble faktisk slapp før jeg mistet matlysten, så det er nok ikke derfor jeg er slapp. For et par dager siden var også nervesystemet mitt helt på høygir, med rykninger, leamus, smerter og kramper. Virker som om hele kroppen min virkelig sliter nå, men jeg forstår ikke hvorfor. Jeg har hittil spist godt med fett, proteiner, og ca. 15-50 karbohydrater per dag, og jeg har testet av og på, og vært i ketose hele tiden, så jeg hopper ikke "inn og ut" heller.
Karbohydratene jeg inntar kommer som regel fra brokkoli og blomkål som er favorittene mine om dagen - vel...VAR favorittene fram til matlysten forsvant.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom....

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

rykninger, leamus, smerter og kramper.

Magnesium-mangel symptomer Prøv å doble dosen et par dager

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:23   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Jeg tror også du burde prøve mere magnesium, selv om du allerede tar det skader ikke å ta mere og teste. Blir du løs i magen har du tatt en tablett for mye, da tar du en mindre neste kveld. Ikke spøk med magnesiumen, den er viktig og den får du i deg minimalt av på ketogen kost! Apoteket har 300mg tabletter fra gevita..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:25   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Du er begynt med vitaminene da?
For du skrev her for et par dager siden at du ikke ville begynne med de før du har vært hos lege på mandag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:26   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

For meg funker det å spise noe med mye fett i også, som f.eks avocado. Kroppen trenger liksom bare noe å jobbe med...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:44   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Jeg følte meg sånn jeg også. Det tok mange uker før jeg ble iorden. Jeg føler at kroppen tilpasser seg ennå faktisk. Jeg sov ekstra, følte at det hjalp.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:02   #11
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du er begynt med vitaminene da?
For du skrev her for et par dager siden at du ikke ville begynne med de før du har vært hos lege på mandag

Jeg orket ikke vente lenger...Jeg satt og skalv og var sliten og slapp etter en liten tur ut hvor jeg gikk i kanskje 2 min, og hev meg over vitaminene som stod og ventet til mandag. Jeg håper virkelig ikke at inntaket av dette vil ødelegge blodprøvene mine på mandag.
Men jeg synes heller ikke at det hjalp noe akutt med inntak av magnesium eller andre vitaminer, men det tar kanskje litt tid.

Frøy: Jeg kjører blodsukkermåling, og blodsukkeret mitt ligger veldig fint mellom 4.1-6.0 hele tiden, så det er jo egentlig ikke lavt? Grunnen til at jeg sjekker blodsukkeret er...tja...man kan kalle det egenforskning på kroppen min.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:03   #12
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg følte meg sånn jeg også. Det tok mange uker før jeg ble iorden. Jeg føler at kroppen tilpasser seg ennå faktisk. Jeg sov ekstra, følte at det hjalp.

Hvor lenge har du holdt på nå?

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:06   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Ja du har tross allt ikke brukt de mer enn 2 dager på de 4 ukene du har gått på kuren. Kroppen har brukt av lageret sitt på den tiden
Så det vil nok ikke endre seg så fort...
Hvorfor skulle vitaminer ødelegge blodprøvene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:08   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Hvor lenge har du holdt på nå?

Jeg har holdt på siden mars. Jeg har fått mer og mer energi ettersom tiden går.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:09   #15
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja du har tross allt ikke brukt de mer enn 2 dager på de 4 ukene du har gått på kuren. Kroppen har brukt av lageret sitt på den tiden
Så det vil nok ikke endre seg så fort...
Hvorfor skulle vitaminer ødelegge blodprøvene

Jeg har tidligere tatt blodprøve for å sjekke jern, og da fikk jeg beskjed om å ikke ta innta vitaminpiller med jern 3 dager før blodprøven...? Tenkte kanskje dette også gjelder andre vitaminer? Jeg håpet egentlig på å få et helt riktig innblikk i "statusen" på kroppen min, uten at en pille skal gi falsk resultat.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:10   #16
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har holdt på siden mars. Jeg har fått mer og mer energi ettersom tiden går.

Oj, det var lenge! Jeg har fått for meg at de fleste får godt med "ny" energi etter bare noen uker i ketose jeg.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:25   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg tror også du burde prøve mere magnesium, selv om du allerede tar det skader ikke å ta mere og teste. Blir du løs i magen har du tatt en tablett for mye, da tar du en mindre neste kveld. Ikke spøk med magnesiumen, den er viktig og den får du i deg minimalt av på ketogen kost! Apoteket har 300mg tabletter fra gevita..

Magnesiumen er ikke viktigst... Kaliumen er viktigst...

Som jeg oppfordret deg om en gang tidligere; få sjekket elektrolyttene!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:35   #18
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Magnesiumen er ikke viktigst... Kaliumen er viktigst...

Som jeg oppfordret deg om en gang tidligere; få sjekket elektrolyttene!

Skal be om det på mandag når jeg skal til fastlegen. Har det i bakhodet hele tiden.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:31   #19
Sihette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 28
Sihette er på en erverdig vei

Sv: Jeg er helt tom ...

Jeg var likedan som du beskriver i sommer gikk på lavkarbo diett og det gikk igrunnen fint. Men jeg har høyt blodtrykk og de medisinene som jeg tar for det, gjør at kaliumet mitt blir lavt. Legen sa at det var viktig å spise 2-3 bananer i uken for å stabilisere kaliumnivået.
Men når jeg går på lavkarbo passer ikke akkuratt bananer inn i bildet så jeg måtte til legen og pga lavt kalium hadde jeg fått litt muskelsvekkelse og urytmisk hjertesekvens.
Fikk tabletter og nå er alt fint igjen!
Så kanskje du skal sjekke kaliumnivået ditt - kan jo være at det lavt selv om du ikke går på medesiner.
Lykke til og god bedring!!!

Sihette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:35   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Magnesiumen er ikke viktigst... Kaliumen er viktigst...

Som jeg oppfordret deg om en gang tidligere; få sjekket elektrolyttene!

Takk for påminnelsen Kanutten! Jeg hadde faktisk glemt det med kalium, enda jeg vet veldig godt at kalium er vel så viktig som magnesium.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:03   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Skal be om det på mandag når jeg skal til fastlegen. Har det i bakhodet hele tiden.


Hvordan har det gått hos legen??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:35   #22
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan har det gått hos legen??

Alle elektrolyttene var fine, men hun mente jeg kunne ha noe underliggende som slo ut når jeg kom i ketose, siden jeg har vært syk tidligere, så jeg skal prøve meg på mer fedonaktig nå. Jeg har prøvd i ca. 4 dager, men jeg kommer ikke ordentlig ut av ketosen av en eller annen grunn - spiser ca. 60 karb per dag, og har dessverre gått opp 1 kg allerede.
Venter fremdeles på endel andre blodprøver som ble tatt, skal få svar når jeg har time på tirsdag.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:52   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Den kiloen er trolig vann som binder seg til de nå lagrede karbohydratene.Så kjipt at du ikke ble klokere hos legen da!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:55   #24
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg er helt tom ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Den kiloen er trolig vann som binder seg til de nå lagrede karbohydratene.Så kjipt at du ikke ble klokere hos legen da!

Ja, veldig kjedelig. Får håpe jeg kan komme litt nærmere en forklaring på neste legetime. I mellomtiden får jeg vel prøve å spise bittelitt mer karber.
Jeg som synes det var så lett med ketolyse!

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:56   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er helt tom ...

Drikker du nok vann, og får du i deg nok salt? Sover du nok?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei,helt ny her Frusetruse Spørsmål og svar 1 15-03-10 08:31
Helt ny her mortil2:) Spørsmål og svar 1 23-02-09 12:07
Helt ny her. charlotte Lavkarbo generelt 1 13-08-07 10:03
Helt ny Knut Mer enn 30 kg overvekt 9 23-05-07 10:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no